Site basisschool gehackt

Morgen gaat mijn oudste voor het eerst naar school. Ik bedacht me dat er op de site van de basisschool nog een overzicht staat van de dagindeling. Ze gaat morgen alleen een ochtend wennen en volgens mij hoef ik dan alleen fruit mee te geven.

Maar goed, dat wilde ik nog even checken. Dus ik de website ingetikt…kom ik alleen maar hele grote turkse tekens tegen en een plaatje van een man (neem ik aan…) met een capuchon over zijn hoofd. Dus ik dacht nog dat ik het verkeerde adres had ingetikt. Dan maar via Google…

En weer op die site. Toen ik naar beneden scrollde, zag ik dat de site is gehackt door een of andere turkse groep. Schrok er best van.

Na wat gegoogel ben ik erachter dat het geen kwaad kan, maar storend is het wel. Morgenochtend gelijk maar even melden op school.

Stom misschien, maar zit nu toch met een vervelend gevoel.

Hmm… Lekker dan! :?

Maar maak je geen zorgen over wat hierachter zou moeten gaan zitten.

Tis al goed dat je de school hierover op de hoogte wilt houden :thumbup:

Hou ons maar even op de hoogte.

wijnanda… dat is voor een paar wken geleden ook gebeurd bij een vriendin op school (ze is lerares) precies hetzelfde als wat je omschrijft

alleen zal ik je niet vertellen wat voor een “boodschap” ze erbij hadden gezet… :hand:

@Zeemeermin wrote:

Ik denk zelf niet dat er verkeerde bedoelingen achter zitten voor de school. Zover ik weet zijn hackers vooral uit op uitschakelen van sites en welke dat is zal hun worst wezen… denk ik!

Maar ik kan je gevoel wel voorstellen, dat zou ik ook hebben gehad.

Wat zei de school en hoe was Nikkie’s 1e dag?

nou die de site van die school van die vriendin van mij gehackt hebben, was echt tegen scholen gericht… ze moesten anders lesgeven (en dit is het meest vriendelijk wat erin stond)

@Zeemeermin wrote:

@Pitje27 wrote:
@Zeemeermin wrote:
Ik denk zelf niet dat er verkeerde bedoelingen achter zitten voor de school. Zover ik weet zijn hackers vooral uit op uitschakelen van sites en welke dat is zal hun worst wezen… denk ik!

nou die de site van die school van die vriendin van mij gehackt hebben, was echt tegen scholen gericht… ze moesten anders lesgeven (en dit is het meest vriendelijk wat erin stond)

Jeetje… da’s wel eng! Laten we hopen dat dit nu niet het geval is…

Nee, dat is hier niet het geval hoor. Heb die ‘club’ en de hacker ook gegoogeld en kwam heel diverse sites tegen die ze hebben gehackt. Weet niet wat de reden is om deze site te hacken, maar ik heb het idee dat het niet tegen de school of kinderen gericht is.

Vanmorgen ben ik het door alle hectiek vergeten door te geven. Ik heb het nu op een lijstje gezet met nog meer vragen. Hopelijk denk ik er straks dan aan :?.

Oh en ik zie ook dat ze de site nu uit de lucht hebben gehaald. Er staat nu ‘tijdelijk buiten gebruik’. Ze hebben het dus al opgemerkt :D.

bah wat eng!

Hier zou ik geen goed gevoel bij hebben, gelukkig is de school inmiddels op de hoogte…

mijn site is wel 4x gehackt, daar kan je niks aan doen!

Dat gaat zo over de hele wereld,

je hoeft je echt geen zorgen te maken over dergelijke actie’s en zo…

:hug:

@Pitje27 wrote:

@Zeemeermin wrote:

Jeetje… da’s wel eng! Laten we hopen dat dit nu niet het geval is…