Zo grappig het hele sint gebeuren. Mijn zoontje wil alles weten. Hij vraagt bijv steeds hoe Pieten op het dak kunnen lopen en hoe ze van het dak af kunnen. Tja speciale Pietenschoenen natuurlijk. Ook zit hij nu al bij de open haard elke avond te roepen wat voor kado’s hij graag wil. :mrgreen:
Zijn jullie kids er ook al zo mee bezig?
Leuk hoor!!
Ik ben zelf echt dól op het hele sint gebeuren en had me stiekem al een beetje verheugd op hoeveel zin Sam er misschien wel in zou hebben.
Maar ik geloof dat ik een nogal nuchtere hollander heb gebaard;
“Sintklaas vorig jaar al gezien mama” :lol:
leuk is dat he… als tygo sinterklaas en zwarte piet ziet dan is het wel dat hij ze kan benoemen en linken aan kadoos maar voor de rest doe hij er nog vrij weinig mee
zijn neefje daar in tegen is al druk bezig om kruisjes te zetten in het boek van de bart smit en uiteraard kiest hij ook meteen voor tygo :mrgreen:
die is voor mijjjjj… is is voor tygooooo :inlove:
het is zo’n heerlijk stel die 2
Wat leuk dat hij er nu al zo mee bezig is, haha en hij moet nog even wachten. Hier zijn ze er eigelijk nog niet echt mee bezig.
@Mip wrote:
Leuk hoor!!
Ik ben zelf echt dól op het hele sint gebeuren en had me stiekem al een beetje verheugd op hoeveel zin Sam er misschien wel in zou hebben.
hahahahaah dat vind ik wel een goeie :lol:
die onzin ook allemaal iedere jaar weer het zelfde feest :mrgreen:
wel lekker goedkoop dan
hier heeft mevrouw het intertoys, top toys. lobbes boek gevonden en zit er de hele dag in de neuzen… en krijg steeds te horen van mama dat wil ik…
Ze snapt niks van sinterklaas, maar kadootjes des te meer… :mrgreen:
onze jongens zijn er echt nog helemaal niet mee bezig.
De folders van intertoys en bart smit liggen wel in huis, maar kunnen ze niet minder boeien.
Dit had ik niet verwacht :lol:
Maaaar waar wij het als ouders en bedenkers van cadeautjes soms moeilijk vinden een kind dat 3 week voor sinterklaas jarig is… is het nu dus wel praktisch. Nee joh het is nog lang geen sinterklaas. Eerst nog sint maarten en dan is J. jarig en DAN gaan we pas sinterklaas vieren .
Ik vind het best.
Ben zelf ook groot fan van Sinterklaas, maar vind het ook nog vroeg genoeg om daar over een paar week mee bezig te zijn. Eerst idd maar Sint Maarten en ben bezig met kaartje en taart voor de verjaardag van de jongste… dus nog genoeg voor die tijd wat ook leuk is :thumbup: .
Lasse bestudeerd die speelgoedboeken ook maar hij is meer met zijn verjaardag bezig op 25 nov en hij weet dat de sint daarna komt. Maar voorlopig is het hier zijn eigen verjaardag wat de klok slaat.
Tja zie t maar eens tegen te houden dat Sint gebeuren, dat is mij niet gelukt. En over verjaardagen…die van ons is maar twee dagen ervoor jarig. :mrgreen: Dus het eerst verjaardag vieren gaat ook niet op. :lol: Dit jaar vieren we alles maar op één dag.
Wij hebben eerlijk gezegd ook nog nooit sinterklaas gevierd met grote kado’s. Ik doe wat kleine dingen een paar keer in hun schoen, hij krijgt wat op school en zij wat op kdv en dat was het dan. Omdat hij net jarig is geweest geven wij wat meer kerst zodat er even tussen zit.
Dus wellicht linkt lasse sinterklaas en het krijgen van veel of grote kado’s niet zo en is zijn verjaardag veeeeeeeel interessanter.
hier leeft het ook nog niet zo…
Soms komt hij wel even ter sprake maar probeer het zelf ook nog een beetje af te houden. Het duurt echt nog wel heel erg lang voor de kinderen! Eerst st. Maarten nog en dan gaan we het over de sint hebben :mrgreen:
Op dit moment galmt het hier in huis van de Sint Maarten liedjes. Dat is even veel spannender nu :mrgreen:
Maar zodra dat geweest is, zal het wel los gaan hier met het Sint gebeuren.
Sint maarten wordt hier in t Zuiden waar ik woon niet gevierd. Het wordt overigens wel op verschillende plaatsen gevierd in t zuiden, maar niet bij ons. jammer, ik vond t als kind zijnde geweldig. Waar ik opgegroeid ben wordt het volop gevierd.
schrijf ik gister nog: onze jongens zijn er nog niet mee bezig… vanmiddag de oudste: mama, ik ga een letterlampion maken op school! En als het sint maarten is geweest… dan komt sinterklaas ook he? :lol:
Verder is hij er nog steeds niet mee bezig, maar hij heeft nu wel het besef dat het toch al wel voor de deur staat :thumbup:
@mamaMarije wrote:
schrijf ik gister nog: onze jongens zijn er nog niet mee bezig… vanmiddag de oudste: mama, ik ga een letterlampion maken op school! En als het sint maarten is geweest… dan komt sinterklaas ook he? :lol:
Verder is hij er nog steeds niet mee bezig, maar hij heeft nu wel het besef dat het toch al wel voor de deur staat :thumbup:
Haha, je hebt het blijkbaar over je zelf afgeroepen. :mrgreen:
Mijn zoontje telt de dagen al af. Elke dag vraagt hij hoeveel nachtjes het nog slapen is voordat Sinterklaas aankomt met de boot.
@natasja wrote:
@mamaMarije wrote:schrijf ik gister nog: onze jongens zijn er nog niet mee bezig… vanmiddag de oudste: mama, ik ga een letterlampion maken op school! En als het sint maarten is geweest… dan komt sinterklaas ook he? :lol:
Haha, je hebt het blijkbaar over je zelf afgeroepen. :mrgreen:
Mijn zoontje telt de dagen al af. Elke dag vraagt hij hoeveel nachtjes het nog slapen is voordat Sinterklaas aankomt met de boot.
Gelukkig is dit niet iets ergs om over jezelf af te roepen :lol: .
Hier is het ‘gewoon’ 5 dagen door feest… op donderdag sint maarten, zaterdag de intocht van sinterklaas en dan op maandag is de jongste jarig.
Met die verjaardag zijn ze wel erg druk… ze willen zelf een cadeautje kopen voor hun broertje.
Ach gewoon 1 groot gekkenhuis hier straks :mrgreen:
Haha, ik zie t al voor me Marije.
Wij vieren daarom verjaardag van ons zoontje en Sint tegelijk op 1 dag. Anders moeten we de ene dag verjaardag vieren en twee dagen erna Sint. Dat is zo onrustig allemaal. Daarom alles mooi op zaterdag in dat weekend.
@natasja wrote:
Haha, ik zie t al voor me Marije.
Wij vieren daarom verjaardag van ons zoontje en Sint tegelijk op 1 dag. Anders moeten we de ene dag verjaardag vieren en twee dagen erna Sint. Dat is zo onrustig allemaal. Daarom alles mooi op zaterdag in dat weekend.
Jouw zoontje is dan van de 3e?
Drukke dag, maar zou het denk ik ook op 1 dag doen… gewoon 1 grote dag megadruk en na tijd waarschijnlijk een afgedraaid jochie maar dan heb je het wel gehad en niet nog meer opgebouwde spanning.
Onze jongste is van 15-11… dus 3 week voor 5-12, dat vind ik net iets te ver om het maar op 1 dag te doen. Maar het valt wel altijd in de buurt van de intocht natuurlijk (wat wil je ook, hij is op de dag van de intocht geboren 2 jaar terug. Moet je ook niet roepen als je weet zwanger te zijn: leuk schoencadeautje voor de grote broers :lol: ).
@mamaMarije wrote:
@natasja wrote:Haha, ik zie t al voor me Marije.
Jouw zoontje is dan van de 3e?
Drukke dag, maar zou het denk ik ook op 1 dag doen… gewoon 1 grote dag megadruk en na tijd waarschijnlijk een afgedraaid jochie maar dan heb je het wel gehad en niet nog meer opgebouwde spanning.
Onze jongste is van 15-11… dus 3 week voor 5-12, dat vind ik net iets te ver om het maar op 1 dag te doen. Maar het valt wel altijd in de buurt van de intocht natuurlijk (wat wil je ook, hij is op de dag van de intocht geboren 2 jaar terug. Moet je ook niet roepen als je weet zwanger te zijn: leuk schoencadeautje voor de grote broers :lol: ).
Ja inderdaad, van de 3e. Daarom vieren we t de 4e. Ochtend voor kennissen enzo. En middag voor familie met wie we tevens eind van de middag sint vieren denk ik. t lastige is ook dat veel mensen niet kunnen rond deze data, kan je het nog eens fijntjes 2x vieren ofzo. daar begin ik niet meer aan, is echt ontzettend onrustig voor een kind.
Een broetjes of zusje ‘in je schoen’, haha dat is wel leuk! Maar idd zo ver van te voren zou ik het ook niet op 1 dag doen. Als er een week tussen zat zou ik het al apart vieren. Mja bij ons zit t wel heel erg dicht op elkaar.
@Mip wrote:
Leuk hoor!!
Haha die van mij zegt: “Sinterklaas op een paard heb ik ook gezien, he!”
(en ze zijn even oud, bijna 3, dat ze het na 1 jaar nog herinneren, vind ik knap)