shutters, blinds..of toch maar shutters?

we willen onze kamer weer eens wat opfrissen, ik wil licht, rust , ruimte…dus witte wanden, een donkere houten vloer, ook de lambrizering wordt donker ( we wonen in een boerderij dus een beetje rustiek mag t wel blijven)

de kamer telt vijf hoge smalle ramen, waar nu vreselijk aftandse rolgordijnen voor hangen…

gewone gordijnen wordt er propperig omdat je dan dus zoveel gordijnen moet hebben en de ramen smal zijn.

daarom destijds ook de keuze voor rolgordijnen



nu zijn we dus aan t denken over shutters, of blinds…shutters zijn mooi…rustiek, ik val er wel voor maar…je kunt ze niet optrekken waardoor er dus ALTIJD iets voor je raam is…de lamellen ervan kunnen dan weer wel open

het is mooi, maar…zou t niet alsnog te donker worden…en ben ik dan mijn schitterende uitzicht niet te veel kwijt



jaloezieen …tsja die hadden we thuis in de jaren zeventig ook, van die grove knalorane metalen lamellen…maar tegenwoordig zijn ze eigenlijk best veel mooier dan toen



dilemma dus…houten lamellen of houten shutters…en…als je je voorstelt dat de wanden wit worden maar er tot onder aan de kozijnen dan dus een donkerbruine lambrizering is ( donker hout dus) zou je dan kiezen voor shutters of blinds ( jaloezieen) in wit of in een donkere houtkleur



er is een supermooie site over maar dat zou een commerciele link zijn …waar echter wel voorbeelden staan…

ik neig dus zelf t meest naar wit…shutters of blinds ben ik nog niet uit…maar hub weet t echt niet meer…hij vind t best whatever ik wil maar ik vind dat hij t wel echt mooi moet vinden…



heeft iemand ervaring met shutters? hoe bevalt dat…en…wat zouden jullie doen?

ik wil gewoon RUST n mn kamer

Onze buren hebben shutters en ik vind ze mooi! Hun hebben witte.

Het bevalt hun goed, zij wil niet meer wat anders.

Het staat echt mooi!

het lijkt mij ook wel mooi maar oei wat zijn ze duur :shock:

@kristalkindje wrote:

shutters zijn mooi…rustiek, ik val er wel voor maar…je kunt ze niet optrekken waardoor er dus ALTIJD iets voor je raam is…de lamellen ervan kunnen dan weer wel open



:think: mijn ouders hebben sinds kort shutters en die kunnen opzij geschoven worden. Ze zitten wel over de totale lengte van de schuifpui (zal een meter of uh 5 zijn?), maar 't is dus wel mogelijk om even niets voor je raam te hebben...

Kom er als 't goed is dit weekend weer, zal kijken of 't lukt er foto's van te maken!

:shifty: duuuur zijn ze inderdaad wel ja...

dank je jiska!, misschien zijn onze smalle ramen er wel te smal voor, ik kies dus al niet voor gordijnen omdat je anders overal lappen stof hebt hangen. wordt heel propperig…

we willen dus RUST voor t raam, iets wat OPEN kan zodat je ook je mooie uitzicht behoudt, maar ook dicht omdat we veel zon in de kamer hebben…

rolgordijnen ben ik ZOOOOO zat van . dus nu maar eens iets anders proberen

:think: heb je toevallig een foto van je ramen? De shutters zitten niet tegen de ramen aan zeg maar, maar er echt een stukje van af. Misschien dat je dan geen 5 shutters nodig hebt, maar gewoon 1 over de hele breedte?

Weet niet of 't mooi (en vooral rustig :wink: ) staat als je voor ieder raam apart 1 shutter neemt.

nee zou ik even een foto moeten maken maar over de gehele lengte lukt hier niet,. hm hoe leg ik dat uit, het is een oude boerderij, dus rondom de woonkamer zitten meerdere ramen,…dus niet 1 wand…ik ben bang dat het te veelwordt, als ze er voor langs zitten …zo erg groot is de kamer ook niet…kijke of ik een foto heb , wel van buiten denk ik

yep gevonden :smiley: en dan eerst ff kind naar school brengen :mrgreen:

:shock: :inlove: ow wauw wat een gaaf huis!!!

Maar nee, denk inderdaad niet geschikt voor shutters… dan zouden het witte moeten worden en die zijn denk ik te ‘modern’ waardoor het ‘goedkoop’ aan zou doen. Denk ik hoor…

Als je donkere shutters zou nemen lijkt 't me dat de ruimte kleiner gaat lijken.

Shutters over de gehele lengte gaat 'm ook niet worden nee :mrgreen: dan krijg je zo’n gevangenis idee :mrgreen:





:think: maar wat dan??? pff, lastig hoor!! Is er niet een of ander systeem dat zonlicht buiten houdt maar waardoor je wel naar buiten kan kijken?

ik kan je niet helpen aan een antwoord, maar wou wel even zeggen dat je een prachtig huis hebt…

Mooi huis dat ten eerste :inlove: :inlove:



Wij hebben hetzelfde dilemma hier in de keuken :? We hebben rondom 6 ramen die van vlak boven de vloer tot het plafond lopen en daar hangen nu van die vouwgordijnen, erg mooi maar we zijn er wat op uitgekeken :lol: Hier is ook nog eens erg veel inkijk omdat we aan een schoolroute met loop- en fietspad voor de deur wonen. Shutters is ook voor ons een twijfelpunt omdat je dan altijd enigszins dicht zit en ze zijn idd erg duur :shock: :? Je hebt ook van die rolgordijnen waarbij je kunt kiezen voor dicht of half dicht en open enzo, ook een optie??



Maar goed, die vouwgordijnen zouden voor jullie misschien ook nog wel een optie zijn? Staat netter en aangekleder dan een rolgordijn en je hebt ze ook in vele kleuren en motiefjes enzo :thumbup: Shutters zou ik in elk geval niet doen bij jullie, dat zou denk ik heel erg vol worden op de ramen, maar dat is mijn persoonlijke mening :shifty: :wink:



Succes met kiezen, wij gaan ook nog even door met bomen :lol: :thumbup:

ja t is best een gaaf huis he, staat ook op een ongelooflijk mooie plek en we hebben een giga tuin en nog een groot weiland…wonen ook nog aan t water,dus eigenlijk kun je t bijna niet mooier krijgen



wbt de shutters, jullie bevestigen wat ik eigenlijk ook al dacht…to much in dit huis,…we denken nu aan houten jaloezieen :slight_smile:

Wauw, wat een gaaf huis!

Wij hebben 1 enorm raam, en hebben gekozen voor extra brede jaloezieen. Met van die linten in eroverheen. Die kosten ook niet niks, maar zijn wel goedkoper dan shitters. En je kunt ze natuurlijk optrekken.

Nu hebben wij 3 muren van de kamer taupekleur, en hebben dus ook de jaloezieen in taupekleur (tegenwoordig zijn ze echt wel veel mooier dan die lelijke witte van vroeger hoor :wink: ).

Maar je kamer wordt er wel donkerder van. Als de zon schijnt valt het hier nog mee, maar als ik ze optrek als het bewolkt is, is het opeens een stuk lichter. Dus als je het echt licht wilt, dan kun je ook vouwgordijnen nemen, dat is volgens mij wel lichter dan jaloezieen en shutters. En ik vind zelf bij zo’n prachtige boerderij vouwgordijnen wel helemaal bij de stijl van het huis passen

Geen tips, maar wat een huis!!! :inlove: :inlove: :inlove:

m’n schoonzus heeft jalouziën gehad met geperforeerde lamellen (hele kleine gaatjes maar). Zo hield je niet alle licht buiten maar wel het felle zonlicht en je kon toch nog steeds naar buiten kijken.

Ik zou voor vouwgordijnen gaan, dat lijkt me in jullie geval het mooiste :thumbup: Niet te propperig en iets klassiek en toch rustig voor het oog :inlove:

hmmm vouwgordijnen is ook best mooi he, en dan in een mooie lichte kleur…past wel bij t huis dat is zo…

ik denk dat ik vanmiddag maar eens even rond ga neuzen bij kwantum, en misschien ook even bij ikea kijken die heeft ze volgens mij ook…

de ramen zijn vrij groot, in de zin dat ze HOOG zijn, 1.90/en 103cm breed

we gaat in huis het een en ander veranderen, de wanden worden denk ik gepleistert en dan wit…er zit een oude houten lambrizering in de woonkamer, die ik wengé wil beitsen ( donker hout dus) en ook de houten planken vloer wil ik donker…

op 1 wand wil ik wel een kleurtje, maar ben er nog niet uit wat…ik denk nu aan een gedekte groentint ( mosachtig/olijf) of toch een blauw tint…maar t eerste lijkt mij rustiger…

en dan dus nieuwe raambekleding…dan is t inderdaad best mooi zo n vouwgordijn



mijn dank dames, ik ben al een heel eind verder gekomen in de vormgeving ( die voorlopig alleen nog in mn hoofd zit)



we hebben een open keuken, die niet erg groot is maar waar met een schuifpui ertussen nu een verbinding met de serre is…we willen de serre en de keuke ook gaan schakelen, dus de pui eruit, en die nu in de serre gaan plaatsen, zodat we een grote woonkeuken krijgen. daar wil ik de kleuren van de kamer dan doortrekken zodat je rust krijgt in de keet :slight_smile: