Lianne loopt sinds een dikke maand, ik wilde vroeg beginnen met zindelijk worden maar na me er beter in te hebben verdiept heb ik dat idee laten waaien :mrgreen:
Maar nu, sinds dat ze loopt gaat ze in een hoekje zitten poepen en roept dan klaar en bah…
Is dit een signaal dat ze eraan toe is??
Met plassen doet ze dit opvallend gedrag niet.
En dan< hoe pak ik het aan?? :mrgreen: :think:
Ik heb zelf gewacht tot mijn zoontje interesse voor de wc kreeg.
Maar goed, toen was hij 3.
Lianne vind de wc ook reuze leuk, als ik erop zit komt ze altijd binnen :mrgreen:
Nou, gewoon eens proberen dan. Als ze in dat hoekje gaat zitten zet je haar gewoon op de wc.
Als ze op de wc poept kan je haar uitbundig belonen en bijvoorbeels en sticker geven (op een stickervel dat je in de wc aan de muur hebt hangen)
Succes.
Wij zijn al tijden bezig met de zindelijkheid
Gewoon niet dwingend maar zeker een keer per dag zit hij op de wc, daarna als ik er op zit en hij wil ook dan gaat het er ook op.
Doet hij wat dan is dit geweldig, doet hij niets, jammer.
Verder nu met het mooie weer potje buiten en 100 keer vragen of hij er ook op wil. Gewoon leuk spelende wijs zindelijk krijgen.
Mijn dochter was net 2 die was zindelijk en dat wil ik ook bij mijn zoontje.
Er wordt altijd geroepen de kinderen zijn er nog niet aan toe, daar denk ik iets anders over. Hoe weet je of je kinderen er wel of niet aan toe zijn, die is toch iets wat de ouder het kind leren moet???
Net zoals je de andere dingen aan de kinderen leert.
Dus bij mij was het zodra de kinderen konden zitten kwam het potje ook te voorschijn.
Ouders leren de kinderen zelf uit een beker drinken, leren de kinderen netjes eten, eten met mes en vork enzevoort, maar de zindelijkheid daar wachten we mee todat de kinderen er aan toe zijn.
Dus ik zou zeggen gewoon meenemen en proberen.
Wie weet is je dochter er aan toe?
Ella gaat op het potje als ze uit of in bed gaat. verder hou ik ook het potje bij de hand als ze in bad gaat omdat ze 9 van de 10 keer dan poept en ik dat liever in het potje heb dan in bad :mrgreen: we doen het spelenderwijs, niets moet. wil ze niet op het potje dan niet.
hier staat ook het potje in de keuken of woonkamer…Jade loopt af en toe zonder luier en dan mag ze er op gaan zitten laatst ging ze met potje bij mij zitten ( ik zat op het toilet) en lekker kletsen(brabbelen) na eentijdje staat ze op en platst zo van zich af :lol: :lol: :lol: OK dat was niet de bedoeling, maar ze zag ( :shock: :o ) nu wat er gebeurd als je plast :mrgreen: de volgende stap is in het potje…
komt goed hoor, ze zijn nog jong… geen druk erop leggen en haar tussendoor laten wennen aan het potje en het zonder luier lopen… af en toe vragen of ze op het potje wilt zitten
Luca ging met 1 1/2 jaar 2x per dag op het potje (voor het slapen gaan)
Daarna zijn we niet veel verder gegaan tot een paar weken geleden, hij draagt overdag geen luier meer en geeft netjes aan wanneer hij plassen en of poepen moet :inlove: