mijn zoontje jace (djees) is nu net twee jaar oud geworden.al tijden heb ik problemen met de fruithap/stukjes fruit geven.
toen hij jonger was zat hij lekker te smikkelen maar nu hoeft hij het niet meer.
Ik geef hem nu al een tijdje puur sinaasappelsap uit een pak van de ah.is dit net zo gezond voor hem als het fruit?
ik wil zo graag dat hij zijn vitamientjes binnen krijgt!
tabletjes heb ik ook al geprobeerd zonder succes dat vind hij vies.
Volgens mij zit daar weer teveel suiker in, in zo’n pak jus…
Misschien kun je zelf jus gaan persen voor hem?
En heb je al vitaminen voor kids van Davitamon geprobeerd?
Onze kids noemen ze vitaminensnoepjes, en vinden ze erg lekker.
Wellicht wil hij ze wel als je ze ook snoepjes zou noemen?
Succes!
Je kan ook verse sinaasappelsap persen en een banaantje erdoorheen blenderen. Of je kijkt in de supermarkt naar fruit/groentehapjes of drankjes (o.a. zonnatura).
Of even het fruit laten voor wat het is, en iets anders proberen?Bijvoorbeeld rauwkost, lust hij dat wel? Laura is bij vlagen echt gek op worteltjes, komkommer, stukjes broccoli (wel even voorgekookt), tomaten…
Of juist een hele nieuwe fruitsoort proberen die hij nog niet eerder heeft gehad?
Of het een keertje niet snijden, maar gewoon heel geven?
Ik noem maar wat hoor… soms helpt het om even te veranderen van gewoonte.
Laura heeft af en toe ook periodes dat ze bepaalde dingen niet meer wil, meestal komt dat vanzelf wel weer. Als ik het gewoon een paar weekjes niet geef, dan wordt het ineens weer interessant.
Verder zou ik me niet direct druk maken over vitaminegebrek als hij verder wel gewoon goed eet.
(maar ik weet niet hoe lang dit al speelt?)
Ik maak tegenwoordig voor Annemieke heel veel fruitdrankjes. Vanwege doorkomende tanden en kiezen wou ze niet zo graag eten, dus pers ik steeds sinaasappels uit en pureer met de staafmixer nog een ander stuk fruit er door heen. Ze drinkt het niet op, maar zuipt het op
het speelt al een paar maanden. brood vind hij ook niet zo lekker.het is best een moeilijke eter.misschien maak ik me wel veel te druk.
zijn avondeten gaat er gelukkig goed in.
als wij eens iets pittigs eten eet hij lekker een olvarit potje leeg!
hier een kind dat thuis gewoon weigerd om fruit te eten, hij krijg een vitaminepil van davitamon?? Spongebob staat er iig op.
hij vind het snoep hahahaha
Komt mij voor alsof hij niet zo houdt van een vezelige structuur… wellicht kun je het brood af en toe vervangen door Brinta en het fruit blenderen (of zelf uitpersen tuuk). Zo’n pak sap is soms best wel lekker maar volgens mij krijgt ie op de lange duur dan toch te veel suiker en te weinig vezels binnen… maar ja dat ben ik.
En druk maken heeft nooit zin in dit soort gevallen… zolang je zorgt dat hij in welke vorm dan ook zijn stofjes binnen krijgt en zolang hij naar behoren groeit is het okee. Ik ken wel kinderen die nog nooit in hun leven fruit hebben willen eten en nu nog steeds floreren… dank zij tabletjes, dat wel .
@Tweet wrote:
Volgens mij zit daar weer teveel suiker in, in zo’n pak jus…
Misschien kun je zelf jus gaan persen voor hem?
En heb je al vitaminen voor kids van Davitamon geprobeerd?
Onze kids noemen ze vitaminensnoepjes, en vinden ze erg lekker.
Wellicht wil hij ze wel als je ze ook snoepjes zou noemen?
Succes!
Sorry, maar je gaat toch niet zeggen dat vitaminenpillen snoepjes zijn tegen een kind? Hebben jullie laatst niet toevallig de harhaling van trauma centrum op sbs 6 niet gezien. Daar hadden 2 kindjes een grote pot met davitamonsnoepjes opgegeten. Anne krijgt omdat ze van de winter erg veel ziek is geweest tijdelijk vitamines bij, maar duidelijk is wel dat het pillen zijn en geen snoepjes
Verder over de topicstartster: je kan idd beter zelf persen dan geperst kopen en dan zoveel mogelijk vruchtvlees in het drinken laten of zelfs erbij scheppen van wat op de zeef blijft liggen. Of maakt een fruittaartje, misschie vind hij dat wel interessant. Een gezichtje maken met haren van appel, ogen en neus van druif, sinnasappel mond etc. Of een neus van banaan, je kan er vanalles op varieren. Veel succes
Een smoothie???
Lekker in de blender gooien, vaak wil het dan wel lukken. Of inderdaad even laten rusten, en over een maand weer aanbieden.
he mama van anne: das een leuk idee!dat ga ik proberen!
@djamilla wrote:
he mama van anne: das een leuk idee!dat ga ik proberen!
het leuke eraan is is dat je je kindje er echt bij kan betrekken. Zoals: kom we gaan een kasteel maken, maken we de torens van banaan? En waar maken we de poort van? Zoiets bijvoorbeeld…lekker spelen met fruit en misschien als hij en jij aan het werk zijn verdwijnt er een stukje in zn mond :dance:
(hoop ik in elk geval )