Slaap probleem.

Mijn zoontje wilt vanaf dag 1 niet in zijn wiegje slapen.

Hij ligt en slaapt het liefst bij mama in haar armen.

Zodra hij slaapt dan probeer ik hem terug in zijn wieg te leggen, maar zijn rug het matras raakt zet hij het op het gillen. En dus ligt hij weer bij mij in mijn armen. Waardoor ik niet echt kan slapen en alleen aan het doezelen ben. Dit gaat al weken zo en ik ben aan het einde van mijn latijntje.

Overdag hebben we helaas het zelfde probleem dus slaap in halen kan ik niet. Ook bij zijn vader gilt hij het uit.

Verder baker ik hem in en verwarm ik zijn bed met een kruik…

Ook een andere kamer is geen optie want is niet handig met de bv die ik geef.

Wie heeft er voor mij tips

Enige tips die ik heb (gebruikt) is zorgen dat het bedje naar mij ruikt. Een hydrodoek erin leggen, die ik heel de dag en/of nacht bij me heb gehad.

Slaapt ie alleen maar in je armen, of is in de buurt van jou ook goed? Dan zou je evt kunnen proberen hem naast je in bed te leggen, op het aankleedkussen bijv, of het voedingskussen met een hoesje eromheen.

Heeft ie zn eigen matrasje, lig jij ook net iets ‘vrijer’ maar is ie wel dicht bij je.



Succes!

Cosleeper misschien ?

Kunnen jullie elkaar toch gewoon aanraken, en jij wat beter slapen ?

Anders aantal dagen op een hydrofiele luier slapen of beertje etc en dat bij hem in de wieg leggen.

en overdag hoe slaapt hij dan ?



Anders een draagdoek misschien? overdag lekker bij je (mamahonger) en dan savonds en snachts is hij misschien bij getankt, zodat hij dan eventjes zonder je kan.

En miss een cosleeper?

mijn zoontje sliep ook nooit en krijste alles bij elkaar. ik ben uiteindelijk bij een osteopaat beland en raar maar waar… daarna sliep hij. na een behandeling 4 uur in zijn eigen bed en na 2 sliep hij door. misschien dat er een achterliggende reden ten grondslag ligt.



ik wil je in ieder geval een dikke knuff geven, want ik weet hoe zwaar het is en hoe lastig het is om op die roze wolk te blijven. praat erover! of laat een ander even op de kleine boy passen dat je even kunt bijslapen. dat maakt je echt niet slechter.

we lopen al vanaf de eerste week bij de osteopaat. maar ondanks dat bleven de slaap problemen.



nu sinds 3 dagen slaapt hij in zijn eigen bedje. ik kan hem zonder problemen na zijn voeding weg leggen.

laten we hopen dat hij deze trend blijft door zetten.

Zanna heeft precies hetzelfde probleem. behalve dan dat zij ook bij papa op de arm in slaap valt.

Maar zodra je haar weglegt begint ze te huilen.

Ik heb haar bedje ook al voorverwarmt met een kruik en ze ligt al naast me in een co-sleeper.



Ik kan haar alleen wegleggen als ze diep slaapt. Maar dat duurt altijd wel even en als ik haar te vroeg wegleg kan ik weer overnieuw beginnen.



ik ga vandaag de tip met de hydrofieldoek gebruiken. Hopelijk kan ik dan 's nachts ook wat meer slapen.

Ik heb hetzelfde probleem met mijn dochtertje gehad en dat was echt geen pretje.

Nu slaap ik al een tijdje met een grote slappe knuffelaap in mijn pyama geduwd zodat die straks naar mij ruikt…we hoeven niet dezelfde problemen krijgen, maar ik ben alvast maar voorbereid :wink: :smiley:

Ik ‘fop’ Cathelijne vaak door haar op mijn borst met een omslagdoek vast te houden en leg haar dan met omslagdoek en al in bed :thumbup:

Dat probleem hebben wij hier ook gehad, ik heb echt alles geprobeerd maar niks hielp. Ik heb er gewoon aan toe gegeven (aan de mama honger) en ondertussen slaapt Dion nu gewoon in zijn eigen kamer.

Hopelijk lost het probleem zich bij jullie ook snel op, sterkte ermee. Ik weet hoe zwaar het is :hug: