sinterklaas help

dit is geen kado tip vraagje!!

van de week sprak ik met een bekende die in de bijstand zit en een aantal kinderen heeft waarvan 2 naar mijn mening nog in sinterklaas geloven (5 en 7 jaar)

maar nu heeft zij door laten schemeren dat het niks word dit jaar met sinterklaas en kerst :frowning:

dus nu dacht ik als wij nou iets doen voor hun… (maarja zou ze dat op prijs stellen?)

en hoe pak ik dat aan gewoon vragen hoe het nu precies zit?

of gewoon uit ons zelf een sinterklaas zak vullen met leuke dingen op de deur bonzen met sinterklaas avond en hard wegrennen :lol:

nouja tips/adviezen gevraagd dus zou het erg jammer vinden als die kleintjes denken dat de sint hun niet lief vind omdat ze het gewoon te krap hebben dit jaar

Ik zou dit doen ja!! :mrgreen:

QUOTE: of gewoon uit ons zelf een sinterklaas zak vullen met leuke dingen op de deur bonzen met sinterklaas avond en hard wegrennen.

wat lief van je!!! Ik ken helaas maar al te goed het probleem en heb mij weten te redden met een goedgeslaagde speelgoedmarkt hier in de buurt en een of twee dingen nieuw via aanbiedingen hier en daar, gedurende de afgelopen maanden… maar ik zou het persoonlijk heel erg op prijs stellen als er een nobele ‘hulpsinterklaas’ dit zou doen bij me als ik zelf niet (meer) voor sinterklaas zou kunnen fungeren…

Top meis, en zou het zeker doen, maar niet vooraf voorstellen, omdat (en zo ben ik ook ) je dan het ‘risico’ loopt dat ze zegt dat het niet hoeft enzo( mensen, althans ik, die het moeilijker hebben, vinden het heel moeilijk om liefdadigheid aan te nemen als het ze gevraagd wordt, maar als ze verrast worden komt het altijd wel goed :D)

@mv2kids wrote:

wat lief van je!!! Ik ken helaas maar al te goed het probleem en heb mij weten te redden met een goedgeslaagde speelgoedmarkt hier in de buurt en een of twee dingen nieuw via aanbiedingen hier en daar, gedurende de afgelopen maanden… maar ik zou het persoonlijk heel erg op prijs stellen als er een nobele ‘hulpsinterklaas’ dit zou doen bij me als ik zelf niet (meer) voor sinterklaas zou kunnen fungeren…

Top meis, en zou het zeker doen, maar niet vooraf voorstellen, omdat (en zo ben ik ook ) je dan het ‘risico’ loopt dat ze zegt dat het niet hoeft enzo( mensen, althans ik, die het moeilijker hebben, vinden het heel moeilijk om liefdadigheid aan te nemen als het ze gevraagd wordt, maar als ze verrast worden komt het altijd wel goed :D)

:hug:

dus de zak voor de deur en hard weglopen zodat ze niet zien hoe en wat of aanbellen met deze zak is verkeerd bezorgd

ik zou gewoon de zak neerzetten, niet bellen, maar keihard op de deur of raam bonzen… en dan heel rap wegwezen en om het hoekje spieken hoe ze reageren!!!

Dan laterop de avond bellen en vragen hoe het is met haar… komt het verhaal vanzelf en kun je altijd nog vertellen dat jij de sint hebt gespeeld :wink:

Wat ontzettend lief ! Dat je dit wilt doen vind ik echt super :clap:

Wauw, wat lief van jou zeg!! :clap: :clap: :clap:

Gewoon de zak voor de deur zetten en hard bonzen!

Heel lief van je dat je dit wilt doen!

Wat lief van je…

ik vind het een leuk idee, maar als ik niemand verwacht zal ik me rot schrikken als er savonds iemand op de deur zal bonsen

of niet?

@nijntje wrote:

Wat lief van je…

ik vind het een leuk idee, maar als ik niemand verwacht zal ik me rot schrikken als er savonds iemand op de deur zal bonsen

of niet?

Ik zou op 5 december niet schrikken van gebons :smiley:

Maarre leuk idee van die zak voor de deur zetten. Zou ik zeker doen.

zak voor de deur zetten, mooi idee :thumbup:

ik zou wel duidelijk namen op de pakjes zetten om ze inderdaad niet te laten denken dat de zak eigenlijk voor de buren bedoeld is ofzo.

top van je :thumbup:

IK vind het een heel lief idee

maar zie ook even het topic in de huiskamer van Nefarious, misschien stelt niet iedereen zoiets op prijs.

maar dat is wel een heel andere situatie.

ik zou een zak maken en wegzetten, briefje met rijm erbij, dat ze echt wel weten dat het voor hun bedoeld is.

en jezelf alleen bekend maken als het je gevraagd wordt

(of in je rijm zoiets van dat ze maar lekker moeten genieten en zich niets afvragen over de sint)

Ik zou het doen. En dan zeker zak voor de deur en snel wegrennen…

Ik denk dat haar kindjes het helemaal geweldig zullen vinden en zij ook…

Dat voorbeeld van Nefarious is natuurlijk echt iets anders. Niet vergelijkbaar vind ik…

En het is toch ook zo dat de Sint ieder kind een kadootje geeft. Dus zo spannend een zak voor de deur is alleen maar leuk… :thumbup:

idd niet echt te vergelijken. zolang je zeker weet dat het goed ontvangen wordt, en niet als betuttelend wordt gezien, lekker doen. ik vind dit veel beter dan wanneer het iemand van kok was en je uitvoerig ons had verteld om wie het precies ging, en dan haar situatie hier uit de doeken doen om dan om geld of een bijdrage gaat vragen.

:wink:

ik zou het gewoon doen! En ze lekker in het ongewis laten wie de gulle gever was… Dat is toch gewoon zoals sinterklaas ooit bedoelt is :slight_smile:

Super lief en leuk idee :thumbup:

Wat lief!

Zou het gewoon doen, en dan idd wel met de namen erop zodat ze zeker weten dat het voor hen bedoeld is!

bedankt!!

mijn twijfel is in ieder geval weg en ga snel kijken voor leuke dingen voor ze :thumbup:

Ik zou het ook doen en dan later juist niet opbellen. Ik zou het gewoon stil houden. laat ze maar genieten als je het zelf kunt missen. Anders moeten ze ook nog dank je wel zeggen. :wink:

hehehe, het zou mij niet zo zeer gaan om het dankjewel zeggen, weet toch wel dat ze er dankbaar voor zijn… maar zou stikbenieuwd zijn naar de reactie, en de gezichtjes van die kinderen :inlove: