Slaan en bijten

ouders zijn ervan op de hoogte en doen het zelf thuis ook!

Kiki deed dat ook, dat slaan en bijten. Ik werd er knetter van!

Ten einde raad dan toch maar eens aan het Consternatie Bureau (… dat is het toch!) gevraagd waar dit vandaan kwam.



Vond het wel een interessante theorie, ze zeiden dat het vaker voorkomt bij kleine kindjes. Ze vinden je dan zó lief dat ze daar geen uitdrukking aan kunnen geven. Dan maar slaan ipv aaien of bijten ipv een kus… :shock:

Heel fijn inderdaad.

Klinkt raar he?



Maar goed, we hebben het als volgt aangepakt: als ze sloeg of beet legden we uit dat we weten dat ze ons heel lief vindt, maar dat ze dan toch beter een kusje of een aai kon geven.

En geloof het of niet: het werkte!

Nu is ze een echte knuffeldoos, waar ze vroeger een happertje was die erop los ‘timmerde’.



Misschien heb je er wat aan.

Succes!

@anita1979 wrote:

ouders zijn ervan op de hoogte en doen het zelf thuis ook!






vinden álle ouders het goed?

ik zou het zelf namelijk niet goed vinden :think:



niet dat ik iets tegen tuigjes heb hoor, zeker niet als de veiligheid in het geding komt,

maar ik heb er wel iets op tegen als het gebruikt wordt in combinatie met een straf.



hebben jullie hoge stoelen dan, dat het om de veiligheid gaat?

Jep, wij hebben hoge stoelen. En er is wel eens in het verleden een kind uitgevallen. Tot nu toe vinden alle ouders dit prima.



Ook als dat kind geen straf heeft, zit het in een tuigje. Het is echt beter in verband met zijn eigen veiligheid

Muze: bedankt voor de tip! Eens kijken of ik dat er ook in kan “hameren” :wink:



Ziet: bij ons op het kdv gaan de ‘stoute’ kids ook in de kinderstoel. Ook de oudere al én in een tuigje. (Ik hoorde het toevallig een keertje, van te voren wist ik het eigenlijk niet :think: )



Als het kind oud genoeg is om de stoel niet met straf te associeren, lijkt het me niet echt erg, anders krijg je weer problemen met eten e.d. :think:

ooooh nu snap ik die veiligheid…

wij hebben namelijk een lage stout-stoel :mrgreen:

dus ik dacht al: wat moeten ze dan in hemelsnaam doen om zo onveilig te doen dat ze een tuigje aan te moeten.



tis duidelijk nu :mrgreen:

bedankt voor jullie uitleg