sjucht wat kunnen kleuters onderling toch aardig zijn...

@janet76 wrote:

@fiep klophout wrote:
Nee oke ik begrijp wat je bedoeld en idd ‘‘alle bruine kindjes stinken’’ lees je ook niet in een boek en hoor je ook niet in kinder filmpjes op tv bijvoorbeeld. Lafaard heb ik idd wel eens in een filmpje voor kinderen voorbij horen komen. Hier wordt zoiets overigens niet door de kinderen gekeken. Dus dan vraag ik me wel af welke kinderen van die leeftijd kijken zoiets wel en waarom vinden die ouders dat goed.

het kan in een boek of serie toch op een manier gebruikt worden dat er een moraal achter zit? dat er juist een kind gepest wordt doordat er lafaard gezegd wordt? En dat vervolgens een kind dat woord wel oppikt maar even vergeet dat dat dus juist een woord was dat niet aardig was om te gebruiken?

Ik vind het niet zo’n shocking woord dat ik denk: ohoh laten ouders kinderen iets kijken/lezen waarin zulke woorden voorkomen???

Klopt idd, kan ook op zo'n manier in een boek staan..
Maar hoe dan ook ik vind het geen gehoor dan een kind zoiets zegt, maar ben met je eens dat soort woorden pikken kinderen juist op. Ik vind het dan wel aan de ouders om daar goed mee om te gaan en te zorgen (proberen in iedergeval) dat je kind dat soort woorden niet overal gaat lopen roepen)Mijn oudste dochter komt ook wel eens thuis met een woord en komt dan ook vertellen welk kindje dat zei. Ze weet dus heel goed dat dat geen leuke woorden zijn.Dus je kunt kinderen volgens mij ook best leren dat sommige woorden niet horen. Ik zie ook wel eens ouders die er totaal niks mee doen als hun kind een bepaald woord zegt of er gewoon om gaan zitten lachen waar het kind bij is..tsja wat een voorbeeld geef je dan.Maar zoals je in je andere stukje al zegt er zijn mensen met rare kronkels in hun hoofd.

jou dochter komt er mee thuis en verteld het, mijn oudste echt niet hoor.....in ieder geval niet zulk soort woorden! Dat verschilt echt per kind. en kinderen die net naar school gaan vangen heel veel op qua woorden en gedrag wat thuis niet zo gaat. Alle kinderen zijn vaak in groep 1 nog heel lief en meegaand, in groep 2 gaan zij dan laten zien wat ze een jaar lang opgepikt hebben :wink:

Fiep :shock: dit vind ik wel heel erg hoor.....dat is idd. iets wat ze denk ik thuis hebben gehoord, mag toch hopen dat dat niet door de klas gaat :shock:

Nou idd zeg, dat is wel schokkend :shock:

Hier in de klas zit een Ghanees kindje en toen die net in de klas zat werd er wel echt opgemerkt van he X heeft een hele grote neus! maar meer was dat ook niet. En genant dat ik dat vond… suffe dorpskinderen die niks gewend zijn :roll:

Overigens is mijn ervaring juist dat als ze net in de kleuterklas zitten het heel heftig is met gedrag en taalgebruik wat wordt nageaapt van school. In ‘groep 2’ (hier is er gewoon de kleuterklas) neemt dat dan af.

vanmiddag juf even gevraagd en hij had dus idd niks tegen juf gezegd zoals ik eigenlijk al wel dacht.

Juf had wel direct de naam van het ene jochie goed… dat zegt wel iets denk ik helaas over dat ventje zoals hij is op school/ in de klas :shifty: .

Donderdag (morgen zijn ze hier vrij) zal ze gewoon in zijn algemeenheid wat aandacht besteden aan dingen durfen/kunnen/doen en dat iedereen ergens anders goed in is en dat niet iedereen gelijk is etc.