hier weer een hapjes vraag…
we hebben zaterdag een aantal mensen die hier sinterklaas komen vieren met ons meisje.
Nou wilde ik een aantal lekkere hapjes maken, die niet te moeilijk zijn, niet te duur, en niet teveel voorbereiding aangezien ik ook moet werken.
Iemand een idee??? mag sinterklaasgerelateerd zijn, maar hoef niet. Als er maar lekkere dingen op tafel staan.
Wij gaan voor zoet en hartig…
- de ‘standaard’ sinterklaasdingen als pepernoten, speculaas etc
- bladerdeeghapjes met kipstukjes / knakworst / appel
- soep met kippenragout en soepstengels
Als het nodig is hebben we nog toastjes / chips etc, maar ik denk dat we hiermee al een heel eind komen zonder echt avondeten
bladerdeeghapjes met kip en appel… hoe maak je die?? denk dat sophie dat wel leuk vind om te maken…
wij gaan voor standaard… in de middag lekker pepernootjes, speculaas etc etc en na de pakjes aan de gourmet.
Zelf mini pizzaatjes maken (gewoon op de bakplaat van de oven kleine rondjes of vierkantjes van deeg). Kan je eventueel ook al dag eerder maken (en dus ook afbakken) en dan alleen nog even weer warm maken op sinterklaas avond. Is ook erg leuk om samen met je kind(eren) te maken!
Verder weet ik het zo 1,2,3 niet
Mijn lijst voor de “Christmas Eve drinks party” is deze:
Knabbels:
Gemengde noten met Garam Masala (zelf gemaakt)
Kaas stengels (gekocht)
Pringles (gekocht)
Hartig hapje:
Mini hotdogs (zelf gemaakt)
Mini hamburgers (zelf gemaakt)
Mini kip sate (gekocht)
Mini pizza (gekocht)
Kaas met ananas (zelf gemaakt)
Quiche (gekocht)
mini pannekoekjes met kruidenkaas en gerookte zalm (gekocht)
Zoet hapje:
Soesjes (gekocht)
Chocolade truffels (zelf gemaakt)
Mince pies (gekocht)
Mini kwark taart (gekocht)
Baklava (zelf gemaakt)
Rauwkost:
Komkommer
Wortel
kers tomaatjes
Dips: (gekocht)
Knoflook mayonaise
Houmous
Tzatziki
Er komen 8 volwassenen en 4 kinderen. Deze hapjes zijn in plaats van het avond eten. Ik werk die dag tot 12uur, dus de makkelijke dingen zoals mini hotdogs en Baklava etc kan ik zelf maken. De rest wordt de avond tevoren gekocht.
@Nefarious wrote:
Mijn lijst voor de “Christmas Eve drinks party” is deze:
Er komen 8 volwassenen en 4 kinderen. Deze hapjes zijn in plaats van het avond eten. Ik werk die dag tot 12uur, dus de makkelijke dingen zoals mini hotdogs en Baklava etc kan ik zelf maken. De rest wordt de avond tevoren gekocht.
Kan je nog 2 volwassenen en 3 kids gebruiken? :mrgreen:
Klinkt lekkerrrrrr (en ik wil dan best de kwarktaart maken hoor :lol: )
@mamaMarije wrote:
@Nefarious wrote:Mijn lijst voor de “Christmas Eve drinks party” is deze:
Kan je nog 2 volwassenen en 3 kids gebruiken? :mrgreen:
Klinkt lekkerrrrrr (en ik wil dan best de kwarktaart maken hoor :lol: )
The more the merrier!!!
Op zich kan ik zelf kwarktaart maken, maar ik wil de mini kwark taartjes, en dat gepriegel met de kruimel bodem en ze dan uit de siliconen vorm wurmen…ik denk dat de helft op de grond beland en de rest tegen het plafond… :shifty:
nou komt goed ik heb een mini bak/springvorm… 2 stuks… dus 2 mini kwarktaartjes tegelijk bakken in de koelkast :mrgreen:
@knipoogje1983 wrote:
bladerdeeghapjes met kip en appel… hoe maak je die?? denk dat sophie dat wel leuk vind om te maken…
We nemen kleine stukjes bladerdeeg, heel klein beetje appel met kaneel en suiker er tussen of stukjes kip met (sate)saus / ragout etc, dichtvouwen en 20 minuutjes in de oven
hier was vorig jaar een groot succes bladerdeeg hapjes saucijze, sate, ham kaas, mini appelflapjes, ragout.
van te voren allemaal even klaar gemaakt en afgebakken en op het moment gewoon even op gewarmt en iedereen heeft gesmult :thumbup:
@mamaMarije wrote:
wij gaan voor standaard… in de middag lekker pepernootjes, speculaas etc etc en na de pakjes aan de gourmet.
Zelf mini pizzaatjes maken (gewoon op de bakplaat van de oven kleine rondjes of vierkantjes van deeg). Kan je eventueel ook al dag eerder maken (en dus ook afbakken) en dan alleen nog even weer warm maken op sinterklaas avond. Is ook erg leuk om samen met je kind(eren) te maken!
hoe lang moeten die minni pizza’s in de oven als je kleine rondjes maakt?
Nefarious, mag ik jou recept voor chocolade truffels??? :drool: :drool: :drool:
Ik maak een grote pan verse tomatensoep voor 's middags en 's avonds zet ik inderdaad hapjes neer als saucijzebroodjes, kipsatebroodjes, stokbrood, kaasjes, worstjes, van die yakitorispiesjes van de Appie enz. Ook een schaaltje tomaatjes en komkommertjes ed. Hoeven de kinderen niet aan tafel onder het uitpakken/spelen en krijgen ze toch wat binnen
@lonneke1980 wrote:
@mamaMarije wrote:wij gaan voor standaard… in de middag lekker pepernootjes, speculaas etc etc en na de pakjes aan de gourmet.
hoe lang moeten die minni pizza’s in de oven als je kleine rondjes maakt?
oven op 250 graden (hetelucht 225) en dan beetje afhankelijk van hoe dik je ze hebt gemaakt 10 tot 15 minuten in de oven :thumbup:
ohh wat klinkt dat allemaal lekker :drool: :drool: Wij eten gewoon broodjes met soep uit blik :lol: :lol:
Meer voor bij de koffie/thee, maar wij halen een leuke (en ik hoop ook lekker) pietentaart van de Hema
ik zag nou idd dat de c1000 morgen een pietentaartje heeft voor 2 euro…
wilde zelf ook nog een specuolaastaart maken, dus gebak hebben we al
ga uiteindelijk met sophie wat bladerdeeghapjes met knackworst maken. Vind ze zelf super lekker en daar gaat het mij een beetje om dit feest.
Denk dat ik voor de overige gasten nog wat wraps met roomkaas en zalm ga maken ofzo.
maar ideeen blijven welkom hoor!