ShopperReports

Help!

Er zit iets van spyware op mijn laptop en ik krijg het niet verwijderd.

Wanneer ik surf over het intrenet, opent er steeds aan de linkerkant een soort menu wat ShopperReports heet.

Ik heb vanmiddag al verschillende scans uitgevoerd op mijn laptop en daar werden ook wel files gevonden die hiermee te maken hadden. Die heb ik toen verwijderd. Alleen het blijft terugkomen. Ik ben nu weer een scan aan het uitvoeren, maar ik ben bang dat het niks gaat helpen. Het is ook als programma tussen de software in het configatiescherm geplaatst, maar laat zich niet verwijderen.

Ik word er gek van!

En ik ben bang dat ik nu helemaal gek gespamd wordt, omdat er met dit stiekeme programma van alles gevolgd wordt van mijn surfgedrag :twisted:.

Wie helpt mij hiervan af??? :pray:

Ik heb AVG op de laptop, die heb ik al laten draaien.

Ik heb CCleaner, SUPERantispyware, maar die hielpen dus niks.

Ik heb al wat gegoogeld en er staat wel ergens een uitleg over het register (CMD bij programma’s intikken en dan kom je in dat zwarte dosschermpje), maar daar snap ik helemaal niks van.

Ik heb wel het pad al gevonden naar het bestand.

Download even malware bytes en gebruik die om te scannen.

@ruud wrote:

Download even malware bytes en gebruik die om te scannen.
ja die is super, heb hem ook al een paar keer gebruikt. Helaas. :wink:

Ook in safe mode?

@ruud wrote:

Ook in safe mode?

wie ik? geen idee, volgens mij wel. maar weet ik niet meer precies :wink:

Jaaaa! :dance:

Ruud, bedankt. Ik lijk ervan af te zijn.

Gek toch. Dit lijkt in 1 keer te werken (zag ook dat de file ook echt verwijderd is met alles wat eraan vast hing), terwijl dat andere programma, SUPERantispyware, ook vanalles leek te vinden wat met Shopperreports te maken had, maar toch niet alles verwijderde.

Hoe kom ik nou aan zoiets als Shopperreports? Kan ik dat voorkomen?

Oh enneh Ruud…safe mode?? Dat ben ik geloof ik niet tegengekomen. Moest dat? Hoe doe ik dat dan?

In safe mode scannen is afhankelijk van je besturings systeem. :wink: Dat regel je bij het opstarten.

Maar als hij na het opstarten nog steeds weg is moet het wel ok zijn.

Hoe kom je er aan? Tja ws heb je per ongeluk een keer een verkeerde site bezocht of in een mail oid op een verkeerd linkje geklikt. :wink: