sinterklaas......................worden jullie

kinderen daar ook zo hyper van.

Echt de Sint is vandaag hier aangekomen en nu is onze zoon al helemaal hyper. en dan is het nog maar 15 november.

Hoe gaan jullie hier mee om.

Thuis doen we er echt bijna niets aan tot aan 5 dec. ze mogen een keer de schoen zetten en verder niet en dan pakjes avond natuurlijk.

MAar…op school besteden ze er nu vanaf elke dag aandacht aan. we kregen zelfs eenbrief mee, of we thuis aandacht wilden besteden aan het sintjournaal, eigenlijk wil ik dit helemaal niet, maar ja eigenlijk kan je dat niet maken.

Luna is ook helemaal hyper :lol:

vanmorgen ook helemaal blij omdat ze haar schoentje mocht zetten en daar zat een kadootje in :thumbup:

ik besteed er wel aandacht aan maar niet heel veel en schoentje zetten laat ik aan Luna over denkt ze er niet aan dan zetten we hem niet denkt ze er wel aan dan wel :thumbup:

krijgt ze er dan ook elke keer iets in?

waarom zou je een schoentje zetten als er niks in komt? :slight_smile:

met mijn dochter die al acht is, maar nog vast gelooft ( laatste jaar)

doen we het met een soort afspraak met sint zelf, sint stuurt namelijk altijd meteen een briefje over wanneer ze haar schoen mag zetten…dat zit dan de eerste keer in haar schoen…zo weet ze precies waar ze aan toe is…in haar geval…woensdag en zaterdag…woendag doet sint er een handje pepernoten en een pakje sigaretjes oid in…s zaterdags een klein kadootje en wat pepernootjes ofzo

zo is het bij haar prima te hanteren, bij mn zoon ( met autisme dus behoorlijk hyper bij onverwachte dingen) deed ik het ook zo, en maakten we meteen een kalender waar hij stickers op de schoentjes dagen mocht plakken…dat hielp enorm…dan was ie de rest van de week rustig

Knollie: ja als ze haar schoen zet krijgt ze een cadeautje erin

met die kalender is ook wel een id eigenlijk :thumbup: hier heb ik ook een kalender hangen waarop ze kan zien wanneer ze naar de psz of kleuterklas gaat en wanneer we jarig zijn enzo :thumbup:

@Angel & Luna wrote:

Knollie: ja als ze haar schoen zet krijgt ze een cadeautje erin

met die kalender is ook wel een id eigenlijk :thumbup: hier heb ik ook een kalender hangen waarop ze kan zien wanneer ze naar de psz of kleuterklas gaat en wanneer we jarig zijn enzo :thumbup:

toen ze hier zo jong waren combineerde ik dat dan, dan zagen ze dat ze naar psz moesten en dat was dan ook schoentjesdag, maakte t vaak nog beter te bevatten…als je structuur erin aanbrengt neemt dat de spanning van het onverwachte weg, ze krijgen dan wat controle op de situatie en dat geeft rust

vandaag was ze eigenlijk naar bed gegaan zonder schoentje zetten maar ze had eng gedroomd en kwam huilend naar beneden dus hebben we alsnog d’r schoentje gezet om d’r een beetje af te leiden :wink: :angel:

nano is vandaag bij de intocht geweest en die was er ook helemaal hyper van. Ik vond het wel schattig eigenlijk. Ging ie helemaal springend en met veel handgebaren aan zijn opa vertellen wat er allemaal was gebeurd en van wie ie al die pepernoten had, en dat de boef de staf had gestolen en dat ie de sint een handje had gegeven en en en :inlove:

Vorig jaar is ie de hele maand dec hyper geweest (naast sint ook nog verjaardag en kerst en oud en nieuw natuurlijk). Ik doe mijn best een beetje gas terug te nemen dit jaar, maar hij vindt het ook allemaal zo ontzettend leuk… dus.

HIer ook algehele staat van hyperheid - beginnen met school, jarig, sint …

Allemaal leuk, allemaal spannend ook voor een deel voor ons - maar ik kan nu al uitkijken naar begin januari - zo van zo dat hebben we gehad :shifty:

Toen de beste man net aangekomen was was Th ook behoorlijk hyper, wou ook elke keer zijn schoen zetten, dacht dat het dan direct ook wel pakjesavond was…

Toen heeft de Sint maar even een brief geschreven wanneer hij zijn schoen weer mag zetten… oef dat hielp gelukkig! Nu is het rustig!

Dit is ook het eerste jaar dat hij graag het Sinterklaasjournaal wil volgen.

En hij wil verkleed als Zielepiet naar school :lol: .

nano zat zondag gewoon bijna letterlijk tegen het plafond te stuiteren nadat ie de sint op mijn werk had gezien. Ongelofelijk hoe hyper zoiets een kind van bijna 4 kan maken. Maar hier tot op heden nog 90% positief, dus ik geniet en kijk verbaasd toe hoe hoog mijn zoon kan stuiteren :mrgreen:

:lol: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: zijn weer na spanje hopelijk is morgen de rust weer wedere gekeerd :pray:

eindelijk zijn ze weer weg

rust in huis

kleine meid hyper en zo bezig met :lol: :stuck_out_tongue:

GELUKKIG

Ze zijn weer weg.

vandaag nog verjaardag vieren van onze dochter en dan RUST!!!