Sinterklaas vieren met een dreumes van 1??

Hoi Hoi,



Graag jullie meningen over het wel of niet Sinterklaas vieren met een dreumes van net 1 jaar.



Persoonlijk wacht ik liever tot volgend jaar. Dan is Bart 2 jaar en heeft hij meer besef van alles. Hij snapte nu ook niets van zijn verjaardag…dus hoe kan hij dan wel Sinterklaas snappen? Daarbij komt hij al om in het speelgoed…dus waarom zou ik er dan nog meer bijzetten?



Ik ben benieuwd naar jullie mening hierover! Probeer alleen wel zo te antwoorden alsdat jullie nog maar 1 kindje hebben. Want natuurlijk viert men Sinterklaas als er als een ouder broertje of zusje rondloopt.

Ik heb geschreven dat ik het niet zou doen en dat heb ik met Thomas toen ook niet gedaan.Ze snappen er idd nog niks van en we vierden het voor die tijd ook niet.Toen Thomas (bijna) 2 was zijn we het wel gaan vieren.Britt viert het dus wel al met haar eerste,maar dat komt omdat we het nu al vieren met thomas he :slight_smile:

Het eerste jaar hebben we voor de vorm een paar kleinigheidjes gekocht en gewoon gegeven. nix geen feest en zingen en zo, ik vond zelf de kadootjes zo leuk :mrgreen: Mijn neefje zat er daarna nog helemaal in en we vierden het bij mijn ouders thuis, Gerben lag al op bed, maar er waren een paar kadootjes voor hem, die mijn neefje heeft uitgepakt voor hem. Verder had ik er anders ook niet aan gedaan. Dit jaar geloofd mijn neefje er niet meer in en doen we het lekker knus thuis. Maar ja, nu is Gerben 3,5 en Thijmen 1,5 dus tja… op de psz doen ze er ook aan, dus komt die goed oude man ook hier…



Het is net als met oud en nieuw: wel of niet wakker maken? Wij hebben Gerben afgelopen jaar voor het eerst wakker gemaakt, kreeg wat limo en hup weer naar bed. Thijmen hebben we laten liggen. Gelukkig word er hier voor de deur niet zoveel aan gedaan, dus het feest was snel over…

Ik ben nogal van de traditie geloof ik en ik vind het gewoon ook erg gezellig. Normaal gesproken doen wij cadeautjes met kerst, maar nu luke er is vind ik het leuker om sint te doen. Niet dat hij dat door heeft, maar goed. Misschien is het ook wel onzin, maar voor ons een legale reden om hem weer eens te verwennen. Wel jammer dat het al zo kort is na zijn verjaardag. Misschien kunnen we een pol houden om te kijken of we sint niet in de zomer kunnen vieren. :mrgreen: :wink: We doen trouwens wel “kleine” cadeautjes.



liefs ilona

Wij wachten met sinterklaas vieren tot volgend jaar…In eerste instantie wilde de familie het wel vieren, maar Loïs heeft dan nog geen besef van sinterklaas…Volgend jaar vieren we het wel, dan is ze bijna 2 jaar…kerst doen we wel, maar niet zo overdreven, een maand daarna is ze al weer jarig…

Wij hebben vroeger ook nooit actief iets aan de Sint gedaan thuis dus een traditie hebben we niet.

Wij zijn echte kerst mensen en dus zullen we ook dit jaar geen Sint vieren met Luca.

Hij snapt het toch niet en ik vind het allemaal al zo kort op zijn verjaardag, nadeel van eind oktober jarig zijn :roll:

Wij vieren ieder jaar sinterklaas met mijn familie. Alle kinderen wonen verspreid door het land en dat is het moment van het jaar, waarop we allemaal samenkomen bij mijn moeder thuis.

Kars gaat dan natuurlijk mee en zal ook vast wat cadeautjes krijgen, maar zodra hij moe is, leg ik hem lekker in bed. Voor zo’n kleintje zijn toch vaak de papiertjes leuker :mrgreen:

Ja hoor, wij gaan het vieren.

Ik weet dat Mateo er geen ruk aan heeft, maar dat maakt niets uit. De gezelligheid is er nu nog voor ons.



We vieren het ook in de middag. Dan kan Mateo gewoon om 19 uur naar bed…

We vieren het bewust bij ons, zodat we niet naderhand nog met hem hoeven te slepen, hij is dan gewoon lekker thuis.

Tja aangezien ik Jerrel ook nog heb en we altijd met de hele familie sinterklaas vieren zit er niets anders op dan mee te doen he?



Ik vind het wel leuk hoor, maar ik denk dat als ik alleen Jay had gehad, ik het ook niet zou vieren hoor,



Groetjes Norma

Vorig jaar met Sinterklaas was Robin 8 maanden, ookal snapte hij er weinig van, we hebben het toch gevierd.

Zijn verjaardag sla je ook niet over omdat hij het niet begrijpt…

We zijn naar mijn vader geweest en daar is hij verwend, en bij ons thuis ook.



Dit jaar is hij 19 maanden met Sinterklaas en vieren we het gewoon weer.

Wij vierden ook Sinterklaas voordat Thomas er was, dus nu ook. Thomas geniet vooral van de aanwezigheid van omie, oom en misschien 1 van mijn beste vriendinnen en van het cadeaupapier. Voor de rest heeft hij er misschien nog maar weinig bezef van, maar de sfeer krijgt hij zo al wel mee!



Natuurlijk kopen we toch, net als vorig jaar, weer schandalig (nou jaaaa) veel cadeautjes voor Thomas, maar dat is ook het leukste vinden wij allemaal; iets voor een kind kopen :lol: . En Thomas kan vooral het wat grote speelgoed (bijv. loopfietsje, circustentje) goed gebruiken, klein spul heeft hij al echt genoeg!

Als hij het enige kind is, zou ik het ook een jaartje overslaan. Maar dit zijn de woorden van iemand die ook van de eerste verjaardag van een kind niets bijzonders maakt (wel viert hoor) om dezelfde reden.

Wij vieren het al jaren en daarom nu ook gewoon. Xavier zal er inderdaad niks van snappen, maar hij zal het wel gezellig vinden, zo met zijn nichtje en neefje :mrgreen:

Vorig jaar was hij ook met de leeftijd van 10 dagen aanwezig :mrgreen:.

Ja hoor wij vieren gezellig Sinterklaasfeest!



Tuurlijk beseft ze niet wat het inhoud maar dat besefte ze ook niet toen ze 1 was geworden en dat vier je toch ook?



Ik vind het gewoon een gezellig feest, we trekken lootjes met de Oma’s en Opa en dan lekker gezellig met elkaar zijn!

Bovendien vind ik het een prachtig gezicht om die kleine meid vol enthousiasme een pakje te zien uitpakken (lees scheuren) :inlove:



Wat een lol :dance: het papier vindt ze nog mooier dan het cadeautje!



We hebben het zelfs al vorig jaar gevierd met haar erbij!

Alysha was toen net geen maand oud maar we hadden het beregezellig met elkaar en da’s toch ook belangrijk?



Groetjes van Angelique en Alysha.

Ik heb zelf geen kleine , maar ik heb wel gestemd, het 2e , maar eigenlijk niet zo zeerom de cultuur of omdat het hoort.



Ik zou het klein houden met 2 a 3 kleine dingetjes, gewoon om de sfeer ( niet zo zeer voor dat kleintje maar gewoon om het samenzijnvan je gezin, en het feit dat je een wondertje hebt om zon feest mee te vieren.



Ik zou het helemaal gaaf vinden om fotos te maken ( voor later zekers) maar gewoon heerlijk lijkt me.



Ik zou het gewoon overdag doen , maar ik weetnog met wendy ook , dat was zoooooooooooo leuk, als zei nu de fotos terug ziet zegt ze al toen was ik baby, :mrgreen: haha gaaf toch?



Nee maar dus niet om traditie maar om het familiegebeuren.

Bij ons werd de keuze min of meer al door de fam gemaakt.

Nu vieren we altijd al sint bij mijn schoonfamilie.



Ik denk dat als er geen andere kids in de fam zouden zitten dat we dan het eerste jaar geen sint hadden gevierd.



Mijn dochtertje is nu 20 maanden en deze sint begon ze alleen het uitpakken te begrijpen.



Wel vind ik de sfeer altijd heel erg leuk bij mijn schoonfam.

Er wordt altijd echt naar het sintfeest toe geleeft.



Groetjes Mamabear

'k Heb voor geen mening gekozen, maar intussen hebben we wél al Sinterklaas gevierd met Isabel begin van de maand… Onze eigen keuze, hoewel heel de familie er ook wel vanuit ging: we vieren het altijd met surprises en alles. Natuurlijk beseft ze het allemaal nog niet en de cadeautjes hebben we dan ook in toom gehouden.



Ik denk dat je het wel kunt vieren, maar dan de manier waarop wat aan moet passen. Geen gebonk op de deur en een zak vol cadeaus dus (tenzij je dat zelf heel leuk vindt natuurlijk…) :mrgreen: