skeelers of rolschaatsen?

Ik twijfel.

M heeft nu van die ficherprice dingen geleend wat er tussenin zit en dat gaat heel goed.

Maar zijn gewone skeelers niet te zware wankele dingen voor 5 jarigen?



Wat hebben jullie?

Hier een stel rolschaatsen tot mt 30 en daarna pas skeelers, dan zijn ze toch al gauw 6/7. Ik heb dus geen ervaring met 5jarigen op skeelers, maar dit ging heel goed iig.

Kes heeft zaterdag skeelers gekregen. Hij had nog nooit op die dingen gestaan. Na wat gestuntel zaterdag en wat meer rollen gisteren ging hij vandaag al als een speer! Indy heeft ook vanaf die leeftijd ongeveer skeelers (5 1/2 geloof ik).

Hier ook beide kids met 5 op de skeelers en dat ging prima, had ook rollerskates maar de oudste kon daar niet mee overweg en toen kwamen de skeelers en ze reed zo weg.

Anne heeft met kerst skeelers gekregen en die rolde er meteen mee weg alsof ze nooit anders gedaan heeft.



BTW wij hebben wel echt goede skeelers gekocht voor Anne, ik weet niet of dat ook nog scheelt

Ik hoor van iedereen dat skeelers beter zijn dan rolschaatsen, maar ik vind rolschaatsen stoerder. 8)



Ik zou voor skeelers gaan, met pijn in mijn hart.

Voor Laura hebben we vorig jaar skeelers gekocht waarvan de achterste twee wieltjes ook naast elkaar gezet konden worden (dus dan heb je half skeeler, half rolschaats eigenlijk). Vond ik wel ideaal om te oefenen.



Na een aantal maanden hebben we toen de wieltjes achter elkaar gezet, en eigenlijk ging dat ook best goed. Ze heeft inmiddels echte skeelers, en komt er redelijk op vooruit, maar nog wel een beetje wankel en niet heel snel (dat laatste vind ik stiekem niet zo erg).



Wat je ook koopt, het duurt gewoon even voor ze het onder de knie hebben, dus een beetje oefentijd heb je toch nodig.

Ik zou voor kinderen vanaf 5 jaar meteen voor skeelers gaan.