Sinds bevalling pijnlijke eisprong

Sinds mijn bevalling van Sem heb ik opeens zo rond 1/2 3/4 van mijn cyclus pijn, lijkt op pijn bij beginnende ongi zoals ik dat al jaren gewend ben, maar dat is het niet, heb eerst zeurende rugpijn (net alsof ik ongi ga worden) hoofdpijn, een pijnlijke buik met veel steken en pijnlijke bekkenbodem en moet vaker plassen. Het is niet heel pijnlijk, maar wel vervelend. Dit heb ik nooit eerder gehad, en omdat het altijd op dit moment in mijn cyclus is denk ik dat het te maken heeft met mijn eisprong. Ik slik geen pil, heb een spiraal klaarliggen om te laten plaatsen, maar ik weet niet of ik iets met die pijn moet doen, of het normaal is om “last” van je eisprong te hebben… Ik heb dit nog nooit eerder gehad.

Heb het sinds Mirthe ook.

Volgens mij heb ik dat ook, ik twijfel vaak, maar die pijn duurt ongeveer 1 dag bij jou ook?

Helaas herken ik het… :?

Ja pijn duurt 1 dag soms 2 zelfs, maar soms is het zo pijnlijk dat ik dan even niks kan eigenlijk… Maar goed als het dus vaker voorkomt maak ik me er geen zorgen om…

ook hier herkenbaar…En die ongidagen zelf zijn ook extremer geworden dan voor de bevalling…Tis net alsof er weerk een verrekte rugwee tussen zit :evil:

hmmm…toen ik met de pil gestopt was voelde ik het ook. Niet zo heftig zoals jij het beschrijfd, meer een soort ik-word-ongi-gevoel.



Was trouwens wel heel handig omdat we zwanger wilden worden 8)

@Tante Soesa wrote:

Sinds mijn bevalling van Sem heb ik opeens zo rond 1/2 3/4 van mijn cyclus pijn, lijkt op pijn bij beginnende ongi zoals ik dat al jaren gewend ben, maar dat is het niet, heb eerst zeurende rugpijn (net alsof ik ongi ga worden) hoofdpijn, een pijnlijke buik met veel steken en pijnlijke bekkenbodem en moet vaker plassen. Het is niet heel pijnlijk, maar wel vervelend. Dit heb ik nooit eerder gehad, en omdat het altijd op dit moment in mijn cyclus is denk ik dat het te maken heeft met mijn eisprong. Ik slik geen pil, heb een spiraal klaarliggen om te laten plaatsen, maar ik weet niet of ik iets met die pijn moet doen, of het normaal is om “last” van je eisprong te hebben… Ik heb dit nog nooit eerder gehad.




Ik wilde net toevallig een zelfde topic openen :shock: das grappig.



Ik heb altijd mijn eisprong gevoeld, precies tussen de 12e en 15e dag van mijn cyclus (mijn eieren zijn erg punctueel :wink: )

Maar sinds de geboorte van Yari lijkt het iedere maand wel meer zeer te gaan doen.

Vooral bij plassen, niesen of hoesten ga ik zowat door de grond.

Nu is het weer links maar volgende maand kan het weer aan de rechterkant zijn.



Ik vroeg me eigenlijk af waarom het zeer doet, is toch raar je hebt pijn pijn maar wel enorme zin in :inlove:



Hier ligt het spiraaltje al 2 maanden te wachten, maar heb nog geen afspraak gemaakt :oops:

Durf niet zo goed :?

Hier ook!!!



Na het stoppen met de pil ben ik m gaan voelen…



Ik heb rechts niet zoveel last, maar als ie links zit…nou…dan lig ik bijna de hele dag op de bank.

Rechtop staan lukt dan eigenlijk niet!!!



Ik moet deze maand ook voor een spiraal en hoop dat die klachten dan ook ophouden…(of ben ik nu heel dom om te denken dat het misschien dan weggaat :oops: )

@minniemouse wrote:

Hier ook!!!



Ik moet deze maand ook voor een spiraal en hoop dat die klachten dan ook ophouden…(of ben ik nu heel dom om te denken dat het misschien dan weggaat :oops: )




Nou zal je even uit de droom helpen,spiraaltje laten plaatsen gaat NIET helpen.

Heb zelf spiraaltje er vorige maand uit laten halen en moet nu 3 maanden de pil gebruiken om te kijken of de pijn dan minder wordt.

Liep bijna 3 weken met erge buikpijn,zelfs echo van nieren en buikfoto gehad omdat huisarts niet wist waar de pijn vanaf kwam.

Na de echo dacht HA dat spiraal te hoog zat en waarschijnlijk de pijn veroorzaakte dus toen naar de gynaecoloog.

Die vertelde dat spiraal wel goed zat,maar dat mijn eierstokken/eisprong de boosdoener is.

Spiraaltje doet nix qua eisprong,houdt het niet tegen ofzo,pil daarentegen wel :wink:

Merk wel dat de hormonen van de pil me weer parten spelen,niet voor nix toen aan het spiraaltje gegaan.

Als de pijn na 3 maanden niet minder wordt door gebruik spiraal dan weer terug en dan kijken wat er verder nog kan.

Gynaecoloog had het al over weghalen van de eierstokken :cry:

jeetje Miranda, wat heftig zeg!!!



Nou ik houd er maar vast rekening mee dat die eisprong pijn dan niet weggaat!! Ik hoop verder wel dat het spiraal voor mij goed gaat zijn.

Als dat niet zo is, dan moet ik misschien toch maar weer aan de pil (en dat wil ik dus eigenlijk liever niet)

Ik heb het sinds mijn oudste ook…kan dan ong 1,5 dag echt pijn hebben…maar ben er aan gewend geraakt…je hoort het wel veel meer…

Maar als je de mirena hebt krijg je toch geen eisprong meer, alleen met een koperspiraal toch??

Door de hormonen zou je toch geen eisprong meer krijgen?



Want als dat zo is hoef ik hem ook niet hoor, dan doen we het wel zoals we het nu doen.



Ik heb namelijk gehoord dat je dan in principe iedere maand een bevruchting kan plaatsvinden, maar omdat het eitje door de spiraal niet kan innestelen.

Vindt het een heel naar idee dat je dan in principe iedere maand een soort van miskraam krijgt.

Of klopt dit verhaal niet??

Ik had de Mirena.

Bij de mirena wordt er continue een bepaalde hoeveelheid hormonen afgegeven die er voor zorgen dat het baarmoederslijmvlies taaier wordt wat er weer voor zorgt dat er geen bevrucht ei-celletje zich kan nestelen in de baarmoederwand.

Bij de Mirena heb je wel een eisprong!

Ik dacht ook van niet,maar deze verklaring gaf mij gynaecoloog mij



Edit: Even gegoogled…



Lokale werking



Door de lokale werking van Mirena zijn er weinig hormonale bijwerkingen. Het hormoon levonorgestrel wordt rechtstreeks in de baarmoeder afgegeven, waardoor er minder van dit hormoon nodig is in vergelijking met de pil. De hoeveelheid hormoon die in het bloed en dus in de rest van het lichaam komt, is bij Mirena zelfs 60 tot 100 maal minder dan bij de anticonceptiepil. Daarom wordt de normale cyclus bij gebruik van Mirena niet verstoord. Een ander eigenschap van Mirena in vergelijking met de pil is dat u er niet elke dag aan hoeft te denken.

Nou dat is lekker dan, het kan dus gewoon normaal zijn, heb er nu nog steeds last van eigenlijk… blijf ook dat gevoel houden alsof ik ongi ga worden. Heb vandaag afspraak gezet om de Mirena te laten plaatsen (kan pas 10 oktober! hij ligt pas klaar vanaf mei :roll: ). De ass. kon niks zinnigs zeggen over mijn klachten dus moet het dan maar met de ha besprekken, en ik weet zeker dat ik het dan dus ga vergeten :wall:

Ik heb hier ooit ook een topic over geopend hier :mrgreen:



Sara is inmiddels bijna 3. Waar ik vroeger letterlijk flauwviel van de menstruatiepijn heb ik nu dus 3 dagen gruwelijke buikpijn rond de eisprong. Net alsof je 3 dagen constipatie hebt zeg maar :? Mijn buik is dan ook helemaal opgezwollen. Het is niet minder geworden helaas…Alleen toen ik de pil slikte had ik er dus geen last van. Maar ik wil die hormoontroep niet meer in mijn lichaam dus die slik ik niet meer.



Mss een idiote vraag maar zou sterilisatie eigenlijk helpen? Dus niet verwijderen eierstokken maar dichtmaken zeg maar?

@Tante Soesa wrote:

Nou dat is lekker dan, het kan dus gewoon normaal zijn, heb er nu nog steeds last van eigenlijk… blijf ook dat gevoel houden alsof ik ongi ga worden. Heb vandaag afspraak gezet om de Mirena te laten plaatsen (kan pas 10 oktober! hij ligt pas klaar vanaf mei :roll: ). De ass. kon niks zinnigs zeggen over mijn klachten dus moet het dan maar met de ha besprekken, en ik weet zeker dat ik het dan dus ga vergeten :wall:




Das raar, hier bij de ha doen ze het niet eens (gelukkig)

Ik moet de eerste dag van mijn menustruatie bellen, en de tweede of derde dag kan je meteen terrecht bij de Gyn hier in het zh.

Nu nog moed verzamelen , heb nu nog iets van anderhalve week de tijd :wink:

@Ninanien wrote:

Ik heb hier ooit ook een topic over geopend hier :mrgreen:



Sara is inmiddels bijna 3. Waar ik vroeger letterlijk flauwviel van de menstruatiepijn heb ik nu dus 3 dagen gruwelijke buikpijn rond de eisprong. Net alsof je 3 dagen constipatie hebt zeg maar :? Mijn buik is dan ook helemaal opgezwollen. Het is niet minder geworden helaas…Alleen toen ik de pil slikte had ik er dus geen last van. Maar ik wil die hormoontroep niet meer in mijn lichaam dus die slik ik niet meer.



Mss een idiote vraag maar zou sterilisatie eigenlijk helpen? Dus niet verwijderen eierstokken maar dichtmaken zeg maar?




Ik denk het eigenlijk niet, want je behoudt je eisprong maar het eitje kan natuurlijk door onderbreking in je eileiders niet meer naar je baarmoeder komen.

Dus denk niet dat je de pijn daarmee kwijt bent.

@Ninanien wrote:

Net alsof je 3 dagen constipatie hebt zeg maar :? Mijn buik is dan ook helemaal opgezwollen.




Precies zoals ik het heb!!!

Heb gelezen in de folder van de vk dat je van sterilisatie juist een veel zwaardere menstruatie krijgt en aangezien die van mij al best heftig is vind ik dat ook geen optie…



Uhm moet een Mirena altijd geplaatst worden tijdens je ongi? Want daar hebben ze dus helemaal geen rekening mee gehouden dan… :shifty: die is dan net een week of zo over als het goed is…