sinds zindelijk zijn, slapeloze nachten: help

Hallo,

Nou de titel zegt het eingelijks al:

Sinds mijn zoontje, die eind volgende maand 2 1/2 word, zindelijk is (dag en nacht van poepies en plassies) hebben wij slapeloze nachten en onrustige avonden.

Zodra hij in bed ligt is het krijzen want dan moet hij poepen (komt dan niets, heeft dan al 2 keer overdag gepoept). Ook plassen is favoriet. Zodra hij dan op de wc zit is het 1 lach al lach.

Ik weet me geen raad meer hiermee. hij was altijd zo’n goede slaper, en nu dit.

Sem is nu sinds een dikke maand volledig zindelijk. Slaapt overigens al op een groot bed.

Groetjes Ariska

Misschien voor de nacht nog een luier aan doen (of een luierbroekje) :think: Dan heeft ie meer het idee dat het niet erg is als het mis gaat in de nacht?

@alex wrote:

Misschien voor de nacht nog een luier aan doen (of een luierbroekje) :think: Dan heeft ie meer het idee dat het niet erg is als het mis gaat in de nacht?

Hij heeft een luierbroekje aan.

Hij ligt nu weer oorverdovend te krijzen :?

is een moeilijke, ik denk dat hij doorheeft dat als hij plas of poep als reden aangeeft hij weer uit bed mag = aandacht= dus leuk. Wellicht helpt het als je een potje naast zijn bed zet, en tegen hem zegt dat als hij moet, hij zelf op het potje mag gaan zitten, en als hij dan klaar is dat hij even moet roepen??? Zo zal hij eerst moeten ‘produceren’ alvorens hij aandacht krijgt. Komt er niks, heeft hij dus ook geen reden om te roepen, en zal de roep om aandacht ook gauw verdwenen zijn? Tis maar een ideetje, wellicht helpt het?

@mv2kids wrote:

is een moeilijke, ik denk dat hij doorheeft dat als hij plas of poep als reden aangeeft hij weer uit bed mag = aandacht= dus leuk. Wellicht helpt het als je een potje naast zijn bed zet, en tegen hem zegt dat als hij moet, hij zelf op het potje mag gaan zitten, en als hij dan klaar is dat hij even moet roepen??? Zo zal hij eerst moeten ‘produceren’ alvorens hij aandacht krijgt. Komt er niks, heeft hij dus ook geen reden om te roepen, en zal de roep om aandacht ook gauw verdwenen zijn? Tis maar een ideetje, wellicht helpt het?

Heb ik ook al geprobeerd en mocht ook niet baten. Vannacht weer de hele nacht aan het roepen en krijsen geweest. pffff

Nog meer mensen met tips?

Ik ben bang dat hij door moet krijgen dat je echt niet komt als hij je roept… hij vraagt overduidelijk om aandacht. Hij weet als ik zeg dat ik moet poepen komen ze en mag ik eruit… Mijn dochtertje vroeg ook om aandacht maar na 3 avonden laten huilen was het over. Ik ben wel steeds er heen gegaan (om de 10 minuten) , goed gelegen en gezegd ‘nee weg gaan nu slapen’ en uiteindelijk wierp het zijn vruchten af. Op een gegeven moment trok ik het echt niet meer om savonds geen tijd voor mezelf te hebben en snachts er tot 6 maal toe uit te moeten.

Succes, ik hoop dat het snel beter gaat!