slaap

mijn dochter (22weken) heeft nu al een hele periode (7weken) dat ze 's avonds pas, als we geluk hebben, rond 2100uur slaapt. Normaal rond 1900uur. Het gaat met veel huilen, moeizaam drinken en onrust. Daarna slaapt ze vaak (soms met gillen in haar slaap en dan dek ik haar even toe, speentje etc) tot 2400uur en daarna door tot acht uur. Dat is ok. Overdag slaapt ze steeds een uurtje en de laatste dagen is ze 2 uur wakker en slaapt ze een half uur. Ik word er een beetje gek van! :wall:

Ik vraag me af of iemand dit herkent en misschien wat tips heeft. Ik wil haar niet laten huilen en geef haar de borst als ze er om vraagt en vaak als troost. Wat ik me ook afvraag is of mijn dochter zelf weet hoeveel slaap ze nodig heeft en ik me daar geen zorgen over hoef te maken.

Misschien een sprongetje?

Ik heb dat altijd met Jasly dat ze dan bij me op schoot in slaap valt en dan wil ik haar in dr bed leggen en dan begint ze te huilen,

Laten huilen werkt hier niet(meer) En wik vind dat ook veelste zielig als ze helemaal overstuur is,

Uieindelijk wieg ik haar na een paar uur in slaap of valt ze toch in een diepe slaap aan mn borst…

Snachts is het soms ook een drama,

Enige advies die ik heb is dat je geduldig en begripvol moet zijn,

Ik weet dat het soms even frustrerend is maar loop dan even de kamer uit en haal diep adem, Je kindje kan er niks aan doen dat die een sprong heeft…

Groetjes Jeanette

Hier hetzelfde. Onze zoon gaat normaalgesproken tussen 7 en 8 naar bed. Het is wel eens later, maar dan slaapt hij heel onrustig.

Als ik een paar drukke dagen heb gehad met veel buiten de deur, dan is onze zoon zijn ritme enigszins kwijt. Dat wil zeggen, hij slaapt overdag minder en minder vast en daardoor 's nachts ook slechter.

Wat ik nu doe is hem dus gewoon voor 8 uur in bed leggen, ook al is hij niet moe. Dat werkt het beste. Rust en regelmaat. De drie R-en dus.