SIS echo

Hallo



WIe heeft er ooit eens een SIS echo gehad? En hoe was je ervaring hiermee.

Ik krijg in januari een SIS echo had er eigenlijk nog nooit iets over gehoord. Maar ze brengen dan via een slangetje water in je baarmoeder waarna er echo’s gemaakt worden. Bij mij word dit gedaan om te kijken naar de invloed van de vleesbomen die ik heb en/of het eventueel noodzakelijk is dat mijn baarmoeder verwijderd moet gaan worden :?

Ben erg benieuwd naar ervaringen van anderen.



Groetjes Karin

Hoi Karin,



Het lijkt een beetje op het eileideronderzoek, jij hebt dit toch ook gehad?

Meid ik hoop dat iemand er meer over kan vertellen, maar het meest hoop ik dat je baarmoeder lekker blijft zitten :-*



Liefs

Mira

Hoi Karin,



ik heb zo’n echo een paar weken terug gehad, in het AMC. Is daar standaardonderzoek voor IVF.



Het was zo gepiept.

Er wordt een slangetje in de baarmoedermond gebracht, dan voel je even een beetje kramp. Door het slangetje wordt water in de bm gespoten, daar voel je niks van.

Ze kijken dan op een scherm hoe de bm eruitziet, ik kon er niet veel wijs uit, maar het bleek allemaal goed bij mij (wordt dan ook een fotootje van gemaakt).



Als jij vleesbomen hebt, moeten ze misschien wel langer kijken.



De watercontrast echo lijkt absoluut niet op een een baarmoeder/eileideronderzoek (HSG), die veel omslachtiger en pijnlijker is.



Wel een naar idee, dat je bm er misschien uitmoet zeg.

Ik hoop het allerbeste voor je!



Groetjes Mint

Hoi Mira



Klopt heb dat idd al gehad en als zeer pijnlijk ervaren destijds vandaar dat ik graag wou weten hoe dit gaat.



Hoi Mint



Dank je voor je uitleg.



Groetjes Karin