Hoe doen jullie dat met het opgehaalde snoep van sint-maarten
Mag jullie kind daar elke dag een snoepje van of niet dagelijks.
Vind het moeilijk Melinda is bijna 3 en heeft dus sint maarten gelopen…
Zaterdag heeft ze een lollie gehad uit dr sint maarten snoep
Nu heeft ze dus een mini lange jan …
Nu hanteer ik wel de regel van 2 tussendoortjes per dag niet meer
Dus smorgens fruit en smiddags koekje…of in dit geval klein snoepje
Het gaat er ook niet om dat ze te zwaar is ze weegt 15,2 kilo bij 101 cm
Dus te zwaar is ze zeer zeker niet , juist iets te licht voor haar lengte
Maar gaat gewoon om ja waarom eigenlijk geen idd :oops:
Hier mogen ze de dag na sint maarten net zoveel snoepen als ze willen. Ik zeg nergens iets van. De dagen daarna kijken ze er niet meer naar om :mrgreen: Eigenlijk na een uurtje al niet meer.
Deze week staat de bak gewoon in de kamer. En mogen ze er iets van als ze vragen maar dat komt eigenlijk niet voor. Ze merken het niet dat ik het in de kast zet en dan is het net als normaal. Af en toe een snoepje. Meestal in het weekend iets. Na een poosje zit er niets meer in wat ze lekker vinden en dan gooi ik het weg.
Snoep wordt hier niet opgehaald met Sint Maarten, maar gisteren bij de intocht van Sinterklaas hebben ze wel een super dikke snoepzak gekregen. Daar is hij toen gelijk aan begonnen met eten en van mij mag hij dan doorgaan tot hij geen zin meer heeft. Op is op denk ik dan. Gelukkig heeft meneer wel zelf grenzen, dus dat scheelt. Genoeg is genoeg bij hem.
onze grote meis is ook te zwaar, nou ja niet meer ZO zwaar als ze was, maar te veel sintmaarten snoep is voor haar niet goed
nu is zij natuurlijk wel al tien he…dat maakt t eenvoudiger er over te praten , wij doen het echter al een paar jaar zo, dat ik haar een doosje geef waarin ze de dingen mag doen die zij het allerliefst wil hebben
een niet te groot doosje ( ik gebruik een dulce gusto cups doosje)
de rest mag ze mij verkopen, vroeger deden we dan echt winkeltje, dan verkocht zij snoep en ik was de klant :mrgreen: en van t verdiende geld gingen we dan dezelfde middag nog een kadootje kopen bij de speelgoedwinkel
nu spreken we dus gewoon van te voren af dat ze een paar dingen mag houden die in dat doosje passen…dat verdeel ik dan over de weken, 1x per week in t weekend of op woensdagmiddag mag ze er iets uit zoeken
de rest koop ik dus en met dat geld mag ze dan zelf weten wat ze wil, sparen of iets leuks kopen
Hier mag hij de dag erna zich ook lekker misselijk eten…en idd erna hoor ik niks meer over snoep. Rest ligt hier al dagen aan de kant.
Hier gaat het in de grote pot. De avond zelf hebben ze aangevallen tot 1 van beide een beetje stil werd. Dag erna hebben ze 1 x om een snoep gevraagd. Zondag niet meer. Vandaag ook niet meer. Nu snoepen ze hier niet dagelijks,althans, ze vragen er niet om.
Op de grote hoop bij de resten van wat we zelf in huis hadden gehaald en binnenkort kijk ik de bak na en gooi weg,waarvan ik denk dat ze toch niet willen. De mini-choco’s helpen wij ze wel bij… :mrgreen:
Wij zijn na het lopen naar mijn ouders gegaan in Dordt,waar ze voor de grap ook aan mochten bellen. Daar lag al een Advent kalender en een doosje verrassing eieren klaar (beetje too much). Kortom, voorlopig komen ze niets te kort en hebben ze niet eens erg in die grote berg…
Hier krijgen ze elke dag een snoepje als ze ernaar vragen.
Wordt er niet om een snoepje gevraagd, prima. Zelf vraag ik hun niet of ze een snoepje willen.
Maar vragen ze het elke dag, dan krijgen ze er elke dag 1.
Tijdens t lopen is er t een en ander in de mondjes verdwenen logisch
en za ook iets meer dan gebruikelijk
maar nu is t gewoon weer normaal en dus 1 snoepje rond 16.00 uur vanuit school
Onze kids waren met zijn 3en (okej Anne lag in de buggy was niet fit) met d’r eerste lampion op schoot :inlove:
en ze hadden zoveel,.dat we glazen potjes hebben versierd (glasverf) en die gevuld met snoepjes die ze ook weer uitdelen aan anderen :thumbup: