Aukje heeft de laatste dagen, nouja ong 2wk, steeds dat ze wakker wordt na een slaapje van een uurtje. Ze is dan nog wel moe, en beneden ook niet te genieten.
Heb al geprobeerd om dr even te laten huilen, maar ook dat werkt niet.
Eer dat ze hoe dan ook in slaap valt gaat hier altijd gepaard met huilen.
Zou wel eens willen, dat ik dr gewoon op bedje kan leggen en ze rustig in slaap valt. Overdag slaapt ze dan ook veel te weinig naar wat ze nodig heeft…
Inbakeren mag niet ivm reflux.
Ze is ook helemaal idolaat van dr tutje, leg daar dan ook altijd al een knuffeltje tegenaan.
Muziekje staat ook te spelen als ik dr weggelegd heb.
Bij mij in slaap laten vallen werkt ook niet. Daar ben ik wel eventjes mee bezig ook met de nodige tranen bij haar. En ik heb nog een meisje rondlopen.
Verder is ze als ze wakker is wel een heerlijk kind, lachen doet ze heeeel veel, en kletst de oren van je kop!
Iemand nog tips voor me?
Tjah, moeilijk. Je geeft aan dat ze reflux heeft. Mijn eerste dochter had dat ook, en zelfs in het ziekenhuis waar ze 3 maanden heeft gelegen sliep ze ingebakerd. Door de reflux worden ze sneller wakker.
Mijn tips: na het voeden goed laten boeren, ook na een half uur als je merkt dat ze spuugt of merkt dat ze weer inslikt, omhoog houden om te laten boeren. Als ze zo niet goed kan boeren haar in een komma houding op je knie zetten ( zitten) en je hand onder haar kinnetje. Daar boeren ze beter van.
Ik wiegde haar in slaap, en legde haar dan neer maar dat werkte niet meer toen ze een maand of 2 was, maar toen werdt ze daar lekker rustig van. En inderdaad een speentje en een knuffeltje er tegen aan. Ook deed ik elke keer al sik haar in bed legde een muziekje aan. Maar je doet het al allemaal goed!!
Echt volgende week of de week er op kan en is het weer helemaal anders. Mijn derde is van 28 juni 2010, en ze had een ritme van lik me vestje, sliep ongelofelijk slecht, van de een op andere dag was het ineens goed. Ik snap er ook weinig van. Soms moet je je laten meevoeren door je baby, er van balen heeft weinig zin, ze trekken er zich zo weinig van aan :mrgreen: .
Oei, dat korte slapen is heel herkenbaar… Hier weet ik niet echt wat de reden is geweest, maar ik vermoed ook reflux, maar dan wel verborgen. Kan het zijn dat bij je dochter de reflux misschien wat dat betreft niet voldoende onder controle is? Het slechte slapen heeft hier maanden aangehouden, inbakeren hielp niet of nauwelijks. Overigens sliep onze dame s nachts prima.
Hier is het langzaamaan beter gegaan na een bezoek aan de manueel therapeut.
Sterkte!
Sonja, staat dr bedje al een beetje schuin?
Hier ook reflux, ook in het begin slapen beroerd, nu gaat het de ene dag beter als de andere, overdag is het sowieso niet veel. Bedje staat niet meer schuin omdat ie toch zn hele bed doorgaat.
dr bedje heeft schuin gestaan, maar doordat ze zo wringt in dr slaap kwam ze vaak overdwars onderaan dr bed terecht. Het maakte overigens ook niet uit, omdat ze toen ook zo snel wakker werd.
's Nachts slaapt ze trouwens als een trein, maarja wat wil je met slaaptekort overdag.
Voor dr reflux hebben we nu Nexium en dik ik dr voeding in met jbpm. Ook zit ze op Neocate voeding ivm kma.
hier hetzelfde probleem , heb het boekje regelmaat brengt rust
meegekregen van het cb, maar tot nu toe is het drama en uren huilen
slaapt hij eindelijk, wordt ie met een uur of eerder alweer wakker.
s`nachts slaapt hij wel goed, overdag merk ik dat ie moe is, maar zodra ik hem neerleg is het drama :roll:
heel herkenbaar die slaapjes overdag en dan snachts goed slapen
hier heeft inbakeren erg goed geholpen maar ja daar heb je niets aan
hopelijk wordt het snel beter :hug:
@schaap, is voor jou moppie inbakeren niets?? :hug:
@babs83 wrote:
heel herkenbaar die slaapjes overdag en dan snachts goed slapen
heb ik geprobeerd, daar wordt hij heel erg driftig van :shock:
Helpt het ook niet als je haar naast je op de bank neemt op de voedingskussen? Dat ze in ieder geval het gevoel van ‘‘geborgenheid’’ heeft!
Katie wilde ook niet veel slapen als ze op bed of wagenbak lag… Het moest bij mij en dat heb ik maar goed gekeurd! Nu slaapt ze wel altijd in haar eigen bed…
dikke :hug:
het nogal een nieuwsgierig, prikkelgevoelig meisje. Houd ik haar bij me dan kan ze nog driftiger worden :?
En dan kan ze ook op mn zenuwen gaan werken, omdat ik dr zo graag stil wil krijgen. Ze kan dan zooo hartverscheurend, maar ook doordringend huilen.
Ik ga gewoon wachten op die ene dag
geef je bv of fles? Is voeding geven niet een optie zodra ze huilt?
Op welke moment krijg je haar wel stil als ze gehuild heeft?
@schaap wrote:
@babs83 wrote:heel herkenbaar die slaapjes overdag en dan snachts goed slapen
heb ik geprobeerd, daar wordt hij heel erg driftig van :shock:
dat had lynn ook na de eerste keren en stopte ik
na 1 weekje heb ik het inbakeren nog een keer geprobeerd
(wel met de swaddle me dan was ze zo ingebakerd)
en toen ging het ineens prima!
hopelijk gaan jullie kindjes ook snel lekker slapen
ik weet hoe machteloos je je kan voelen als ze wel heel moe zijn
maar het toch zo’n drama is elke keer als je ze neerlegt in hun bedje
:hug: :hug:
Hier was het met Arielle drama nadat we uit het ziekenhuis kwamen toen ze plots was opgenomen net 4 weken oud. Was daarvoor geen probleem. Toen in haar bedje boven (co sleeper bij ons op de slaapkamer, aan mijn kant van het bed) dus niet meer werkte, legde ik haar in de kinderwagen beneden neer. Ze sliep als een roos daar. Eerst een kwartiertje, daarna half uurtjes en zo steeds langer.
Ze slaapt nu 2 tot 2,5 uur 's middags gewoon in d’r eigen bedje; neerleggen, muziekje aan, wegwezen. Het avondritueel gaat idem. Behalve rond sprongetjes, dan wil ze merkbaar meer bij mij zijn.
Met 2 maanden zijn ze nog zo klein en hulpeloos, die kan ik echt niet laten huilen. Dat voelde echt alsof ik haar in de steek liet!
Maar 1 uur slapen overdag achter elkaar vind ik helemaal niet zo gek hoor op die leeftijd! Volgens mij zitten ze ook in een sprongetje rond 8 weken… Dus is het hartstikke normaal dat ze meer bij je wil zijn. Ze heeft die geborgenheid nodig, dus waarom dat niet geven.
Kinderen worden al zo snel groot…
ik klop t even af, maar vandaag is ze al enorm relaxed…
Ik geef fv en ze drinkt daarin al dr flessen al leeg. Ze krijgt ook speciale voeding ivm kma/overgevoelige darmen.
Ga dr maar gewoon in mee. is ze na een uur wakker, dan komt ze maar weer lekker mee naar beneden als ik dr echt niet terug in slaap krijg
Maar Sonja… baby’s vanaf 2 maanden doen overdag aan hazesslaapjes… Daarom slapen ze de nachten vrijwel goed door.
maar top dat ze nu relaxe is
Herkenbaar, Nikkie heeft dit heel lang gedaan (ik wil je niet ontmoedigen…) Het heeft een poosje geduurd, maar uiteindelijk heb ik me er maar bij neer gelegd.
Wel hebben we op een bepaald moment haar ritme veranderd, ipv voeden op verzoek (eerst met bv, daarna met fv) ben ik haar op vaste tijden gaan voeden. En ineens sliep ze wel langer, hoewel dit later ook weer minder werd.
Is de puckababy niks voor je dochter of mag ze echt helemaal niets wat ook maar op inbakeren lijkt? (Ik weet helemaal niks van reflux, dus vandaar mijn vraag) Nikkie mocht ook niet ingebakerd worden (ivm verhoogde kans op heupdysplasie), maar de puckababy kon voor haar wel. Natuurlijk is hd iet heel anders dan reflux, maar ik probeer toch even met je mee te denken. De puckababy scheelde voor Nikkie ook al weer wat in het slapen.
Succes ermee.
@sonja1985 wrote:
is ze na een uur wakker, dan komt ze maar weer lekker mee naar beneden als ik dr echt niet terug in slaap krijg
doe ik ook nu ik ben die strijd meer dan zat en dat gaat een stuk beter
nu slaapt hij in de wagen beneden, hij slaapt en daar gaat om toch??
Hier ook een meisje dat maanden maar 2 of 3 keer per dag een half uur tot een uur sliep… En dan vaak om 16:00 uur al aan de nacht begon… Ze was ingebakerd en later in een puckababy. Soms had ze ineens een periode dat ze weer wat langer sliep en vanaf een maand of 7 zat er wel wat meer ritme in, meestal 2 keer 1,5 uur en om half 8 naar bed voor de nacht. Inmiddels is ze 15 maanden en slaapt ze 1 keer op een dag, maar vaak ook maar 1,5 tot 2 uur. Soms nog korter… 's Nachts van 20:00 uur tot 7:30/ 8:00 uur. Blijkbaar heeft ze het ook gewoon niet nodig. Als ze echt te weinig heeft geslapen en daardoor huilerig is probeer ik het na een uurtje beneden soms nog wel eens om haar terug te leggen. Nu werkt dat meestal niet meer, maar toen ze nog wat jonger was wel.