Sietse kan fietsen!

Zojuist de eerste tientallen meters los. We hebben hard geoefend de afgelopen dagen. Voorheen ook al vaak pogingen ondernomen maar het ontbrak sietse aan voldoende motivatie om over zijn angst heen te komen.



De andere kinderen waren hier ook niet bepaald vlot met fietsen Ze waren of bijna of net 5 voordat ze zonder zijwieltjes konden fietsen. Sietse is inmiddels al 6. Maar des te mee bijzonder het nu voor zowel Sietse als mij is dat het begin er is. Nu gaan we de komende dagen nog oefenen op het op en af stappen en wie weet kan hij naar de vakantie zelf fietsend naar school.

Wow Baukje super zeg!



Oh dan kan de kleinste eindelijk achterop de fiets.



Dat is wel lekker he!



Kan hij mooi de hele zomervakantie lekker oefenen en het helemaal goed onder de knie krijgen.



Jouw dag is zeker goed vandaag :thumbup:

Yiiiiiiiiiiiiiiiihaaaaaaaaaaaaaaaaaa goed zeg!

Renzo kan het ook nu een maand of 2 :thumbup:

Leuk is dat hé…en zo groot zijn ze dan ook ineens :eh:

Bij Renzo ging de knop om toen we juist zijn kleine loekiefiets gaven zonder zijwieltjes…ipv gelijk een grote fiets :roll:

Arm kind…en wij maar oefenen met dat grote ding…met dat kleintje was hij zo vertrokken :shock:

Goed zo Sietse!



Met zo’n groot dingen oefenen werkt ook niet erg handig.

Hier ging het ook eerst met het kleine fietsje en nu fietst ze sinds haar verjaardag met een van ons naar school op haar “grote” fiets.

Stuk makkelijker hoor.

hier ook 1 die het echt niet wil , en ook hij wordt januari al 6 , dus deze zomer moet ie er toch echt aan geloven want hij is me gewoon te zwaar achterop de fiets, en straks helemaal met een nog dikkere buik… :think: :wink:



maar jullie van harte gefeliciteerd!

Nu is Sietse heel klein en licht voor zijn leeftijd, en zijn 3 jarige zusje eveneens. Dus was dat betreft is het nu nog goed te doen met twee kinderen op de fiets. Maar na de vakantie gaat Sietse al naar groep 3 en dan nog niet zelf kunnen fietsen lijkt me voor hemzelf niet echt leuk. Wat dat betreft ben ik heel blij voor hem dat hij het nu zelf kan.

En omdat ze een behoorlijk eind naar school moeten fietsen en tussen de middag maar 1 uurtje hebben denk ik dat ik de eerste tijd zijn fiets tussen de middag gewoon op school laat staan en dan zelf snel met twee kinderen op en neer fiets.

Bij de oudste 4 was het zo dat ze het ene moment voor het eerst konden fietsen en een half uurtje later waren ze al aan het stunten op de fiets. Maar voor sietse blijft het nog een bezigheid die ontzettend veel concentratie vergt.

We hebben hier eigenlijk altijd op een heel klein fietsje geoefend. Maar ja wij hebben dan ook een heel klein manneke.

Het valt me overigens wel op dat de meeste basisschool kinderen op een veel te grote fiets fietsen. Zijn ze eindelijk in hun fiets gegroeid, krijgen ze een nog grotere uitgave.