hebben jullie dat ook
als Eline de fles krijgt valt ze na tien min in slaap dan is de fles nog niet leeg. we bieden haar 90 cc aan dan worden de oogjes na vijf min al erg zwaar en drinkt ze nog vijf min met de ogen dicht. het begint nu te komen dat ze 70 op drinkt weet niet wat ze per fles mag. cb zeiden dat als ze maar 7 flessen krijgt en we haar natuurlijk in de gaten moeten houden dat ze niet uitdroogt.
ik ben gewoon nieuwgierig of jullie dat ook hebben dat jullie kinderen in slaap vallen.
Heb je al geprobeerd haar te laten boeren en dan de fles nog een keertje aan te bieden? Soms wil dat wel helpen om haar weer wakker te krijgen…
Ze mogen 150ml per kilo gewicht… dus bij 4 kilo is dat 150 x 4 = 600 en dan delen door het aantal flessen dus 6x 100 of bij 7 flessen 85 ongeveer…
Liefs Tina
Weliswaar een tip die ik bij bv kreeg, maar volgens mij werkt het ook bij een flesje: eerst rustig tot 10 tellen(9 van de 10 keer begint die kleine hummel bij 7 weer te drinken ) en zo niet: heel zachtjes in haar wangetje prikken. Daarvan werd Jasper eigenlijk altijd weer goed wakker. Dus voordat ze helemaal in slaap is gevallen, al ervoor zorgen dat ie weer helemaal wakker is. En misschien heeft zij wel genoeg aan 70 :think: dat sommetje is natuurlijk alleen een gemiddelde :mrgreen:
Succes :thumbup:
tina dat is ook nog een probleem ze boert niet je kunt er een half uur mee zitten maar boeren doet ze niet echt een damen haha
heb je daar nog tips voor ze zijn welkom
hoi,
mijn dochterdronk ook nooit een fles leeg, ze viel altijd in slaap tijdens de fles.
Ik werd er ook heel onzeker van, was bang dat ze niet genoeg kreeg enzo…
maar niet ieder kind is hetzelfde, de een drinkt meer dan de andere.
zolang jij denkt dat ze tevreden is en genoeg natte luiers heeft zit het wel goed.
mijn zoontje van ruim een maand drinkt juist zoveel dat ik denk dat hij teveel krijgt :think:
je kunt haar tussendoor ook nog even een schone luier geven, daar worden ze vaak ook wel wakker van.
liefs van Rose :-*
Sanne viel ook altijd in slaap tijdens de voeding. Wat wel eens hielp was licht knijpen in haar voedje. En inderdaad verschonen halverwege de voeding.
Ik kreeg van de kraamverzorgster ook nog de tip om haar niet te warm aan te kleden tijdens de voeding (ook niet te koud natuurlijk), want van warmte wordt je slaperig. Ik deed dan bijvoorbeeld de omslagdoek niet om tijdens de voeding.
ga het allemaal proberen vandaag bijcb geweest. en ze weegt nu 3400gr met de geboorte woog ze 40 gram meer maar het was niet dat ze nu te licht is
verder gaan we met andere voeding starten zodat ze ook niet zoveel terug geeft. want dat gebeurt ook geregeld en poepen doet ze ook niet elke dag. hoop dat de nutricia omneo beter gaat.
Onze dochter viel in het begin ook altijd in slaap. We losten dat op door halverwege haar luier te verschonen. Haar laten boeren had bij ons geen zin, want heel vaak hoefde ze niet een boertje te laten.
sopje dat hebben we ook geprobeert maar als gevolg dat elke voeding er dus ook uitkwam dat mondje vol zeggen ze, dit is dus ook weer gestopt vandaag komen ze van het cb langs ben benieuwd wat hun nog voor een tips hebben.
Hoe gaat het nu kleintje?
Julian valt soms ook in slaap op de helft van zijn fles.
Dan verschonen we hem en daarna wil hij wel verder drinken.
ik ben ook begonnen te verschonen halverwege, maar uitegerekend nu valt ze niet meer zo veel in slaap hihi…
Bij ons helpt het met boeren om haar niet tegen je schouder te leggen maar op je knie te zetten en dan met steun onder de kin iets rechtop te zetten( voorover hellend) dan rek je als het ware het middenrif iets op waardoor ie er beter uitkan… Maar dat doen wij omdat ze anders moeilijk boert en met het boeren voeding teruggeeft… sommige kindjes krijgen gewoon weinig lucht mee en hoeven gewoon niet te boeren…
Hoe is het nu? heb je al iets gevonden dat werkt…?
Liefs TIna
Is het speentje misschien te zwaar voor haar om daar uit te drinken … Veron deed ook heel lang over een flesje en viel ook telkens in slaap .
Ik ben toen naar speentje 2 van avant gegaan weet niet welke fles je geeft maar misschien nog een idee om te proberen .
Dan gaat t wat makkelijker misschien …
Succes
Hier ook een jongetje van nog geen 2 wk die aldoor in slaap valt met zijn fles. Moet echt goed moeite doen om er 60 cc in te krijgen. Nu ook weer 40 cc gedronken en meer wil ie echt niet. Kan het toch moeilijk naar binnen gaan proppen als ie niet wil wil ie niet maar het maakt mij toch ook erg onzeker
met eline gaat het nu een stuk beter kwa voeding ze drinkt nu 120cc soms iets miner maar niet veel. het spugen doet ze ook niet meer en ze valt nog wel in slaap maar meer op het einde van de fles. maar dan heeft ze ook echt genoeg als je het dan nog eens probeert nadat ze een boertje heeft gelaten maar ze wil dan echt niet ze gaat gewoon kokhalzen. dus dat is dan wel heel duidelijk. nu vertelde ze vandaag op het cb dat als ze veel slapen ook niet veel nodig hebben dus het zal het dat wel zijn.
Wij moeten vandaag even met Thomas naar het cb om te wegen. Hij heeft zoveel last van obstipatie, spuugt wat meer en krampjes. Misschien dat ie daarom niet zo heel goed drinkt al gaat het nu beter. Vaak gaat er een flesje van 90 cc in maar daarna is het af en toe wel spugen.
Een horen wat ze vanmiddag te zeggen hebben
Djenno viel ook altijd halverwege zijn flesje in slaap en hij was dan met geen mogelijkheid meer te bewegen om wakker te worden. In het ziekenhuis hebben ze ons geadviseerd om een andere speen te gebruiken. Wij hadden de Advent 1 speen en volgens zkh schijnen veel jonge baby’s moeite te hebben met deze speen omdat ze er te hard aan moeten zuigen. SOmmige baby’s hebben die zuigkracht nog niet en zuigen zich als het ware moe en vallen dan in slaap.
Wij hebben de brede halsspeen van de kruid**t toen geprobeerd ( die past ook op de advent flesjes) en toen dronk hij als een speer binnen 15-20 minuten zijn flesje leeg!
Inmiddels zijn we nu weer bij de adventspeen 2 omdat hij nu wat meer zuigkracht heeft.
Het is het proberen waard!!
oke damens het is een tijd goed gegaan wij gebruiken de bfree fles nu is ze de laatste week er weer mee aan het klooien en duurt het heel lang, nu zeggen ze dat al sje langer dan 20 min bezig bent je een maat groter moet pakken. dit heb ik vandaag gedaan maar het loopt er gewoon aan de zijkant van haar mond uit dus neem aan dat deze te groot is of niet.
oja ze krijgt omneo maar daar zou het niet aan mogen liggen want ze de melk wordt pas dikker in haar maagje. is mij verteld.
klopt het ook dat een baby hoe ouder ze worden ook de zuig kracht minder wordt.
van mijn vriend krijgt ze de avent fles die hebben we gekocht voor als ze gaat logeren. moet ook zeggen dat ze dit altijd heeft geaccepteerd. beide flessen maar merkte wel dat mijn vriend vaker de advent ging pakken omdat hij dat sneller vond gaan. zou ze nu weer aan de bfree fles moeten wennen . of zou de speen op zijn dat deze in de zelfde maat wel nog nodig heeft.