Sinds wanneer...

…moet je een afspraak maken om uit te mogen delen op de psz???

Ik heb Chris zojuist afgedropt bij de psz, eigenlijk de vorige keren niet over zijn verjaardag gehad, geen idee dat je daar een afspraak voor moest maken.

Dus toen Chris heel vrolijk begon uit te delen daarstraks, kon hij dus half huilend weer alles terug gaan vragen omdat hij dat pas om 14:30 mocht doen.

Ik kon dan ook pas komen want ik had eigenlijk een afspraak moeten maken :eh:

Nu kon ik dus een kwartier terug naar huis lopen, en nu moet ik ook weer een kwartier terug, ik ben net 5 minuten binnen, Abby moet eigenlijk nog in bad want ze heeft therapie straks en ik heb maar 5 minuten snel wat spullen dte pakken (en dan verdoe ik die ook nog hie rop kok:P)

Ik vind het maar raar hoor.

Ik hoop iig wat ik nog op tijd ben voor die therapie om 15:00.



Ik haat dat gehaast :wall: :evil:

Kunnen ze de traktatie niet even aan de kant leggen en dan uitdelen op een moment dat het op de psz wel goed uitkomt? Ze laten je daarvoor toch niet terugkomen :wall: ! Raar hoor. Jasmijn zit niet op en psz maar op het kinderdagverblijf en hier doen ze het zo dat ze de traktatie even op het aanrecht laten staan tot een moment dat het hun uitkomt om de kinderen uit te laten delen. Ik informeer meestal wel vantevoren of er nog meer kindjes zijn die uitdelen die dag. Dan kun je nog overwegen om een weekje later uit te delen. Maar meestal doen ze hier niet moeilijk. Of het er nou 1 is of 4 die uitdelen.

opzich snap ik wel een beetje dat je zoontje niet binnen kon komen en zomaar ging uitdelen. Ze zullen wel een tijd hebben voor hun tussendoortje ofzo en dan willen uitdelen. Je hebt altijd met ouders te maken die niet willen dat hun kind zomaar iets te snoepen/eten krijgt en rondd de tijd van het tussen doortje weer… En je hebt ook met een dagschema te maken misschien…



Vind het dus eigenlijk niet raar dat je zulke dingen met de leidsters overlegt…

Heb topic doorgelezen en ik vind het echt sneu dat het op deze manier moet gaan.



Vraag me altijd af, waar is school-schrift gebleven?

Ik had dat vroeger altijd op school en mijn moeder schreef daar dan bijzonderheden in (ziekte of gebeurtenissen) en de school schreef er ook alleen bij bijzonderheden of werd papieren tussen gelegd met info van school zelf.



Vond het echt ideaal! Gelukkig heeft mijn jongste zoon dat wel op kdv en daar ben ik echt over te spreken.



Hoop dat het allemaal nog goed komt vandaag en je optijd zal zijn voor je therapie :hug:

@Rivella wrote:

…moet je een afspraak maken om uit te mogen delen op de psz???

Ik heb Chris zojuist afgedropt bij de psz, eigenlijk de vorige keren niet over zijn verjaardag gehad, geen idee dat je daar een afspraak voor moest maken.




Het lijkt mij dat een PSZ op de hoogte is wanneer kindjes jarig zijn en dat de leidsters dit opnemen in hun weekplanning. Dat deed ik iig als kleuterjuf wel altijd. Ik hield er in de dagplanning dan gewoon rekening mee dat er getrakteerd ging worden.

Communicatie werkt beide kanten op hoor, niet alleen van 1 kant.



Mocht er nou een regel zijn dat dit inderdaad vooraf besproken zou moeten worden, dan zou er geen haar op mijn hoofd zijn die het zou bedenken om het kind de traktatie te laten terugvragen. Helemaal niet bij peuters. Ik zou eerder in de groep regelen dat iedereen de traktatie dan maar even in zijn bakje/onder het stoeltje etc legt. Maar waarschijnlijker zou ik de traktatie gewoon op laten eten. Het loopt nou eenmaal niet altijd perfect volgens planning, net als… hee! het leven!

Ik zou de ouders daarna informeren en ze de volgende keer een afspraak laten maken…

Bij ons op de psz waar Anne dus zit hebben ze een soort kalender waar de verjaardagen van de kindjes op staan. Van te voren wordt een afspraak gemaakt (door de juffen en de ouders/verzorgers) waneer de verjaardag wordt gevierd. Af en toe kan het nml niet op de dag dat het dichts bij de verjaardag ligt ivm een thema of vakantie. Hier mag je als ouders heel de ‘dag’ aanwezig zijn als je kind de verjaardag viert. Op het einde als de ouders de kinderen weer komen ophalen worden de traktaties uitgedeelt en nemen de kindjes het mee naar huis zodat de ouders kunnen beslissen wat ermee te doen.



Dus miscommunicatie van 2 kanten denk ik zo.



Anne wordt in de zomervakantie 4, en er worden meer kindjes 4. Dus haar verjaardag moet ze of met een ander kindje samen vieren of ruim van te voren, en dat moet nog besproken worden.

Zo, alles is achter de rug.

Op zich was het wel heeeeel leuk om te zien zo :inlove:

Ik heb er zojuist even het mededelingenblaadje op na gelezen maar er staat helemaal niets in over hoe dit soort dingen geregeld worden.

Nou ja, weet ik dat iig voor de volgende keer.

Is idd een miscomunicatie tussen ons beiden geweest.

Het is gelukkig allemaal op zijn pootjes terecht gekomen :mrgreen:

Nah ik vind het wel een beetje vreemd om een kind van drie traktaties weer terug te laten vragen en “proberen” uit te leggen dat het pas straks mag. Beetje raar van die leidsters.



Dat er afspraken zijn o.k maar dat vond ik wel erg sneu uit je verhaal.



Gefeliciteerd met Cris!

ik vind het op zich wel logisch dat je het vantevoren even aangeeft… dan kunnen ze er rekening mee houden…



ik denk dat het erg ongeorganiseerd verloopt als je kind meteen begint met uitdelen bij binnenkomst…



hier hebben ze het laatste kwartier ervoor gereserveerd… dan mag je als ouders komen… gaan ze in een kringetje zitten… steken ze een kaarsje aan op een (nep)taart… zingen ze voor de jarige… kaarsjes uitblazen en dan uitdelen! en dan nog 2 liedjes zingen die de jarige mag uitkiezen!

@klavertje4 wrote:

ik vind het op zich wel logisch dat je het vantevoren even aangeeft… dan kunnen ze er rekening mee houden…



ik denk dat het erg ongeorganiseerd verloopt als je kind meteen begint met uitdelen bij binnenkomst…



hier hebben ze het laatste kwartier ervoor gereserveerd… dan mag je als ouders komen… gaan ze in een kringetje zitten… steken ze een kaarsje aan op een (nep)taart… zingen ze voor de jarige… kaarsjes uitblazen en dan uitdelen! en dan nog 2 liedjes zingen die de jarige mag uitkiezen!




Hier ongeveer hetzelfde (en ik heb er ook dezelfde mening over als jij). Het is voor iedereen fijner als het van tevoren goed besproken is. Het is bij de psz van Kes ook echt een heel ritueel als je jarig bent waar ze goed de tijd voor nemen.