Sinterklaasspel

Dit jaar voor het eerst geen gelovigen meer in huis.

Nu heb ik wel eens iets gehoord over een sinterklaasspel, iets met een dobbelsteen en pakjes doorgeven enzo.



Wie kan mij vertellen hoe dat gaat? Of wie heeft er andere leuke suggesties?



Oh, ja, we maken geen surprises. Wel gedichten voor elkaar.

http://www.kruidvat.nl/domains/default/pages/content/S2/sinterklaas-dobbelspel.aspx



Ja sorry, een url. Hoop dat ie even mag blijven staan want dit is teveel om hier allemaal te gaan knippen, en het is geen reclame :wink:

Ziet er leuk uit Puk! Hoe doen jullie het aan het einde als iemand nou veel meer cadeaus heeft dan een ander? Enne met kinderen lijkt het me ook nog wel lastiger om een algemeen cadeau te kopen.

de blokker heeft ook een spel in de aanbieding, 1 euro :wink:

@kantjeboord wrote:

Ziet er leuk uit Puk! Hoe doen jullie het aan het einde als iemand nou veel meer cadeaus heeft dan een ander? Enne met kinderen lijkt het me ook nog wel lastiger om een algemeen cadeau te kopen.


ik vind het dobbelspel eigenlijk niet echt geschikt voor kinderen… :think: het gaat toch een beetje om geinen, stomme cadeautjes erbij stoppen, en het leukste is toch als je gewoon ook vet kunt verliezen. (dus zo doen wij dat met de ene veel meer cadeaus dan de ander: jammer de bammer voor de verliezer!). Voor kinderen die net niet meer geloven, zijn cadeautjes toch nog iets te belangrijk (en persoonsgebonden) om met zo’n dobbelspel maar te moeten zien met hoeveel je ‘naar huis gaat’.



Je zou natuurlijk wel iets leuks kunnen bedenken om cadeautjes uit te pakken, zodat je dus wel gewoon voor iedereen cadeautjes koopt, en dan met opdrachten of weet ik veel wat iets bedenkt dat het niet ‘suf’ omstebeurt een cadeautje uitpakken wordt…

Hmm, ja, daar heb je wel gelijk in Fiep. Onze net 9-jarige weet sinds deze zomer dat 'ie niet bestaat. Denk dat ik dan toch maar doe wat ik bij de anderen ook deed. geef ze 10 euro per gezinslid, daar moeten ze dan cadeautjes voor kopen. Wel erg leuk om te zien wat ze dan voor je kopen! (Ben het hele jaar al superschoon! :mrgreen: )



Regels voor het dobbelspel sla ik wel op op mijn pc. kunnen we later nog wel eens gebruiken. alhoewel…ik hoop dat we over niet al te lange tijd gewoon weer vrolijk verder gaan met het sinterklaasfeest. :pray:

bij ons thuis deden we dit spel ook vaak… en toen mijn broertje nie meer in sinterklaas geloofde deden mijn ouders dit spel vooraf aan het grote kado’s gebeuren zeg maar …



mijn ma haalde hele klleine kadootjes van nog geen 2,50 gulden (was ut toen nog)… en dan speelde we dit spel… als het spel was afgelopen gingen we beginnen met het echte sinterklaas gebeuren we deden altijd lootjes trekken onderling en dan mocht men zelf bepalen of je wel of geen surprise deed zeg maar!!.. dus dan kregen we als nog een groter kado en dat spel was maar gewoon voor der bij;)



liefss :vlinder:

ik heb voor de kinderen van mijn nicht een aantal jaren op rij een soort speurtocht in huis gemaakt. Dat was echt een mega succes!! De jongste bij hun geloofde toen nog, en de oudsten vonden het zoo spannend dat ze er spontaan weer even in meegingen.



het is even wat werk, maar zoo ontzettend leuk:



wij deden het als volgt: mijn nicht kocht de kado’s, ik kreeg daar een lijstje van (welk kado voor welk kind, welke kado’s samen) en maakte dan een stuk of 10 gedichten. (kort en simpel…is zo gedaan) De eerste lag op de deurmat bij de voordeur en elk gedicht stuurde de kids naar een andere hoek in het huis…garage…zolder…konijnenhok…badkuip…keukenkastje etc. etc.



thuis had ik alles netjes uitgeprint, soms wat zwarte vegen erop.

dan ging ik naar hun huis toe. Zelf was het gezin dan bij opa en oma gaan eten (op sinterklaasavond dus). Ik had dan alle tijd om de kado’s op de juiste plek te leggen en de gedichtjes op de juiste plek te leggen.



als ik klaar was, dan gaf ik een belletje naar m’n nicht en dan vertrokken zij richting huis.

Mama van Teun, dat klinkt ook leuk! Lekker creatief! :thumbup:



Miranda, ook een leuk idee om het beide te doen.