jaja … het lootjes trekken is weer begonnen. Wij hebben een bedrag van 15 euro… Wat vraag jij??
Deze :mrgreen:
een goedboek :inlove: heerlijk voor de koude wintermaanden op de bank of vroeg op bed.
@hendrika wrote:
een goedboek :inlove: heerlijk voor de koude wintermaanden op de bank of vroeg op bed.
Daar heb k de bieb voor…
Pfff hij komt dit jaar al op 12 november aan :roll: dan zijn de kinderen nog misselijk van Sint maarten!
Van mij had het best een weekje later gemogen, hoor. Alleen van de commercie niet :twisted:
@Elka wrote:
Pfff hij komt dit jaar al op 12 november aan :roll: dan zijn de kinderen nog misselijk van Sint maarten!
Van mij had het best een weekje later gemogen, hoor. Alleen van de commercie niet :twisted:
en zo is er altijd wel iets te klagen over de sint, terwijl de goede man het zo goed met ons en onze kinderen voor heeft

(heb altijd het idee dat je nog behoorlijk kunt sturen hoe hyper je je kinderen maakt met sint, of wannéér je ze echt hyper maakt)
ik vraag voor sint dit jaar veel naaispul, een goede stofschaar enz enz. het is lang geleden maar ik geloof dat ik een nieuwe hobby te pakken heb :mrgreen:
Ik vind de sinterklaastijd een heerlijke tijd, maar drie weken is genoeg. Sint komt altijd de zaterdag na St Maarten aan en dit jaar is dat helaas dus al op 12 november.
Dat mijn kinderen extra druk zijn, daar stoor ik me echt niet aan. Daarvoor vind ik die sintgekte gewoonweg te leuk, maar de beste man had gewoon een weekje later moeten komen wat mij betreft.
Wij doen ook voor een bedrag van 15 euro. En net als ieder jaar weet ik alleen dingen die iets duurder zijn, zoals het spel rush hour :doh:
kaarsen voor in huis,
kookboeken
Gewone leesboeken
Iets voor je hobby
badschuim/spul voor de douche
massagespullen
Tijdschriftenbon
oorbellen/ketting
hij komt altijd de 1e zaterdag na sint maarten aan…al jaaaaaaaaaaaaaaaren.
Kan me maar 1 jaar herinneren dat ik letterlijk heb gekotst van sint maarten en dat was het jaar dat mijn vader ons gezeur om nog een snoepje zat was en zei ‘dan eet je alles nu maar op, maar kom niet bij mij als je er ziek van wordt’ :shifty: .
En wat vragen… eh ik zou het nog niet weten.
Ow heerlijk! Komt hij pás op 12 november aan? Ik ben gek op Sinterklaas en op het Sinterklaasjournaal en op alles dat er om heen hangt. Mijn kinderen zijn helemaal niet hysterisch. Ik kan niet wachten…
Ik vind een leuk schort een heel goed idee eigenlijk. Spulletjes voor de vouwwagen zijn staan eventueel ook op het lijstje… Helemaal leuk!
Ik heb er ook weer helemaal zin in.
Twee of drie weken maakt me niet zoveel uit.
@cees77 wrote:
Wij doen ook voor een bedrag van 15 euro. En net als ieder jaar weet ik alleen dingen die iets duurder zijn, zoals het spel rush hour :doh:
marktplaats

Euh ik vraag niets. Sinterklaas is voor kinderen. Als volwassenen krijgen we wel 1 klein kado uit de zak,chocolade of een letter,maar afspraak is hier dat de Sint voor de kinderen komt (scheelt ons allemaal weer iets kopen voor elkaar, hoeft nu alleen voor de kleintjes waarmee je het viert).
Zodra ze beide niet meer geloven kijken we wel verder.
Ik heb er wel zin in. Hyper en gespannen is Jo toch wel, rond Sint-tijd vind ik het wel even fijn een smoes te hebben,waarom hij zo is…dan valt het even niet op tussen de rest van de kids. Hij maakt zich al een tijdje zorgen.
“Euh mam, ik denk dat Sinterklaas dit jaar niet meer komt”
“Waarom niet”
“De Sint is toch heel erg oud, hij kan toch zomaar dood gaan? Misschien dit jaar wel”.
Gelukkig heeft hij daarna wel zelf een oplossing kunnen bedenken. “Dan zoeken ze wel een nieuwe”
Crisis bezweert…
Sint Maarten en Sint Klaas zouden wel iets beter mogen afstemmen,maar goed. Het zij zo…de termijn is elk jaar even lang.
@fiep klophout wrote:
@cees77 wrote:Wij doen ook voor een bedrag van 15 euro. En net als ieder jaar weet ik alleen dingen die iets duurder zijn, zoals het spel rush hour :doh:
marktplaats![]()
Van veel spellen is een reisspel variant die soms nog goedkoper dan 10 euro zijn.
Hier wordt geen Sint Maarten gevierd, dus ja, dat zegt mij niks.
Overigens is het hier ook voor Keira. Hebben het echt al zoveel jaar niet gevierd. In de hele familie niet. Dus vieren we het dit jaar.
Ondanks opmerkingen van “Ja, maar, wij vieren Kerst, Keira snapt het toch nog niet”. Vond het geen excuus, heb ik ook gezegd.
En ja, ik heb er ontzettend veel zin in. Maar dat is echt omdat ik het een heerlijk feest vind en het zoveel jaar niet heb gevierd. Het is overigens ook niet de bedoeling dat alle volwassenen een cadeau gaan kopen voor elkaar. Enkel voor Keira.
hier krijgen de volwassen wel ook cadeautjes.
Hoewel de magie en het feest echt een kinderfeest is vinden wij niet dat het alleen maar om de kinderen en hun cadeautjes hoeft te draaien.
Dat niet elk pakje voor hun is zeg maar .
Sowieso voor alle volwassenen ook een letter en vaak zijn het kleine dingen als set leuke kaarsen, nieuwe sloffen, kalender… dat soort dingen, maar ook de volwassenen krijgen dus pakjes.
We vieren het over het algemeen met mijn ouders en mijn broertje+schoonzusje dus wij kopen of 2 cadeautjes (voor elk stel 1) of 4 cadeautjes (voor elke volwassene 1).
Wij doen lootjes trekken en iedereen mag iets voor tl kopen
Mijn schoonvader kocht vroeger voor iedereen de kadootjes. Ooit ging hij zelf op pad, maar later werd dat aan de volwassenen over gelaten en kregen we een budget. Die man was gek op het sintfeest en het kostte hem een vermogen met 17 personen. :shock:
Toen mijn schoonvader overleed heeft mijn schoonmoeder het nog een jaar gedaan, maar wel met een heel stuk zuiniger budget :lol:
Nu is mijn schoonmoeder te ziek ( ze heeft vasculaire dementie) en zijn de kleinkinderen van die kant volwassen en zal het niet gevierd worden.
Met mijn familie gelukkig wel. Vorig jaar hadden mijn ouders een sint in huis. De volwassenen kopen voor elk kind twee kadootjes en voor elke volwassene 1. Het kado is belangrijker dan de prijs.
Ik heb er nu al weer zin in!
Voor 15 euro word het deze
Radio voor in de keuken, mijn oude is kapot.
Ik moet het nu met de radio op mijn mobiel doen, en die heeft niet zo’n goede ontvangst.
Niets ergelijkers dan een radio die stoort.
Ik moet gewoon altijd de radio aan als ik in de keuken sta, en deze heeft ook nog een leuk kleurtje.