Gister heb ik Ivan om 21.00 gevoed en hij lag om ongeveer 21.30 te slapen. Hij sliep om 0.00 nog en heb hem laten liggen maar om 4.00 heb ik hem toch wakker gemaakt voor voeding.
De nacht van vrijdag op zaterdag had hij de laatste voeding om 21.30, sliep om 22.30 maar moest hem wakker maken voor de voeding van 7.00 en daarna van 10.00.
Ik vind het eigenlijk eng om hem zolang te laten slapen dat hij niet zelf wakker wordt voor voeding. :oops:
zeggen jullie niet zeuren wees blij dat hij zo lang slaapt :lol:
kan het na weeen zijn van het zwemmen (hij heeft vrijdag voor het eerst gezwommen de hele les volgehouden
of gewoon de laatste voeding ver schuiven of hem rond 4 uur wakker maken
Gewoon lekker laten slapen! Tanisha sliep vanaf dag 5 al door (!!!) en zolang ze goed groeit en tevreden is vind ik alles prima! En hebben wij onze rust ook :oops: :lol:
Ons meisje slaapt ook zo. De laatste twee nachten zo’n 10 uren (ca 20u tot 6u), dan moppert ze nog niet echt (mss zou ze nog verder kunnen slapen!), maar laat ik haar drinken (dat doet ze dan wel heel enthousiast). Dan weer slapen, rond 8u even zelf wakker tot 9u, daarin een voeding waar ze een paar slokjes doet. Dan moet ik haar rond 11.30/12.00 weer wakkermaken omdat ze nog rustig ligt te pitten.
's Middags meldt ze zich meestal wel zelf. En dan weer volgens het boekje rustig slapen na een klein uurtje wakker.
Ik voel me ook verlegen met dit luxe-probleem :oops: en vraag me ook wel af of al dat slapen wel goed is :think:.
Maar ze is een lachebek, volgt je nieuwsgierig als je in haar buurt hangt, plast lekker, poept zo af en toe een luiertje vol, dus zal het allemaal wel goed zijn.
Ik vertrouw erop dat een baby aan de bel trekt als er te weinig voeding in zit! Dus neeee geen zorgen maken.
Deze dame heeft in haar 2 mnd-leventje nog maar 2x om een avondvoeding gevraagd (ze krijgt borstvoeding, dus op verzoek). En dan bedoel ik rond 23u. Al die andere avonden slaapt ze in ieder geval van 19.30 tot ergens middenin de nacht (rond vieren).
Haar wakkermaken voor een 23u-voeding werkt hier niet, uit beleefdheid 3 slokjes en verder pitten en dan toch gewoon die van ca 4 uur. En ze ziet eruit als Hollands welvaren met een dikke toet…
Als je kindje bij de wakkere momenten gewoon vrolijk is, contact met je maakt, veel plasluiers heeft, dan zeer zeker geen zorgen maken!
Ik heb wel eens begrepen dat het niet goed is om ze te jong al zo lang door te laten slapen, omdat hun bloedsuiker dan teveel gaat schommelen.
Gister sliep Jurian ook al om half 7, maar ik heb hem om half 9 toch maar wakker gemaakt, en om half 1 weer. Ik heb ook geen idee of hij echt door zou hebben geslapen hoor, ik ga het dinsdag eens op het CB vragen of het idd kwaad kan.
Dan zou ik 'm lekker laten slapen. Je merkt vanzelf wel of ie toch nog ( natuurlijk op een onmogelijke tijd ) voor een voeding komt of niet. Je mannetje heeft spekjes genoeg hoor :inlove:
Meneer hier sliep ook van 23.00 uur tot 6.30 uur :inlove: vanaf de derde week. Sinds een week maak ik hem niet meer wakker voor de voeding van 23.00 uur. Hij heeft er dan een rond 20.00 /21.00 uur gehad en slaapt dan door tot vaak 7.00 uur. Nou, ik geniet er lekker van hoor! En hij ook, dus ik maak me geen zorgen. Zou ik als ik jou was ook niet doen, vooral niet nu hij alweer 3 mndn is!
uit het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst
nou wil ik hem laten liggen wordt meneer zelf wakker om 2 uur na zijn voeding van 9 uur. :mrgreen: Nou ja als hij honger heeft dan wordt hij dus echt wel wakker. Maar ik ga hem iig niet meer wakker maken.
tegen mij hebben ze vorige week op het ziekenhuis gezegd (ik heb in ziekenhuis gelegen drie dagen) dat als meneer zich niet meld ik hem gewoon kon laten slapen. Hij was goed op gewicht ed. Maar ik weet niet of verschil is met borst- en flesvoeding. Ik geef het laatste, maar ik meen ergens gelezen te hebben dat ze met bortsvoeding wel nachtvoeding moeten krijgen (vergeef me als dit niet zo is, ze hebben bij mij beiden flesvoeding gehad :oops: )
floris slaapt al door vanaf dat hij anderhalve week oud was…de eerste keer dat dat gebeurde schrok ik wakker om ja niet schrikken 09.30 op zondagochtend was dat :lol: daarna werd ik gelijk doodsbang en heb mijn man naar zijn kamertje gestuurt om te kijken of hij nog wel leefde :lol: :lol: :lol: :lol: zelf durfde ik niet te kijken…
vanaf dat moment heeft hij elke nacht doorgeslapen…
dus je kindje heeft zijn slaap nodig…geef hem dat dan ook.als hij honger krijgt meld hij zichzelf echt wel,daar hoef je echt niet bang om te zijn. :-* :hug:
Ik laat hem nu ook gewoon slapen, hij heeft het blijkbaar nodig. Kijk wel vaak hoor of hij nog ademt. Gisteravond heb ik hem om 21.30 in bed gedaan, werd hij wakker om half 7 voor voeding.
Hij is 6,2 kilo hij groeit uitstekend blijkbaar op mijn voeding.
Ik laat hem nu ook gewoon slapen, hij heeft het blijkbaar nodig. Kijk wel vaak hoor of hij nog ademt. Gisteravond heb ik hem om 21.30 in bed gedaan, werd hij wakker om half 7 voor voeding.
Hij is 6,2 kilo hij groeit uitstekend blijkbaar op mijn voeding.
he das lekker…
heb je zelf ook geslapen???
ik had dat de eerste nachten he… dat ik half sliep omdat ik bang was niet wakker te worden als ze toch ging huilen :roll: ( alsof dat zou gebeuren)
De 1e nachten sliep ik niet echt lekker maar nu ik weet dat hij zich echt wel meld slaap ik prima.
Gisteravond, half 10 /10.00 sliep meneer tot 8 uur vanochtend, hij was wel eerder wakker maar vond het nog wel prima. Hij was al wel op zijn handje aan het sabbelen dus maar gauw voeding gegeven.
X
Ikenmama maakt gebruik van cookies
Om je bezoek zo optimaal mogelijk te laten verlopen maken wij gebruik van cookies. Wat wij bijvoorbeeld voor je doen:
✓ Inloggegevens voor Ikenmama voor invullen
✓ Personaliseren van content en advertenties
✓ Onderzoek naar de gebruiksvriendelijkheid v/d website
Cookies en privacy
Natuurlijk zorgen wij goed voor je privacy. De gegevens die Ikenmama op basis van de geplaatste cookies verwerkt, vallen onder onze Privacyverklaring.
Stel je cookies zelf in
Bedankt!
Je kunt ervoor kiezen om van minder cookies gebruik te maken: