ok, was blij dat ik vandaag thuis was, want mijn droger (van eh 16 jaar) zij POEF… en toen was er rook… Dus…
maar nu moet ik een nieuwe. Mijn vriend en ik gaan wel samenwonen, maar weten nog niet wanneer. Ik zei al, die van hem was ook al ouder en maakt een kl.re herrie, dan neem ik wel een nieuwe (waarvan hij riep ook wel mee te willen betalen de lieverd).
Ik had nu een bauknecht. Prima ding dus. Maar wat kunnen jullie volgens de huidige normen aanbevelen, haha
ik gebruik eigenlijk altijd maar kastdroog programma, en verder niet zoveel, af en toe een keer luchten, of extra droog.
uitgestelde start vind ik fijn, en ook om te zien hoe lang je nog moet.
heb 2 kids, straks met zijn viertjes. 8 kilo aan te bevelen? (voor beddegoed en zo).
nou ja… ik ben benieuwd naar ervaringen. Oh, ik had nu wel vaak dat de pluizenfilter vol zat, terwijl dat wel mee viel. Dus ook 1 makkelijk in onderhoud en schoonhouden van pluizen
ik zou zowiezo voor een grote gaan, kijk naar zo energiezuinig,
drogers zijn het duurste in gebruik.
beddengoed kan ik in mijn 5 kg ook doen, heb nu een 8 kg wasmachine en de was kan erin, maar geloof niet dat het voor mijn oudje zo goed is… :oops:
Uitgestelde starttijd vind ik inderdaad erg fijn. Dat kan ie 's nachts draaien (wij hebben dag- en nachttarief). Bovendien kan je het dan zo timen dat je meteen de was eruit kan halen. De was is dan nog lekker warm en kan je kreukvrij opvouwen. Scheelt strijken! (Als je dat al deed… ik niet )
Verder geen ervaring met een grote trommel. Dat hoeft voor mij ook niet, want ik gooi echt niet alle was erin. Geen mooie shirtjes, vesten, broeken. Alleen handdoeken, sokken, witte t-shirts en katoenen ondergoed.
Zelf heb ik een Miele, deze weegt de vochtgraad van de was en bedenkt zelf hoe lang hij draaien moet. Energiezuinig dus (voor zover drogers energiezuinig zijn :? ), maar dat hebben andere merken wellicht ook wel.
Wij hebben een warmtepompdroger. :thumbup: van het merk Beko (volgens mij 7/8 kg).
Zijn er enorm tevreden mee.
Met een groot ge zin zou ik ook zeggen, ga voor een grote. Verder energie zuinig, startuitstel, een piepje als hij klaar is, een condensdroger. Ik zou een A-merk nemen, maar welke dat is, maar volgens mij niet zo heel veel uit. Misschien even op kieskeurig kijken en vergelijken?
8 kilo heb je alleen wat aan als je wasmachine ook een groter formaat heeft De onze is 7 kilo omdat ik 8 kilo in verhouding veel duurder vond.
Wij hebben een bosch en die is goed schoon te houden qua pluisjes. Het filter is er makkelijk uit te halen en zit in een grotere opening aan de voorkant onder de deur die met de stofzuiger leeg te zuigen is.
Er zitten bij ons ook veel verschillende programma’s op, maar ik gebruik ook alleen het kastdroogprogramma. Af en toe gebruik ik het 40-minuten-heet-programma om een nieuwe broek iets te laten krimpen in de lengte
Oja, die van ons is van Bauknegt. Prima ding (afkloppen…)
ik zou juist niet voor een condensdroger gaan (maar dat ligt eraan waar de droger komt te staan)
vind dat je een vochtig huis hebt en ze zijn duurder…