skipak voor een baby

Is een skipak handig voor een baby?

Wij gaan niet op wintersport ofzo maar als het echt koud is gaan we er wel gewoon op uit. Boodschappen, wandelen oid.

Of is zo’n pak veel te warm of onhandig voor in een wandelwagen?



Ik zie ook skibroeken…



Siem zit nu in maat 68 qua kleding, als een skipak/skibroek handig is, wat voor maat zal ik dan kopen? Ik zit te denken aan maat 80.

Ik vind het op de fiets erg handig. In de wandelwagen lijkt het me overbodig, als je tenminste een voetenzak hebt. Ik kocht wel altijd een losse skibroek, omdat je het toch niet heel veel of lang gebruikt, gewoon passend bij het winterjasje.

Maat 80 zal echt nog groot zijn hoor, mijn zoontje is nu 1 en groot in vergelijking met andere kindjes en zit nu in 80/86. Ik zou gewoon 74 nemen.

Ik heb wel een maat 74 winterjas gekocht voor hem, maar zoals dit jaar werd het pas echt koud in februari. Dan is Siem al 1 en dacht dat maat 80 dan wel redelijk normaal was. Tot zover mijn redenatie :lol: Maar kan nu ook al wel in december koud zijn :think:



Op de fiets, hmzzz denk niet dat dit gebeurt deze winter. We willen pas in de lente een mamafiets kopen. Of vlak na zijn verjaardag tenminste. Dus hij zal idd vooral in de wagen zitten. We hebben wel een voetenzak zit ik me te bedenken.

Dan zou ik het gewoon laten. Mis je het toch kan je er altijd nog eentje zoeken en dan weet je ook meteen welke maat je nodig hebt :wink:

Wij hebben een skibroek gekocht afgelopen winter maar pas toen het zo extreem koud werdn toen veel plezier van gehad en was warm genoeg. Skipak onhandig vind ik persoonlijk. Maar in de wandelwagen hadden we gewoon de voetenzak plus wanten, winterjas, sjaal en muts, kap omhoog, ging prima. Ook ik zou pas 1 kopen als je hem echt nodig hebt.



Ik zie nu ook dat je nog niet van plan bent om te fietsen of zon smartrike ook niet, dan lijkt het me wel overbodig in eerste instantie. Want Siem zal dan misschien kunnen lopen, maar misschien ook nog wel niet en dan laat je hem toch nog niet los buiten. Als het echt weer extreem koud wordt kan je ze altijd nog wel kopen, ook weet je niet wat voor maat ie dan heeft he, das best lastig te bepalen :wink:

Als je niet gaat fietsen likkt het me niet nodig. Ik heb er afgelopen winter wel een gekocht, omdat Marijne dan zelf kon lopen in de sneeuw. Heb wel een maat groter genomen dan haar eigen kleding omdat het dan iets makkelijker aan ging. Maar was wel iedere keer prutten hoor :shifty:

Ik heb er toen ook 1 gekocht. Heerlijk op de slee of op de fiets. Ivan was net 1 en maat 80 was nog te groot.

Ik ga ook een skipak kopen voor Daantje,

is juist heerlijk als je op de fiets gaat in de winter,

Danielle is 8 maanden maar zit nu in maat 80/86.

weet ook niet welke maat ik moet nemen,maar Daantje is erg lang voor haar leeftijd,die gaat haar broers achter na.

mensen schatten haar vaak al 14 maanden oud.

ik zit te twijfelen tussen 86 en tussen 92.



haar broers zaten met een jaar al in maat 98/104 dus ja ik kijk er niet raar van op als ze dan naar de maat 92 zou gaan als ze rond de 14 maanden zit,de winter kan zelfs nog in maart en april zijn.



als Siem nu maat 68 heeft zou ik zeker maat 80 pakken hoor want tussen de 7 en 9 maanden groeien ze ook best hard.

Daantje is van 7 naar 8 maanden 3 cm gegroeid en 700 gram in 1 maand bijgekomen.



suc6 met shoppen.

Wij hebben er vorig jaar een gekocht voor Wessel, ik denk dat hij hem dit jaar ook nog aan kan. Ik vond het ideaal!!

Inderdaad op de fiets maar ook op de slee.


Wij hebben nooit een skipakje gehad voor de kids, nu was de jongste in de winter nog niet zo oud, dus die lag toch nog in de kinderwagenbak, dikke dekentjes erover en mutsje op, prima.

De oudste was bijna een jaar toen het winter was, en die deden we altijd een maillot onder zijn broeken. Allemaal gekregen van een schoonzus. Dingen zagen er niet uit bij een knul, maar onder een broek heerlijk warm. Soms nog sokken erover, wel snowboots aan, winterjas, en heerlijk warm. Hij kroop er zelfs mee in de sneeuw. Die skipakjes lijken me zo’n gedoe.

Zolang ze niet lopen is een voetenzak erg makkelijk (hoef je niet moeilijk te doen met aan en uittrekken ed ;)). En die kan als je wilt ook prima op de slee. :slight_smile: Skipak/-broek vind ik vooral handig voor als ze echt zittend in de sneeuw gaan spelen of veel zelf lopen ed.

Ik zou een skipak ook alleen gebruiken als je een dagje in de sneeuw gaat lopen/spelen ofzo.

In meeste andere gevallen lijkt het mij erg onhandig aan/uittrekken steeds.

Ik zit er zelf ook aan te denken om een te kopen.

Niet een te dure, maar als het gaat sneeuwen lijkt het me wel fijn voor hem, en op de slee ook :slight_smile:

Ik zoek er dan ook 1 met 2 ritsen van voren, zodat bij een evt luierverschoning dat ook makkelijk kan.

mm ik heb een skipak aan een mama van kok gegeven, haar kleintje past hier niet meer in… kan evt wel vragen of zij hem heeft. meen alleen dat het een 68 is, maar meestal vallen skipakken groter…