slaap schema 9 mnd

Niek is nu bijna 9 mnd en slaapt al twee weken slecht s’nachts. Hij slaapt wel in, maar wordt wakker en huilt een halve nacht. We lopen ons kwijt om dat tutje maar weer in te doen. Nu vroeg ik me af of dat hij misschien overdag teveel slaapt.

Hij slaapt ongeveer van 10.00 tot 12.00 en van 15.00 tot 17.00 De laatste dagen is hij steeds om 16.00 wakker. Om 19.00 krijgt hij een fles en ligt er dan om 19.30 in.

Ben echt aan het zoeken wat het zou kunnen zijn, want ben inmiddels erg moe van de slapeloze nachten :frowning:

Groetjes Anne

hier een exact zelfde schema! Schijnt een sprongetje te zijn, en 's nachts de verlatingsangst. Kiekeboe methode kan 's nachts wonderen verrichten. Ff googlen. Morgen komt er iemand van het cb langs, tips zal ik hier dan nog neerschrijven!

Maareh is niet teveel slaap op een dag hoor. Ze hebben t toch nodig!

Bedankt voor je antwoord. Het geeft me weer wat hoop :stuck_out_tongue: Zal even googelen op de kiekeboe-methode en ben erg benieuwd naar de tips van het cb!

Groetjes Anne

Niks mis met dat slaapschema hoor, hier ging het exact zo. En ik ben ook bang dat dit de Grote Sprong is… dat is geen pretje want die kan lang aanhouden. Echte tips heb ik geloof ik niet, ik heb het gewoon “uitgezeten” maar het is vermoeiend, absoluut.

Een troost: ook dit gaat over, echt waar :slight_smile:

Sprongetje duurt nog voort! Alleen het huilen is overgegaan in kletsen 's nachts. Ze houdt het wel een uur vol voordat ze weer in slaap valt. Vannacht de babyfoon maar uitgezet :oops:

Heb jij nog tips gekregen Sonja?

Groetjes Anne

ja die kiekeboe methode toepassen als ze vroeg in de nacht wakker wordt. De laatste week is het zo rond 5 a 6 uur dat ze wakker wordt, en na een volle papfles gaat ze terug slapen. En ik durf het bijna niet te zeggen…maar vanmorgen was het half 7! En dan nog wakker door papa zijn herrie :oops:

Het sprongetje is hier nu wel ver genomen gelukkig! Nog even doorbijten meis :hug:

Is idd een fase hebben we hier ook gehad tegen die tijd en het gaat weer over :-*