Slaaphouding?

Ik had een vraagje ; misschien weet één van jullie dames het toevallig:



Is het slecht om tijdens de “vroege” zwangerschap (dus rond de 4mnd) op je buik te slapen ? Het is namelijk echt mijn favoriete houding en ik ben er ontzettend aan gewend :oops:

Maar ik vroeg me af of het wel 100% safe is. Ik dacht zelf van wel, maar ik zou graag jullie meningen even willen horen :slight_smile:

Nee, het is niet slecht. Je kindje zit wel veilig daarbinnen hoor :wink:



Of het voor jezelf comfortabel is, is een tweede :wink: Ik vond het nl niet lekker meer slapen op mijn buik, maar dat is persoonlijk.

Ah oke gelukkig. Ja ach, misschien vind ik het straks ook niet meer lekker liggen, nu in ieder geval nog wel! dankjewel :slight_smile:

Ik ben ook een buikslaper, maar heb meteen aangeleerd om niet meer op mijn buik te slapen, dat lag niet prettig meer. Wat was ik blij na de bevalling, ben meteen weer buikslaper geworden

Het kan geen kwaad volgens mij, ik ben ook een echte buikslaper en sliep volgens mij tot zeker 20 weken op mijn buik, bij de eerste sowieso. Tot het niet meer lekker lag.

Ik heb volgens mij tot 22 weken op mijn buik geslapen. Daarna vond ik het niet prettig meer. Ik kon overigens de hele zwangerschap wel prima op mijn rug liggen. Maar ik sliep toch vooral op mijn zij.



En vaak de hele nacht in dezelfde houding, omdat ik me met mijn dikke buik niet in mijn slaap kon omdraaien.

Ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap wel tot zes maand op mijn buik geslapen, kan best zolang je het zelf nog prettig vindt.

Gelukkig. Kan ik weer onbezorgd op mijn buikje slapen :mrgreen:

Geloof me… je laat het op een gegeven moment vanzelf… :wink: want dan is het gewoon niet prettig meer.



Maar heerlijk om weer op je buik te slapen na de bevalling, maar tegelijk ook een heel raar gevoel, omdat je niet voor kunt stellen dat je buik op dat moment weer leeg is. (vond ik)

Ik werd de ochtend van mijn bevalling nog op mijn buik wakker. Ik heb wel geprobeerd om op mijn zij te slapen maar ik bleef telkens op mijn buik draaien. En zolang je op die manier zelf nog lekker ligt kan het volgens mij geen kwaad.

Ik ben ook een buikslaper maar het lukt me nu niet meer hoor, mn buik zit in de weg nu hahaha. Dus slaap nu noodgedwongen op mn rug want op mn zij wordt ik misselijk :?

@purpled82 wrote:

Ik werd de ochtend van mijn bevalling nog op mijn buik wakker. Ik heb wel geprobeerd om op mijn zij te slapen maar ik bleef telkens op mijn buik draaien. En zolang je op die manier zelf nog lekker ligt kan het volgens mij geen kwaad.




Ik ook, erg hè :oops:



En ik had een buik, hoe ik het voor elkaar kreeg weet ik nu nog niet.

Niet dat het lekker lag hoor, want mijn buik deed altijd zeer als ik erop had gelegen, wat ook niet heel erg raar is natuurlijk.

Ik merk dat ik nu al niet meer op mijn buik slaap. Want dan doen mijn borsten pijn! Maar anders zou ik net zolang op de buik blijven slapen zolang het kan. Als je zo goed slaapt :thumbup: