Sinterklaas op school

Is vandaag ook sinterklaas bij jullie kindje(s) op school geweest?

en hoe zijn ze bij jullie geweest, met paard of auto.

Hier met auto omdat de beste man wat het paard altijd “verhuurde” het niet meer wou, ik vind het jammer want bij de sint hoort een paard :wink:

maar waarschijnlijk hebben ze volgend jaar weer een schimmel :angel: heb even familie gebeld en als de schimmel volgend jaar gezond is en alles gaat goed dan mogen we voor op school hun schimmel gebruiken.



Maar hoe is het gegaan met jullie kindjes?

kleine meid was hier eerst een beetje verlegen en hangen aan mama.

maar gelukkig kwam ze naar een paar min. wel weer los…

Gisteren was hij op de peuterspeelzaal, ik ben deze keer niet meegeweest maar mijn vriend wel. Kaylee vond het helemaal geweldig, had een tekening mee voor Sinterklaas, wilde met hem knuffelen, heeft voor hem gedanst en liedjes gezongen :inlove: :lol:



Ik hoorde van mijn vriend dat er ook kindjes waren die heel bang waren, absoluut niet op schoot durfden en dat die ouders dan het kind maar gewoon bij de sint op schoot ploften om een foto te maken. Nou, dan heb je een mooie foto zeg, kind krijsend op schoot bij sinterklaas :eh:



Vandaag komt hij op de basisschool, waar Kaylee al aan het oefenen is. Ze mocht komen, maar we hebben afgesproken het toch maar niet te doen. Ze heeft m al gezien in de stad, op de psz, op een speelochtend waar wij altijd heen gaan… En ook elke keer met een cadeautje erbij. Dan straks pakjesavond nog, het houdt een keer op :wink:

Agos… arme kindjes.



Hier komt de sint niet in de peuterklas, in de kleuterklas blijft hij de deuropening en pas in de hogere klassen komt hij echt binnen.

Ik vind dat erg fijn eigenlijk, vanaf een afstandje is dichtbij genoeg.

Ik ben erg benieuwd hoe ze het hebben, want toen ik ze bracht was het nog een ochtend als alle andere.

We maken hier op school wel de kadootjes zelf, dus ik weet precies wat ze krijgen en was erg tevreden over de maaksels dit jaar :mrgreen:

@Lune wrote:



Ik vind dat erg fijn eigenlijk, vanaf een afstandje is dichtbij genoeg.


Hehe... dat zou mijn dochter dus absoluut niet met je eens zijn :) Die zou het liefst de hele dag met de sint knuffelen :lol: Met de pieten ook trouwens :P :lol:

@Lune wrote:

Hier komt de sint niet in de peuterklas, in de kleuterklas blijft hij de deuropening en pas in de hogere klassen komt hij echt binnen.

Ik vind dat erg fijn eigenlijk, vanaf een afstandje is dichtbij genoeg.


Hier vinden de kleuters het juist hardstikke leuk dat Sint bij hen in de klas komt. Er wordt al weken naar uitgekeken en toegewerkt. De enkele kleuter die het minder leuk vindt, kijkt vanaf de juf of stagaire's schoot mee en hoeft niet dicht bij Sinterklaas. Ook bij de peuterspeelzaal gebeurt het zo.

Mijn dochters zouden het een absolute anticlimax vinden als Sint :lol: alleen in de deuropening zou blijven staan.

Ik heb vanmorgen de intocht gezien bij Anne op school. Alle ruim 500 leerlingen stonden aan beide kanten op de stoep (gelukkig een lange straat). De oudste groepen het verst van de school weg en de kleuters vooraan. Toen kwamen pieten de hoek om (bij de oudere kinderen dus) met grote pakketen bij zich, 1 wel heel groot pak. Daarmee liepen ze door de straat en bij de kleuters werden de pakken neergezet. De directeur van de school vertelde nog wat en toen bleek sinterklaas in 1 van de kado s te zitten. ( ze hebben een heel thema op school gehad over een inpak piet die alles verkeerd deed inpakken, op school waren de afgelopen tijd dan ook al veel gekke dingen gebeurd, zoals een ingepakte wc, nu had hij de Sint dus ingepakt, erg leuk om een tham zo door te voeren) De Sint ging als eerste naar binnen daarna de klassen. Hij komt 10 minuten per klas echt binnen. De kinderen doen een optreden enzo. Ik kan alleen over Anne spreken, die vind het echt super geweldig en had thuis nog een extra schilderwerkje voor de sint gemaakt.

Ik ben benieuwd dalijk naar de verhalen. Ik heb met mn telefoon foto s gemaakt, alleen krijg ik die niet op de pc :?

hier kwam de sint vanmorgen met onze buurvrouw als chauffeur in de auto maar school, maar hij was zielepiet kwijt… (zielepiet was min of meer de hoofdpersoon van het thema de afgelopen weken)



toen kwam de postbode aangefietst, met zielepiet achterop, eind goed al goed.

ja hier 2x sint op school geweest :wink: :lol: :lol:

de 1e kwam op de brommer samen met zwarte piet :thumbup: :lol: :lol: (waren 2 leraren met zo’n blokker outfitje :smiley: dus iedereen zag al dat het ep was maar wel leuk :lol: :thumbup: )

en toen de “echte” sint met pieten die kwamen gewoon lopend de gymzaal binnen :thumbup:

Het was kei leuk geweest en Anne heeft haar schilderij af kunnen geven aan de Sint en hij had het aan alle kinderen laten zien (Anne helemaal trots :inlove: ). Ze hebben allemaal een mooi houten fluitje gekregen, met de mededeling erbij dat ze niet van fluit mochten wisselen ivm mexicaanse griep. Ze hadden lekker pepernoten gegeten en in de kunstjes die Anne s klas had laten zien had ze de handstand gedaan.

Dat was even de korte versie :lol: :stuck_out_tongue:

Hier was Sint (wat ik heb begrepen) niet erbij dit jaar. Wel een aantal pieten die gekke toeren uithaalden. 1 Piet zat op het dak van de school en durfde er niet meer af. Toen heeft school de brandweer gebeld en die kwam piet helpen. Voor de kinderen was er een rolletje weggelegd om bijvoorbeeld de ladder vast te houden. Daarna ging de piet ‘oefenen’ om te klimmen met de brandweer veilig dichtbij. Eind goed al goed.



Was weer eens wat anders. Mijn kinderen vonden het in ieder geval helemaal geweldig!

hier was :lol: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: vanmorgen op de basisschool normaal de vrije dag van groep 1 maar ze waren van harte welkom dus was groot feest.



:lol: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: kwamen aan met een paard met wagen zo boerenkar het paard was geen schimmel want americo was ziekjes of zo maar het paard hete wel schimmel :smiley: het viel de kindjes ook niet op.



ze hebben een super leuke morgen gehad met allemaal lekkers liedjes en gezelligheid en als klapper kregen ze allemaal een kado de jongens een auto en de meisjes een serviesje in afdruip rekje met kopjes bordjes lepel etc allemaal in geweldige meiden kleuren met glitters dus helemaal top, en een chocolade letter!

dit was het eerste jaar voor ons op school en stond echt versteld van het leuke kado had ik niet verwacht hier dus zeer geslaagd

Vrijdagmorgen mochten de kinderen met jas en schoenen aan de klas in komen (ouders ook). Toen we er allemaal waren gingen we in een lange rij naar buiten, waar we op het schoolplein, met schoolorkest en onder het zingen van liedjes gingen wachten op de Sint. Die kwam dit jaar aangelopen met 2 pieten vanuit het parkje.

Zingen, zwaaien, handjes geven (en pepernoten krijgen) en toen samen een haag maken waarlangs Sint & pieten de school binnen liepen.

Met zn allen naar de grote zaal voor een woordje van de schoolleider en daarna nog zingen en de op school befaamde “Pietendans” te zingen en te dansen :dance: .

Daarna weer naar de klas, afscheid nemen van de ouders.

Later die morgen kwamen Sint Nicolaas en pieten de klassen rond om liedjes en verhaaltje van juffie te horen en de cadeautjes te brengen. Verder kregen ze nog een grote speculaas pop.



Crea-piet was de afgelopen weken druk bezig geweest met het cadeau:

@Lune wrote:



We maken hier op school wel de kadootjes zelf, dus ik weet precies wat ze krijgen en was erg tevreden over de maaksels dit jaar :mrgreen:




Wat heb jij dit jaar moeten maken?



Hier komt Sint wel binnen, maar ze hoeven/gaan niet naar hem toe.

Hij komt gewoon binnen en mag op de door de kinderen versierde stoel zitten (tenminste dat dacht ik hoor… zal eens navragen bij juffie, ben wel benieuwd) en hij geeft de zak aan juffie, zij deelt de cadeau’s uit. Zo is er nog wel wat afstand, want het komt zeker bij de jongste kleuters nog behoorlijk binnen.

Hier kwam sinterklaas aan met een politiebusje!

Want de beste man zijn pieten hadden de schoolfietsjes gestolen :mrgreen: :wink: :stuck_out_tongue: