Vanaf wanneer gingen jullie kinderen over van 3 naar 2 slaapjes?
mijn dochter slaapt nog 3x vooral ook omdat het zo goed uitkomt met school. Maar nu met de vakantie is het mischien handig om te kijken of ze ook met 2x toekan.
Wil zo en zo proberen of ze de 2e fles na 13.oo kan ipv 10.45 ivm psz. Dan kan ze smorgens later naar bed, tot 11.15 slapen en dan mee naar school.
Bij de jongens liet ik het gewoon op zijn beloop, maar nu zit ik gewoon met psz en schoo.
Dus om een lang verhaal kort te maken, wanneer gingen ze bij jullie 2x slapen
Bij mij rond de 8/9 maanden naar 2 slaapjes.
Maar ik maakte hem ook wakker voor de fles enzo want hij heeft heel lang nog met 5 flessen gedaan, lang verhaal.
En hij is een makkelijke slaaper (Lees; slaapt nu dus echt 2 x 2,5 uur per dag, en gaat er savonds om 19.30 of eerder in, en dan smorgens rond 8 uur word ie wakker, en als ik mazzel heb op mn vrije dagen moet ik hem wakker maken rond half 9 )
Dus toen ik van 3 naar 2 ging.
Heb ik feite gewoon het aan hem overgelaten, gewoon smorgens rond half 10/10 uur in bed, dan gewoon laten liggen tot hij wakker werk, vaak rond 12uur. dan wakker eten/drinken, dan spelen, rond 2 uur half 3 weer moeig, maar daar voor laat ik hem nog wat drinken en ligaatje ofzo. dan weer er in en maak ik hem rond half 5 weer wakker.
De laatste dagen slaapt mijn jongste ineens maar twee keer (overdag dan, ze slaapt aan het begin van de avond weer een kort slaapje om daarna pas met mij weer naar bed te gaan :roll: )
Wanneer gingen jullie kindjes dan echt drie slaapjes slapen?
Hier wisselt het echt nog behoorlijk. Hij is nu bijna vijf mnd en valt meestal in slaap als we terugfietsen van school naar huis, dan wordt hij thuis meestal meteen weer wakker. Dan slaapt hij voor we naar school gaan meestal 1 keer lang, maar soms ook twee keer kort. Dan op de fiets ook meestal weer en dan in de middag ook nog eens. Nu ligt hij al sinds 18u te slapen (ik dacht eigenlijk dat hij een uurtje zou slapen, maar blijkbaar is hij zn nacht vroeg begonnen).
lune, hier had ze wel gauw al 3 slaapjes. Had al gauw ritme ivm school en psz. In het begin sliep ze dan wel in de maxicosi, maar op een gegeven moment niet meer.
Hoe is de nacht gegaan, omdat hij zo vroeg al sliep?
Mereltje, jou meisje vind het s’avonds dus wel gezellig beneden.
Megamindy, hier kan ze alleen in het weekend uitslapen, doordeweeks moet ze er om 7.30 uit. Maar straks 2 weken vakantie en dan laat ik haar wel slapen. Dus wie weet heeft ze dan aan 2x genoeg. En dan na de vakantie meer weer even kijken,
hij is rond 22u nog een poosje wakker geweest maar heeft daarna gewoon normaal geslapen.
Ik vind het op zich prima hoor, dat hij geen vaste slaapjes heeft, vroeg het me gewoon af
Wij hebben hier momenteel twee slaapjes, sinds 1 a 2 weken moet ik zeggen. Heel soms nog drie, maar dan zijn het 2 korte en een lange. Een lange is dan 1,5 uur.
Vaak is ze in de avond dan ook nog lang wakker en soms pakt ze dan ook een klein slaapje.
Maar het ligt er ook aan hoe ze zich voelt, nu hebben we weer tandjes en een sprongetje, dus is het meer slapen. Op andere momenten heeft ze zelfs maar 1 slaapjes overdag en dan ergens (als we onderweg zijn) een powernap.
Lune, hier ontstond met 6 maanden pas een soort van ritme, waarin er meer tijd tussen de voedingen kwam en ze elke keer tussendoor sliep (maar of dat nou drie slaapjes zijn geweest? ik heb nooit iets geteld, geen voedingen, ook geen slaapjes).
Ik ben ook benieuwd of ze dat twee-slaapjes patroon van de laatste dagen vol gaat houden.
Hier zelden 3 slaapjes eigenlijk. Ze wordt rond half 9 wakker 's morgens, gaat dan 's morgens een keer, 's middags een keer, en dan rond half 6 a 6 uur voor de nacht erin. Heel soms wordt ze dan 's avonds nog een keer wakker en is ze even beneden, dan zijn het dus eigenlijk wel 3 slaapjes, maar meestal gewoon 2. Of ze moet na het kdv erg moe zijn, dan soms van half 5 tot half 6 nog een uurtje en vanaf half 7 ofzo weer.
Hier kon ze vanmorgen uitslapen, en werd ze pas om 8.30 wakker. Dus vanmorgen 1x geslapen. En dan vanmiddag nog een keer. En dan kijken of ze het vol houdt tot na het eten. Word dan wel weer puzzelen met eten, want ze krijgt om 16 uur nog een klein flesje.
We gaan het in de vakantie maar per dag bekijken en dan zien we over 2 weken wel wat ze nodig heeft.
Volgens mij was de jongste een maand of 7.
Vandaag voor het eerst maar 1 slaapje, ze is nu bijna 11 maanden. Maar ws zijn het er morgen gewoon weer 2…
Maar ik probeer het een beetje te plannen, zodat de meiden allebei tegelijk slapen.