Voor beeb nr 2 kopen we geen kinderwagen. Wel een kidcar en draagdoeken.
Nu zoek ik iets waar de beeb in kan slapen als we ergens op bezoek zijn waar bijv
geen box staat.
We hebben een campingbedje, maar das wel erg groot voor een beebje.
Ik dacht aan zo’n rieten mandje, maar mss zijn er nog andere briljante ideeën?
Een babynestje of gewoon op bed van je gastheer/vrouw (zolang beeb niet rolt)
Hier sliepen de jongens eigenlijk ook nooit in de wagenbak als we ergens waren, maar gewoon op bed(dekbed als een soort ‘fort’ eromheen ). Bovendien heb ik zo’n luiertas die ook als reisbedje gebruikt kan worden, maar ik ben het iedere keer vergeten mee te nemen :wall: Maar in principe- als je het dus mee neemt :roll: , is dit best handig bedacht. (Dus interesse ? )
:mrgreen: nog even niet, maar bedankt :mrgreen:
een babynestje? Kan dat ook zonder kinderwagen dus?
Ik ga denk straks maar es even naar een grote prenatal/gardo om t even
in reallife te aanschouwen…
Hoe was de echo Kroes? Heeft kleintje zijn/haar geheim al prijsgegeven?
Babynestje kan zeker ook zonder kinderwagen. Zit een verstevigde rug in, en de ‘flap’ die over je kleintje ligt kun je ook openlaten.
ik legde 4 kussens in een ruit neer op het grotebed , dekbed daaroverheen zodat het ook sliep in een kuiltje … toen het rollen begon hebben we het campingbed in gebruik genomen.
Ow bah dat met die kussen en het dekbed zou ik niet durven. Laatst een verhaal gelezen over een kindje dat ook op het grote bed een slaapje ging doen bij vrienden en toen gestorven is.
Ik zou niet teveel aanschaffen en de kleine denk ik gewoon in een campingbedje neerleggen. Is net zo groot als een ledikantje. En het is maar een paar maanden dat het veel te groot lijkt. Ik neem aan dat het ook niet heel erg vaak voor zal komen.
Je kunt ook gewoon een kinderwagenbak los bestellen en als reiswieg gebruiken :think:
@Pimpernella wrote:
Hoe was de echo Kroes? Heeft kleintje zijn/haar geheim al prijsgegeven?
Babynestje kan zeker ook zonder kinderwagen. Zit een verstevigde rug in, en de ‘flap’ die over je kleintje ligt kun je ook openlaten.
Ws een jongen :inlove:
Weer geen 100% duidelijkheid, het liet zelfs het gezicht niet zien :shifty:
Beentjes zaten dicht tegen elkaar, maar ze dacht toch wat gereedschap te zien, hihi.
We gaan uit van een jochie :inlove: (nu namen verzinnen, aaaah!!)
Kun je een babynestje een beetje makkelijk klein vouwen, of is het daar te onflexibel voor?
Een babynestje is goedkoper dan een kinderwagen wieg, lichter en makkelijker
mee te nemen, lijkt mij.
Zomaar op bed neerleggen vind ik ook een beetje spannend…
het zal idd niet zo vaak voorkomen, maar toch handig om bij de hand te hebben.
En anders een aankleedkussen meenemen? Toen Sara nog niet omrolde werkte dat prima met een dekentje :-*
Of zo’n uitvouwbaar bedtentje die je ook op het strand kan gebruiken? :think: Dat kan toch ook? Liggen nu bij Etos voor minder dan een tientje volgens mij!
Of een deryan bedje?
Zo’n Deryan bedje (een ‘bedtentje’ dus ;)) lijkt mij ideaal. Kun je ook goed klein opvouwen en dus makkelijk meenemen. Een gewoon campingbedje is toch weer enorm sjouwen en enorm hard zonder goed matras (geen idee hoe dat bij zo’n Deryan bedje is, misschien dat je daar ook nog wel iets in moet doen als matras?). Jinthe weigert er tenminste in te slapen zonder echt matras (en terecht, als je het mij vraagt ;)).
Wij gebuiken een rieten reiswieg…Koopj e voor een paar tientjes op marktplaats…
Waarom geen campingbedje voor een kleine baby? Ik snap niet zo goed waarom mensen het risico willen nemen om kinderen op een groot bed met allerlei kussens er om heen te laten slapen.
Wij hebben altijd gewoon het campingbedje gebruikt ook toen ze nog erg klein waren.
Als alternatief zou ik dan toch voor die andere tips gaan.
De meeste reiswiegjes… babynestjes dan, zijn eigelijk veredelde voetenzakken met een aantal uitneembare kunstof plankjes erin om het vorm te geven.
Bij ons kan de bodem eruit en 2 harde zijwanden en dan heb ik een voetenzak. Dus het is wel enigzins om te bouwen naar een compact geheel.
Of je moet een beetje handig zijn… wij hebben een meeneemwieg… 4 plankjes die met gleuven in elkaar te schuiven zijn tot een bak zonder bodem van 50x90 cm.
De plankjes doen we gewoon in een stevige boodschappentas en we hebben er een goedkoop schuimen matrasje bij die door een schuimbedrijf hier in zwolle op maat is gesneden.
Bere handig… kom je aan, schuif de plankjes in elkaar, matrasje op de grond en voila bedje…
Hebben de kids allemaal in geslapen zeker tot een maand of 6 a 7.
Zodra ze gaan zitten of echt sterk zijn houd het op.
Dank allen :thumbup:
Cell; ben niet zo handig. ML ook niet, haha.
Denk dat t een babynestje wordt, of een rieten mandje…
Kroes: ik heb nu zo’n deryan tentje. Haddenwij eigenlijk gekocht voor de camping, maar hij heeft er nu al zo’n 2x in geslapen.(gelijk even DE test :lol: )Verder gaan wij nu met 3 kids niet meer zo vaak savonds weg. Meestal is het nu 1 van de 2 enblijft de ander bij de kids thuis.
Ik heb trouwens nog een losse wagenbak van mijn oude mutsy kinderwagen. Het onderstel hebben wij toen weggegooid, maar de bak is nog prima en natuurlijk zoals bij iedereen kort gebruikt.
Is helaas niet opvouwbaar, maar wel lekker klein om in te liggen.
Mocht je ind e buurt wonen(Haarlemmermeer) dan kan je hem zo komen afhalen.
PB dan maar even.
Als ik volgende week niets heb gehoord gaat de wagenbak naar het kdv.
Dank San! Ik woon in H’dorp Ik vind echter een kinderwagenbak wat te groot.
Laat ik nu vanmorgen in de kringloopwinkel een rieten wieg vinden voor 4 euro :mrgreen:
Bekleden en matrasje erin en we kunnen 3 maandjes slapen als we ergens zijn.
Mooi gevonden. Toch?
Dan ga ik de wagenbak snel mee naar het kdv meenemen.
Ik had hem ook voor slaapjes bewaard, maar hij deed dat nu tot 4 maanden in zijn nieuwe eigen wagenbak. daarna nog maar 2x in het tentje geslapen. We gaan gewoon niet meer zoveel weg.
succes met de bevalling en een mooi gezond kindje toegewenst.