sinterklaas vieren

het is zomer en wij zitten aan sinterklaas te denken :smiley:



Nou is het zo dat ik op 9 december ben uitgerekend, en wij zouden dit jaar voor het eerst sinterklaas gaan vieren. maar op dit moment grote kans dat ik eerder wordt ingeleid.

dus rond sinterklaas ben ik of net bevallen of net niet.



Sidney is dan net 2 jaar, en wij vragen of af of ze dit jaar echt merkt als we het niet echt zouden vieren dus niet in huis maar alleen met haar naar de optocht en naar de plaatselijke voetbalvereninig hier.

want ik denk eerlijk gezegd dat ik er thuis niet zo heel veel zin in heb.



wat is jullie ervaring met een kindje van 2 en rond die tijd sinterklaas vieren ?

S was vorige jaar bijna 2 jaar en hij snapte er eerlijk gezegt nog niet zoveel van hoor. Ja de kadootjes waren leuk maar dat is altijd leuk :mrgreen:

Dus ik zeg gewoon nog maar 1 jaartje overslaan.

Bij mij vonden Met mijn dochter vierden we het uitgebreid maar dat was meer voor ons en haar oudere neefjes. Zij zou ook gelukkig zijn geweest met liedje zetten, schoen zetten en een kleinigheidje in haar schoen.

Sinterklaas gaat bij de meeste kinderen pas echt leven vanaf 3-4. :slight_smile:

ik denk dat ze het echt niet gaat missen

Ik denk ook dat ze er niet veel aan zal missen.

Wat je wel gaat doen is leuk, maar het hele besef is er denk ik nog niet echt hoor.

zou het lekker een jaartje laten passeren.

Misschien keer schoentje laten zetten met een kleinigheidje erin of wat lekkers… en daar verder bij laten.



Met 2 missen ze dat echt nog niet, dan vier je het vooral voor jezelf (ook leuk overigens :lol: ) of voor andere grotere kinderen die erbij zijn.



Onze 3e was afgelopen jaar net 2 en hij vond het leuk hoor… maar vooral door het enthousiasme van zijn grote broers. Hadden we er niks aan gedaan was het voor hem ook goed geweest.



Denk dat de komts van een broertje/zusje genoeg is voor zo’n uk.

ik denk ook niet dat ze het nog snappen,

en jullie krijgen dan al het aller mooiste sinterklaas kadootje :inlove:

Bij ons begreep ze er met 2.5 nog weinig van hoor, dit jaar is het anders :smiley:

ik zou tegen die tijd gewoon doen zoals het uitkomt. een 2-jarige weet echt nog niet als het iets mist…



(wat natuurlijk nooit wegneemt dat een 2-jarige het helemaal leuk zou kunnen vinden om plajes avond te vieren…)



Ik denk dat Anna vorig jaar (was ze bijna 5 pas echt doorhad dat er een pajesavondbij hoorde)

We zullen tegen die tijd wel kijken, zoals de optocht hier in het dorp en doetinchem gaan we zeker heen, en ze zal zeker kadootjes krijgen. maar echt pakjesavond weet ik nog niet, denk inderdaad dat ze dat nog niet mist omdat ze niet beseft wat het is.



de jaren hierna zit ik eraan vast :smiley: wat ik erg leuk vind hoor

even opzij gezet dat ik het wel errug vroeg vind voor een sint-topic:

tuurlijk merkt je kind dat niet. Een kind van 2 zal nog niet zo heel veel meekrijgen/snappen van sinterklaas, en al helemaal nog geen verwachtingen hebben. En dus kun je het invullen zoals je wilt :wink:

@fiep klophout wrote:

even opzij gezet dat ik het wel errug vroeg vind voor een sint-topic:

tuurlijk merkt je kind dat niet. Een kind van 2 zal nog niet zo heel veel meekrijgen/snappen van sinterklaas, en al helemaal nog geen verwachtingen hebben. En dus kun je het invullen zoals je wilt :wink:




nee joh, ik heb alweer paar weken geleden een ‘ik heb ze gespot… de pepernoten’ topic kunnen openen. Dus dit kan al makkelijk zat toch? :slight_smile:

Toen Tejo 2,5 was en Siep dus nog geen 1 hebben wij alleen schoentje laten zetten en op sinterklaasochtend zat er iets meer of groters in dan de andere keren (2 hooguit 3 keer) dat hij zijn schoentje mocht zetten.



Vorig jaar hebben we het voor het eerst wat uitgebreider gedaan bij mijn schoonouders, maar ook weer 's ochtends.



Oja, en zonder gedichtjes dus (hoe lang kunnen we dat nog volhouden :lol: ik heb daar zo’n hekel aan )

Bij Tejo (vorige week 4 geworden) begon het vorig jaar pas een beetje te leven.

Siep vond al het snoep vooral erg lekker :lol: En de kadootjes vond hij wel leuk, al was hij niet echt onder de indruk :wink:



Ook dat zal dit jaar wel wat anders zijn :lol:



Als ik jou was zou ik het dus vooral lekker klein houden en zeker niet uitgebreid gaan vieren. Je kan het net zo groot of klein maken als je zelf wilt.



:-* Liefs, Evelien :vlinder:

gewoon doen waar jij je prettig bij voelt! Zoals ik al schreef, zou ik het voor Levi sneu vinden om over te slaan. Maar die is al ouder. Schrale troost; we kunnen dadelijk samen een drukke periode tegemoed gaan haha! Hier ok nog Levi die 6 dec. 4 word en manlief die 7 dec jarig is! Fout gemikt whahahaha!