Hallo,
Het is bijna zover dat Sem naar het KDV gaat (9 juli a.s.), en mama vind het natuurlijk erg spannend .
Sem slaapt nu nog 1 keer overdag, maar omdat hij de laatste tijd erg huilerig is zullen dit er 2 worden omdat hij het gewoon nodig heeft.
In de brief die wij kregen van het KDV stond dat de kindjes om half 12 hun middagslaapje gaan doen, maar dit red sem nooit. Nu is mijn vraag of het KDV ook kindjes eerder neer leggen te slapen.
Groetjes Ariska
bij ons wel hoor , in overleg met de ouders en kijkend wat het kind nodig heeft doen we dat gewoon!
sommige reden het tot 11 uur en slapen dan tot half 1 bv
en als ze dan uit bed komen eten ze dan gewoon lekker!!!
en als ze om half 12 hun middagslaapje doen
hoe laat eten ze dan???
bij ons slapen de middag slapers van 1 uur t/m half3-3 uur
en wij eten om half 12
Jahoor… kan best volgens mij…
Bij Wessel kon het wel tenminste…
Hij slaapt nu 1 x… maar soms eerder dan de anderen, soms later…
Denk dat jij goed moet aangeven wat jij zou willen/het beste voor je kindje vind!
ja, kun je idd gewoon aangeven.
hier heeft tygo trouwens wel een heel ander slaapritme thuis dan op het kdv
daar redt hij het dus makkelijk tot na het eten (13 uur)
hier thuis moet ik soms eerder eten omdat ie moe wordt
dan ligt ie soms al om 12 uur
hij slaapt hier ook langer
maar gaat daarentegen ook later naar bed als ie vrij is de volgende dag.
ritme is er trouwens als vanzelf in geslopen
hij vindt het blijkbaar op het kdv leuk genoeg om wakker te blijven
want als ie echt moe is, dan leggen ze hem wel op bed
Bij ons doen ze de kinderen niet op vaste tijden naar bed.
Ze houden zoveel mogelijk het ritme van thuis aan.
Anoek slaapt ook nog 2 keer, nou dan slaapt ze gewoon 2 keer
op een dag. De meeste kindjes slapen wel gewoon 1 keer maar
er wordt gewoon heel goed naar het kind gekeken en niet
volgens vaste tijden en gewoontes gewerkt. :thumbup:
Ik zou het gewoon even overleggen met het KDV.
Rare tijd trouwens half 12 voor een middagslaapje ?? :think:
Wanneer lunchen ze dan…?
Ja, inderdaad, wanneer lunchen ze dan :think: ?
Niels slaapt nu nog 1 keer, van 13.00 tot 15.00 ongeveer. Dat doet hij thuis, en dus bij de onthaalmoeder ook. Ik zou het vervelend vinden als hij daar (hij is er twee dagen per week) een ander slaapritme zou moeten aannemen. Denk ook niet dat dat gaat :think: Onze Niels laat zich niet dwingen. Meneertje moet er s avonds ook echt om 19.30 inliggen, anders is er geen land met hem te bezeilen…
Bij ons kdv gaan de kids naar bed wanneer ze dat thuis ook doen. Dus niet allemaal tegelijk. Ik vraag me ook wel af hoe ze het met dat eten doen want zouden ze dan tot 12:30 slapen ofzo en dan eten. Dat is wel kort. Lucas slaapt altijd van na het eten tot een uur of 3.
Bedankt voor jullie tips: een hele geruststelling om te horen dat ze zich aanpassen aan het kindje zijn ritme :thumbup:.
Dinsdagmiddag komt er iemand van het KDV bij mij thuis voor een kennismakingsgesprek. Ik ben benieuwd.
Liefs Ariska
Ariska, weet je al meer?
Amélie slaapt ook nog 2x per dag en ze ligt ook niet altijd tegelijk met de andere kinderen op bed. Zou het raar vinden als dat niet kan…
@Suuus wrote:
Ja, inderdaad, wanneer lunchen ze dan :think: ?
Bij ons eten we rond 11u. De meeste kindjes eten s morgens rond 6.30-7u. De meeste kindjes zijn hier tegen 8u-830u bijna allemaal.
Bij ons op het kdv wordt door de peutergroepen (1,5 - 4 jaar) van 12-13 uur gegeten. Daarna gaan ze allemaal tegelijk naar bed.
Rond 9.30 uur eten ze met z’n allen fruit. Dat zit dus tussen lunch en ontbijt in.
Op de babygroep eten ze geloof ik wel wat eerder dan 12 uur…
(en daar slapen kinderen ook in hun eigen ritme, en dus niet tegelijk)
@Pumba wrote:
Ariska, weet je al meer?
Amélie slaapt ook nog 2x per dag en ze ligt ook niet altijd tegelijk met de andere kinderen op bed. Zou het raar vinden als dat niet kan…
Hoi
Ze leggen Sem gewoon neer te slapen als hij moe is of op de tijden die ik aangeef. Een hele geruststelling.
Iemand van het KDV is bij ons thuis geweest voor een kennismakingsgesprek en heb daarin alles aangegeven. Voelde erg goed.
Morgenvroeg gaat sem proefdraaien op het KDV, dus ben benieuwd hoe hij het gaat vinden. Spannend.
Groetjes Ariska
Vandaag heeft Sem proef gedraaid op het kinderopvang en dat ging super.
Toen ik weg ging hoefde Sem niet te huilen, hij zwaaide zelfs naar mij. Maar een uur later kwamen de tranen, gelukkig vond hij troost in zijn speen en knuffel. Hierna niet weer gehuild maar lekker gespeeld.
Ook ik heb een aantal traantjes gelaten toen ik in de auto zat, onderweg naar huis. Het is toch wel raar om je kindje zo achter te laten. Ik was dan ook superblij om hem weer op te kunnen halen. Ik heb hem even een lekkere dikke knuffel gegeven.
maandag 2 Juli gaat Sem weer naar het kinderopvang, hopelijk gaat het dan net zo goed als vandaag.
Hieronder het stukje van wat de leidsters in het boekje hebben geschreven
Sem vind de grote kids erg leuk om te zien. Hij is erg onder de indruk, maar op een gegeven moment kwamen er verdrietjes van Sem. We hebben zijn speen en knuffel gegeven, hier had Sem veel troost bij.
Grote verhalen vertellen kan Sem ook maar al te goed en daarbij dingen aanwijzen.
Vanmorgens ook nog heerlijk buiten gespeeld.
Een dappere jongen.
Ik ben zo trots op mijn grote stoere vent.