Sinterklaas vieren dankzij de PSZ?

Bart zit sinds kort op de PSZ en komt daar straks in aanraking met Sinterklaas.



De afgelopen 2 jaar vonden we Bart nog te klein en hebben we er niets aan gedaan. Nu is Bart eigenlijk het enige kleinkind aan mijn kant van de familie…en die wonen allemaal bij ons in de buurt. Dus zouden we het kunnen gaan vieren…gewoon klein en geen grote kado’s. Of zou je het nog een jaartje kunnen negeren?



Nu ben ik benieuwd wat jullie zouden doen.

Wij vieren het al vanaf dat hij baby is maar dat heeft meer te maken met het feit dat hij neefjes heeft die ouder zijn en omdat wij het binnen de familie ook gewoon met de volwassenen vieren.

Ik heb gestemt op de 3e optie, maar meer omdat we het hier indd zoiezo toch al met familie vieren en de andere kids! :slight_smile:



En het hoeft toch zoiezo niet heel groot? Hier worden geen mega kados gegeven hoor. Als ouder moet je zelf weten hoe veel je spendeerd. en aan alle andere kids 1kadotje.



En als je het nog een jaartje wilt overslaan kan het toch ook nog wel denk ik :think:

ik heb op 3 gestemd



meer omdat we het ook gezellig vinden om als familie bij elkaar te zijn. Maar dit jaar heb ik wel gezegd dat we maar 1 kado per stel doen voor die kids… anders loopt het echt uit de hand hoor.



Schoenen zetten doe ik nog niet, dat snapt hij toch nog niet. Geen idee ook wat ze op het kdv er aan doen.



maar vorig jaar vond julian het wel interessant en liep ie ook mee in zijn pietenpak…



en ja, nu die pepernoten… kan geen winkel voorbij of hij wil een grote tullebuik (schuddebuik, zo’n pak van bolletje, en pepernoten heten dus grote schuddebuikjes)

toevallig hadden wij het er vorige week over.

Wij vieren normaal gesproken alleen kerst met cadeautjes en al.

Wij wilden eigenlijk Sinterklaas nog een keer overslaan, maar mede door alle aandacht in de media, winkels en ook op het KDV zullen we er waarschijnlijk niet onder uit komen.

Dus hier wordt het dan toch al een beetje gevierd.



Maar we doen het klein, ook wat cadeautjes betreft. Gewoon een cadeautje voor het idee. We zullen schoentjes zetten etc… Maar we zullen kerst nog 1x als hoofd-cadeautjes- feest vieren. Volgend jaar zullen we het omdraaien en wordt Sinterklaas het hoofd-feest zeg maar.



Ik heb dus voor optie 1 gekozen

Ik had zelf drie jaar in mijn hoofd zitten om met nano met sinterklaas te beginnen, lijtk mij een leeftijd dat ze al wel een en ander meekrijgen en het dus ook leuk en speciaal kunnen vinden. Ook hier denk ik (net als in het sint maarten topic :wink: ) : sinterklaas is voor kinderen een heerlijk feest, als hij oud genoeg is om er van te kunnen genieten, waarom zou je het hem dan onthouden? Het hoeft zoals je zelf al zegt, helemaal niet groot te zijn, maak er een gezellige middag/avond van met een paar kleine cadeautjes :thumbup: .

ik heb voor optie 2 gekozen.

omdat mijn kinderen nog te jong zijn om het te begrijpen.

als mijn oudste normaal zou functioneren als een peuter van 4jr zou ik het zeker wel gaan vieren op zijn sinterklaas :wink:

nu ga ik het ook wel vieren maar toch anders als ze het wel echt zouden gaan begrijpen.

Wij hebben altijd sinterklaas gevierd dus vanaf dat Matijs geboren is wij vonden het geweldig

ik ben allang blij dat ie het dit jaar allemaal wat bewuster zal beleven…



heb er zin an!!!

schoentjes zetten, liedjes zingen… paard wat lekkers geven…

spannend!!!



ondanks psz… met 3 moet er zeker gevierd worden!

Nou…de mening is omtrent dit onderwerp wel duidelijk.

Ik denk dat we dit jaar inderdaad opa en oma maar charteren en er kleinschalig mee gaan beginnen.



@ Monique: wat is er met ethan? Je merkt op dat er iets met hem is?

Wij kunnen er echt niet meer onderuit ookal zouden we dat willen. Luke heeft nl de dvd van Sinterklaas gevonden en kijkt er dus nu al naar. :roll: Beter weg stoppen dus. Hij is al weken bezig met de folders van de speelgoedwinkels en is helemaal into sint. :mrgreen:



Vind het zowiezo wel leuk hoor. Denk alleen dat we het voor de kleine meid wat minder doen. Ze heeft al Luke zijn speelgoed, dus misschien een echt meiden ding, maar ze is ook nog de maand erna jarig. Hoeveel speelgoed kan een kind hebben?



Voor Luke ben ik al klaar. Gewoon een paar cadeautjes. Wij doen voor 25 eurie per kind en dat vind ik meer dan genoeg. Voor zijn verjaardag krijgt hij “dure” cadeaus als een fiets en anders kan het altijd nog met kerst als je dat echt zou willen. (dan doen wij zelf ook een kleinigheidje) Maar dat is dan wel eerst in november de grote man, dan de sint, dan de kerstman en dan nog de kleine dame. :wink: Leuke maanden dus.

@Loekie wrote:

Nou…de mening is omtrent dit onderwerp wel duidelijk.

Ik denk dat we dit jaar inderdaad opa en oma maar charteren en er kleinschalig mee gaan beginnen.



@ Monique: wat is er met ethan? Je merkt op dat er iets met hem is?




hahaha als dat lukt met opa en oma, hier komen elk jaar ook steeds weer zoveel kadootjes tevoorschijn, mijn moeder leeft zich dan helemaal uit…



iig alvast een heel fijn sinterklaas feest, is gezellig hoor :thumbup: