Sjucht hyperdepieper wanneer niet middagslaapje

Mijn mannetje is vreemd :mrgreen:

Als hij smiddags niet slaapt en hij rond een uur of 4 een beetje moe is, is hij zooo hyper… springen rennen praaaten…oftewel hyper. Alsof je hem een pak suiker te eten hebt gegeven.

Wanneer hij wel slaapt smiddags… is er niets aan de hand. Het is nu toch wel tijd dat dat slaapje er af kan. Want hij gaat maandags middags naar de PSZ. en ik lever hem dus dan moe en hyper al af. Het zweet staat hem gewoon in zijn haar.

Is dit herkenbaar???

Ja hoor, dat is bij dochter een teken dat ze heel moe is, maar niet moe wil zijn. Ze ‘overschreeuwt’ de slaap. Bij dochter zien we dit af en toe 's avonds, zoon heeft het nu regelmatig 's middags. Zodra ze rustig worden zijn ze zo vertrokken.

Hier ook zo’n idioot :mrgreen: Juist als ze oververmoeid is, wordt ze mega druk… heel maf

Gelukkig, ik dacht dat die van mij gewoon gek was.

Idd als hij dan in bed ligt is ie binnen 1 sec weg. Raar. Zo staat ie te hyperen en te zeuren dat ie tikkertje wil spelen en zo ligt ie in coma. Binnen een minuut of 3 :mrgreen:

Wat ik bij K deed toen ze haar slaapje nog nodig had maar ook 's middags naar de psz ging dan legde ik haar toch rond 11.00u even op bed en liet haar een uurtje slapen( de ene keer viel ze meteen in slaap de andere keer duurde het wat langer, en dan ineens is dat slaapje ook niet meer nodig). En soms dan lag ze er iets later in maar dan bracht ik haar ook wat later naar de psz (dat wisten ze daar ook en was geen probleem). R wilde al eerder niet meer 's middags slapen dus bij haar heb ik dat probleem minder gehad.

Ik ken ook moeders die hun kind dan om 15.30u nog voor een uur (of langer) in bed legde maar dat vond ik geen optie omdat ze dan 's avonds weer veel later naar bed gaan omdat ze dan op de normale tijd niet willen slapen.

Als Nathalie moe is wordt ze ook helemaal hyper. Gek word je er dan van.

Ik probeer haar dan te kalmeren door samen een boekje te lezen, dit gaat meestal wel goed.

Maar echt… stuiterballetjes zijn het.

Ik ken het niet van mijn eigen kinderen maar een van mijn gastkindjes gaat ook helemaal stuiteren als hij té moe is. En het vervelende is dat hij dan zo hyper is dat hij helemaal niet meer gaat slapen! Zit je dus de hele dag met een stuiterbal :wink:

Hier ook een dochter die gaat stuiteren als ze heel moe is!

Normaal wil ze `s middags wel slapen maar vandaag denkt ze er anders over…ben benieuwd hoe ze aan het eind van de middag is :eh:

Hier ook een stuiterballetje! Dat balletje gaat dan ook nog eens doen alsof ze valt en zich pijn doet (en dan wil ze uiteraard een kusje of een prinsessenpleister die ze niet krijgt als het niet bloed, wat het meestal niet doet) en om snoepjes zeuren (yeah right…) en als dat niet werkt heel erg nep huilen.

Je begrijpt wel dat het lieve balletje dan ook regelmatig op de trap zit en dat mama bal blij is als het bijna bedtijd is.

Overigens is balletje weer erg lief als het een rond buikje heeft na het eten (vernieuwde energie).

HIer ook zo’n meisje :roll: druk druk. Van mij moet ze gewoon 's middags slapen (wat ze nu al een paar maanden weer gewoon doet) en nu is het goed. Scheelt dat ze niet naar een psz gaat dus haar rust kan pakken als ze bij mij thuis is of bij de oppas.

yep hier ook. Hoort erbij is me verteld. Hoop hier ook dat ie snel gewend is hieraan.

Goed nieuws … eerst was het van 15 tot bedtijd, nu is het van 16 tot bedtijd … nog 3 uur te gaan :roll:

En als je dan regendagen hebt … hellup

En hij heeft het slaapje echt niet meer nodig, want met slaapje van 1,5 tot 2 uur wilde hij niet voor 21 uur in slaap vallen en was ie voor 6 uur al weer wakker. Nu knort hij van 19 tot ca. 6/7 uur.