Slaapdrama, tips, trucs. :(

Lieve dames,

Ik heb het helemaal gehad met onze slaapritueel hier. Terwijl ik dit zit te tikken heb ik in een andere kamer een brullende kind die niet wil slapen.

Ik heb net een ander topic gezien over blijven staan, maar die van mij maakt er totaal geen spel van. Ze blijft huilen/brullen en dat kan doorgaan tot haar hele laatste voeding overgeven.

Ik ben al 8 dagen bezig met erinleggen, speentje om de 5/10 minuten even naar binnen weer neerleggen en weer weg. Drama. Dagelijks twee uur gehuil voordat ze gaat slapen. Gister zat ze erin van 19.00 tot 22.00 voor ze sliep… en maar huilen en huilen.

Ik word er een beetje gestressd van en als ze slaapt kan ik gewoon in huilen uitbarsten…

Ze gaat sinds een paar weken ook naar het kdv, zelfde drama… Alle kindjes hebben hun slaap gehad in de middag behalve mijn dochtertje… en heel af en toe een halfuur of drie kwartier.

Hoelang duurt het voor ze het doorhebben?

Wat voor trucs hebben jullie?

Ik heb echt van alles uitgeprobeerd… maar nog twee weken zo doorgaan, is echt :frowning:

Geen tips helaas maar wel een :hug: . Tis heel frusterend he?

Joey deed dat ook.

Totdat ik een nachtlampje in zijn kamer aan deed en een klok op hing voor het geluid.

Af en toe even terug komen om te kijken, en laten zien dat je er echt nog wel bent.

Ik denk dat ze niet alleen gelaten wil worden.

Bij ons werkt het nachtlampje en de klok echt! Hij slaapt als een roos!

Ik hoop dat het bij jou ook werkt. Ik had het CB gebeld voor tips.

Debbel bedankt! :hug:

Laracroft: Toen ik haar net aan het sussen was, bedacht ik me ook een nachtlampje. Ik ga er morgen een kopen, bedankt voor de tip!!

Hoelang duurde het bij jou? Of was het van de ene op de andere dag over?

Ze heeft er vandaag 2 en een halve uur over gedaan :frowning:

Bij ons heeft hij denk ik 2 dagen echt lopen krijsen. Inderdaad ook 1 keer tot overgeven aan toe.

En zie hem dan maar weer rustig te krijgen.

Met het nachtlampje was het meteen over. Hij kon lekker om zich heen kijken en viel dan zelf in slaap :slight_smile:

Nogmaals, ik hoop dat het bij jou ook werkt! :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup:

Ook nog een tip van het CB was om zachtjes een muziekje of iets aan te zetten. Maar dit hebben wij dus vervangen voor een tikkende klok.

Bij onze oudste is dit een aantal keren voorgekomen. Die keren duurde bij ons vaak een aantal weken (sorry :frowning: ). Consequent op dezelfde manier troosten en in bed leggen en verder gewoon doorzetten. Het gaat weer over.

Bedankt dames

ze is weer wakker, en wat een gehuil. Al 20 minuten… :cry: Ik lees graag nog meer ervaringen

x

Toch even eruit halen? Even samen liedjes zingen of verhaaltje lezen?

Krijgt ze nog een melkfles 's avonds?

Last van tandjes?

Dat niet slapen ken ik helaas maar al te goed. Maar ik weiger(de) om hem te laten huilen: niet goed voor hem en niet goed voor mijn zenuwen :shifty: … Bij ons hielp het om een paar dagen naast het bedje te gaan zitten. Lekker over z’n bolletje aaien en altijd dezelfde saaie zin herhalen: “Ga maar lekker slapen, schat!” Toen dat goed ging zijn we steeds verder weg gaan zitten en telkens wanneer hij weer opstond of begon te huilen heb ik weer die ene zin herhaald, tot ie stil was. Tot ik uiteindelijk voor zijn deur de was op kon hangen/vouwen. Daarna kon ik na het kusje gewoon weer naar beneden. Heeft in totaal wel zo’n 3 weken geduurd. Ok, je bent er in het begin wat langer mee bezig(zo’n 10-15min) maar je hebt wel je avonden terug :hug:

dank voor jullie tips.

Vandaag na haar badje in bed gelegd meteen bleren, even opgetild knuffeltje kusje en beetje zingen voor haar (ze sliep ineens)…

Legde haar neer en even later lag ze te slapen.

Duurde een halfuur ipv de voorgaande 3/4 uur.

Ik hoop dat het zo doorgaat :pray:

Dina ik hoop dat ze het oppakt…

hier laat ik ook altijd de lamp op de overloop aan en blijf wat rommelen boven zodat hij hoort dat ik er ben…hij is natuurlijk iets ouder…vaak vraagt hij nog wat dan antwoord ik met dat hij lekker moet gaan slapen…als hij echt heel overstuur is wacht ik 15 min. af en haal hem er dan uit maar blijf op zijn kamer, indd beetje rondlopen, zingen, kusjes geven ed maar wel hee rustig en dan vertel ik dat ik hem terug ga leggen en dat hij moet gaan slapen…

meer tips heb ik helaas niet…warme melk/ indd een warm bad

slaapt ze thuis wel overdag?! ms is ze oververmoeid?! en indd alle nieuwe prikkels van het kdv overdag dat ze je meer in haar buurt wil hebben… ik gis ook maar wat… lastig he?!

hoe ging het vanavond?!

@eisblume wrote:

Dat niet slapen ken ik helaas maar al te goed. Maar ik weiger(de) om hem te laten huilen: niet goed voor hem en niet goed voor mijn zenuwen :shifty: … Bij ons hielp het om een paar dagen naast het bedje te gaan zitten. Lekker over z’n bolletje aaien en altijd dezelfde saaie zin herhalen: “Ga maar lekker slapen, schat!” Toen dat goed ging zijn we steeds verder weg gaan zitten en telkens wanneer hij weer opstond of begon te huilen heb ik weer die ene zin herhaald, tot ie stil was. Tot ik uiteindelijk voor zijn deur de was op kon hangen/vouwen. Daarna kon ik na het kusje gewoon weer naar beneden. Heeft in totaal wel zo’n 3 weken geduurd. Ok, je bent er in het begin wat langer mee bezig(zo’n 10-15min) maar je hebt wel je avonden terug :hug:

Hier ook zo gedaan, en nu en heerlijk doorslapend kind. Gebruikt ze ook medicatie? Want bij ons zoontje bleek later dat hij last had van slaapproblemen als de zeldzame bijwerking van astmamedicatie.

misschien eens proberen om haar op jou in slaap te krijgen en daarna in haar bedje leggen, alle lampen uit en geen speentje meer snachts.

wij hebben ook een week gehad waarin ze het allemaal omdraaide en overdag lekker sliep en savonds klaarwakker was.

nu slaapt ze heel erg graag bovenop me en heb ik dat zo geprobeerd… dan is ze in diepe slaap en leg ik haar in bed.

ook leg ik haar overdag niet boven in bed maar ligt ze beneden in het daglicht… en savonds na de laatste fles gaat ze pas naar bed in een donkere kamer. ook geven we haar dan geen speentje meer anders kan je er wel tig keer uit en went zij eraan dat ze na elke brul een speen krijgt… gaat erg goed nu. na 10 minuutjes huilen valt ze in slaap tot 7 uur sochtends :inlove:

erg vermoeiend voor je, hoop dat je er gauw wat structuur in krijgt meid! succes :-*

Hoi Dames,

bedankt voo rde adviezen!! Ben er druk mee bezig geweest, alleen had ik gister een feest (geen ritme in de dag dus) en krijg ik haar soms na 20 minuten in slaap (ipv 2 uur, dus ben daar wel blij mee).

Maar dan staat ze om 3 uur op helemaal overstuur, en ik krijg haar niet in slaap, na 20 minuten :shifty: gaat ze mee naar mijn bed. Vooral als ik om 7 uur op moet voor werk, hou ik het niet vol haar een uur te laten huilen etc etc etc.

Ik dacht zelfs zal ik misschien een tijdje haar bedje in onze kamer zetten, maar dan ben ik bang dat t erger wordt als ze terug moet.

Het breekt me echt op, kom dagelijks vermoeiend aan op werk, en loop te gapen tijdens vergaderingen :oops:

mama2meisjes: ik ga haar het speentje ook afleren denk ik, thnx

Kim: ik heb nu een lampje in haar kamer (dim effect)

Bedje bij jullie op de kamer kun je proberen, heeft hier helaas weinig tot niet geholpen, en dus is hij na een paar dagen weer terug naar z’n eigen kamer verhuist… Misschien kun je wel op een matras bij haar op de kamer gaan slapen :think: en dan steeds verder weg gaan liggen :think: