sinds 2 weken ineens niet meer kunnen/willen poepen op de wc

nou hier zit ik dus met een dilemma wat moet ik doen.

ik denk dat het komt door de komst van klein zusje … niek wilt nu sinds 2 weken niet meer poepen op de wc terwijl hij al dik een jaar hardstikke zindelijk is met zowel plassen als poepen op de wc.

plassen doet hij nog wel , maar zijn poep houd hij op , hij wilt gewoon niet op de wc poepen en zegt dat zn poep groot is en dat zijn kont ( gaatje ) zeer doet.

hij drinkt zakjes die de poep zacht houd dus zn poep is niet pijnlijk.

zijn gaatje ziet er niet anders uit als normaal.

na 2 dagen poep ophouden moet hij heel nodig maar vertikt het op de wc te doen en poept dan heel zn broek vol , poep is gewoon zacht geen rare dingen. ( ik ben dan wel blij dat het eruit is maartoch … )

hoe pak ik dit nu het beste aan ? hij zegt dat hij ook weer een luier om wilt om te poepen … moet ik er aan toegeven en hem weer een luier om doen ?

boos worden helpt denk ik niet want ben dan bang dat hij het nog meer gaat ophouden als angst dat hij dan op zn donder krijgt mocht ie wel in zn broek poepen.

negeren ?

straffen ?

hij KAN poepen op de wc hij deed het al een heel jaar 2 maanden voordat hij naar de kleuters ging was hij met alles droog overdag de nacht en gewoon poepen , nog noooooooit een probleem geweest en nu …

nu weet ik het niet meer hoor :cry:

HELP !

valt me errug tegen met de reakties in dit subgedeelte .

schop omhoog !!

ik zoek echt tips !!

kan je helaas niet helpen…

Het is wel vervelend voor jullie…

Hmmm misschien hebben de juffen op school wel een tip… Ohhh het is nu geen school natuurlijk…

grts patricia

Bij het onderwerp jongetjes van 3 staan wel veel tips…daar schrijf ik ook,en heb hetzelfde probleem…ff lezen bij de onderwerpen die bijna hetzelfde zijn…

Wij hebben nog steeds een poepprobleem bij T.ijn. En laten ons nu toch echt doorverwijzen naar een poeppoli!

http://www.ad.nl/diagnose/article34554.ece

Dit is voor ons heel herkenbaar namelijk!