Hoi,
Iemand ervaring hiermee?
Ik wil zelf tot de 9 maanden geen slaapdiensten draaien… Officieel moet je na 6 maanden slaapdiensten draaien volgens CAO maar ik behoud wel mijn recht tot kolven/voeden tot de 9 maanden…
Mijn baas (net bevallen en terug van verlof en geen bv) doet moeilijk… Ik moet op gesprek komen om het erover te gaan hebben…
Iemand dit aan de hand gehad en met welke info kon je je baas overtuigen dat je toch geen slaapdiensten hoefde te draaien?
grts patricia
helaas kan ik je niet mee helpen jammer dat je baas niet met je mee denkt
en je die 3 maanden extra niet geeft
ik kan dat hopelijk tegen die tijd goed uit leggen ik zou ook geen nachten
willen want als ik dan zou kolfen en ik ben alleen zou ik moeten stoppen als ik
een cliënt zou horen en zou ik af gezonderd in een kamer zitten
en dus niet voldoende toezicht houden
en het heet voedingsverlof he ipv kolfrecht dus het betekend dat je echt vrij
bent die uren en dus het recht hebt om je kindje te voeden als je zou willen
dus denk dat nacht niet eens mag heb je het al goed uit gezocht?
Ssucces
poeh lastig zeg…
jammer van zo’'n baas :eh:
Maar in een nachtdienst ben je waarschijnlijk steeds nodig, er zijn waarschijnljk minder mensen. Als jij dan ook nog eens een kwart van de tijd zit te kolven hebben ze natuurlijk niet zo veel aan je
Jammer dat je niet langer geen nachtdiensten hoeft te draaien!
Het probleem is dat ik dan van 15.30 tot 11.00 of zelfs tot 13.15 moet werken… Moet je nagaan hoeveel ik dan moet kolven, dat ga ik niet trekken…
Ik ben dan 19 of zelfs 21 u van huis, daarvan 1/4 tijd voor borstvoeding… hmm dat houd in dat ik 5uur per dienst mag besteden aan borstvoeding… Nee daar schiet je als baas wat mee op…
Ik vind het zo jammer omdat ik dus eigenlijk qua tijd alle voedingen makkelijk thuis kan geven maar dat vind ik voor mijn collega’s vervelend dus kolf ik op het werk zodat het niet teveel tijd in beslag neemt…
Ik woon maar 7 km van mijn werk dus zou het theoretisch makkelijk thuis live kunnen voeden…
Ik heb al wel besloten dat als zij mij gaat verplichten om slaapdiensten te gaan draaien dat ik dan van mijn volledige rechten gebruik ga maken… Dus tot de 6 maanden 1/8 pauze en 1/4 kolf/voedrecht tot de 9 maanden…
grts patricia
Ben je echt helemaal alleen op een afdeling of is er best een moment dat je zou kunnen kolven s,nachts ?
Moet toch best een mouw aan te passen zijn :think:
Jeetje wat balen dat je leidinggevende hier niet in mee wil denken…
Als je dan toch zo lang moet gaan werken zou ik er denk ik wel voor kiezen thuis te gaan voeden. 21 uur van huis, en alleen maar kolven is lastig voor je productie lijkt me
@melanie wrote:
Ben je echt helemaal alleen op een afdeling of is er best een moment dat je zou kunnen kolven s,nachts ?
Moet toch best een mouw aan te passen zijn :think:
ik slaap dus op het werk… Als er iets is, bijvoorbeeld een epileptische aanval, worden wij wakker gebeld door de nachtdienst die op een 5 minuten afstand is… Ik moet dan gelijk medicatie toedienen… En de wakkere nachtdienst is er alleen maar voor back-up, want ouders van onze bewoners vinden het niet verantwoord dat ze 5 minuten moeten wachten voordat er iemand is…
Dus als ik aan het kolven ben en ik word gebeld dan vind ik dat ook niet echt handig…
Daarnaast wil ik dan sowieso savonds en smorgens de laatste en dus eerste voeding thuis gaan geven, en dat heeft als gevolg dat er extra personeel voor die voedingen moet komen…
Dus ik snap echt haar probleem niet, het kost haar heel veel geld als ik slaapdiensten ga draaien…
En waar gaat het om he, het gaat om ongeveer 4/5 slaapdiensten he… Want het rooster van januari is al af en mijn collega heeft die al geroosterd zonder dat ik slaapdiensten draai… Dus het gaat om februari en maart (en dat maar tot de 19e )…
Het is bij mij gewoon een principe kwestie geworden…
grts patricia
Even snel en kort i.v.m. buikgriepperikelen… Toevallig zag ik vorige week op onze besloten collegiale mailinglist de volgende link voorbij komen: Wet- en regelgeving-Arbeidsomstandighedenbesluit. Kun je daar iets mee?
Hoi,
Ok, nee, dan is het niet echt handig nee :lol: dat kost veel meer dan het opleverd zeg maar en dat is gewoon pesten ook , dat ze zelf de fles geeft prima, maar ze mag dan niet een ander benadelen omdat die wel graag Borstvoeding geven wil… ik zou dan ook op mijn strepen blijven staan hoor :thumbup:
Ik werk alleen nachten , en ik krijg 2x p/nacht een zwerf, dus dan zou het in mijn geval makkelijker zijn , daarom dacht ik als dat nou ook zo is is het makkelijker, maar in jou geval dus duidelijk niet
ben benieuwt
Laat je niet kisten hoor :hug:
Yvonne: bedankt… Heb al wat linkjes naar mijn werk gestuurd…
Het bevestigd mijn vermoeden dat ik er dus wel gewoon recht op heb… Er staat duidelijk in dat de lactatie niet beinvloedbaar mag zijn door het werk en dat is wel als ik slaapdiensten moet draaien…
Beterschap…
grts patricia
nou ik hoop dat het echt niet hoeft!!
Het zou mijn bv echt behoorlijk beinvloeden…
wel jammer dat he baas zo tegen werkt.
vandaag gesprek gehad… Het ging er niet over dat ik geen slaapdiensten wilde draaien want dat vond ze niet zo erg maar meer erover de manier waarop ik het verteld had…
Tja dat krijg je ervan als je aan 2 managers elke keer je verhaal moet doen… En dan ook nog eens aan al je collega’s, dan heb ik het er weleens mee gehad… En ik had dus een niet zo netjes mailtje gestuurd…
Gelukkig verliep het gesprek goed en gaan we weer verder met kolven op het werk en thuis slapen voorlopig :mrgreen:
grts patricia