Sint Maarten

Op welke dag vieren jullie Sint Maarten? Omdat het dit jaar op een zondag valt, ontstaat de discussie op welke dag de kinderen gaan lopen.

Hier is de lampion optocht op zaterdag, dus is de keus reeds voor de mensen in het dorp gemaakt.

Annamarie

Ik heb er persoonlijk geen problemen mee dat Sint Maarten dit jaar op zondag valt, dus Claudia en ik gaan gewoon diezelfde dag op pad. Maar het is inderdaad wel erg lastig dat iedere regio z’n eigen ding doet zeg maar. Wat dat betreft vind ik het wel prettig om in ieder geval meer duidelijkheid te hebben, een eenduidige werkwijze (voor iedere regio hetzelfde) zou ik ook prima vinden.

Mijn antwoord staat er niet bij, namelijk: NIET! :smiley:

Mijn meis is die dag jarig. Normaal lopen we dan wel, maar omdat het nu op zondag valt zie ik dat niet zo zitten. er zijn toch mensen die dat op zondag niet fijn vinden, en aangezien ik niet aan de voordeur kan zien wie dat is, doe ik het gewoon niet! Een dag ervoor of erna vind ik niet zo leuk eigenlijk!

Bij ons stond in de krant dat het naar zaterdag is verplaatst…

Dus laat die kiddies maar komen, de bak met snoep zal klaar staan…

OH, vind het altijd zzoooooooo schattig!! :inlove:

Hier komen ze in de wijk op 9 nov langs voor Sint Maarten.

Hier is het echt een georganiseerd iets dus je kan je opgeven om langs de huizen te lopen met een groepje kinderen of net als wij als huis waar ze langs mogen komen.

Vind het altijd erg leuk om die smoeltjes voor de deur te zien.

Maak ook altijd wat extra werk van de versiering rondom het huis dus kaarjes op de oprit en pompoenen bij de deur.

met school lopen we vrijdagavond, maar hier in de buurt gaan de kids gewoon op zondag op pad :slight_smile: . Juist handig, kunnen ze een beetje vroeg gaan!!

Ik heb er nog niets over gehoord eigenlijk, maar ik denk dat het hier in Almere gewoon op zondag is :think: Vandeweek maar eens op school vragen wat de anderen doen.

hier is het al jaar in jaar uit sintmaarten op 11 november, dus ook dit jaar weer.

de kindertjes gaan ws wel vrijdag met schooltje langs het bejaardetehuis om hun lampion te laten zien en te zingen.

Ik vraag me af of dat hier wel leeft eigenlijk :think:

Hier gewoon op zondagavond.

Geen idee :think: dat wordt hier niet gevierd…

Hier is door de straten lopen en je lampion aan het hele dorp laten vrijdags en zaterdags had ik begrepen langs de huizen.

Dus wij lopen zaterdag.

De gemeente heeft het vrij gelaten, iedereen mag zelf kiezen… :think: Dat betekent dus dat ik 3 dagen lang kinderen aan de deur kan verwachten!

Wij vieren het met school en die houden het vrijdag.

Maar wij gaan nooit langs deuren voor snoep :?

Het is een lampionenoptocht en bij de school kampvuur,daar krijgen ze ook een pop(wekkemen dacht ik) van brood.

Heb jij het DvhN gelezen ofzo Biebels :mrgreen:

Wij lopen zaterdag.

En verder is het wel goed…

Maar ik vermoed dat er zondag ook mensen komen, en maandag ach…

Meestal sla ik toch teveel dingen in.

Dit jaar ga ik aan de bellenblazen etc., wordt dat snoep helemaal zat.

de scholen hier vrijdag…

zelf zou ik gewoon zondag gaan mijn maar kinders zijn nog iets te klein :mrgreen:

@Biebels wrote:

De gemeente heeft het vrij gelaten, iedereen mag zelf kiezen… :think: Dat betekent dus dat ik 3 dagen lang kinderen aan de deur kan verwachten!

:lol: ja daar zijn wij ook bang voor. En geef ze de kost de “laiverds” die dus ook 3 dagen gaan lopen :roll:

Ik heb echt geen idee wanneer wij met ze langs de deur gaan.

Dit is nou typisch een gevalletje voor de “gezinsminister” lijkt me :angel:

Ruben heeft trouwens al in september een lampion gemaakt. Daar had ie zin in op de psz, met als gevolg dat de hele groep een lampion heeft zitten maken :mrgreen: Volgens mij heeft hij er straks genoeg om 3 dagen elke dag met een andere lampion te lopen :mrgreen: