Shirt verkleurd door bloed

Sem is een maandje geleden met zijn hoofd tegen de muur gevallen en dus een gat er in. Hij had toen zijn oh zo leuke grijze Vingino shirtje aan, nadat zijn hoofdje gehecht was en we weer thuis waren heb ik het shirt te week gelegd in water met zout en het bloed was er uit. Zaten ook nog andere vlekken in van het spelen in het gras dus daarna in de vanish gegooid (al zo vaak gedaan met dat shirt en het kwam er altijd netjes uit). Nu zitten op de blek waar het bloed zat allemaal verkleurde vlekken roze is het geworden. Kan het dat het een soort van uitgebleekt is door het bloed, of door de vanish erna? Vind het wel jammer eigenlijk… Misschien iemand nog een tip, want Sem kennende zal dit niet de laatste verwonding zijn :roll:

zal wel van de vanisch zijn :wall: :wall: :wall: heb er ook een duur shirtje mee verpest.

Dat spul komt er nooit meer in bij mij :hand: :wall: .

helaas geen tips… als het echt gebleekt is… kan je er niks meer aan doen helaas

hier ook een shirt met bloedvlekken gehad na een val tegen de (zijkant) van de verwarming en idd in koud water met zout gemikt.

Vlekken weg en ook nooit weer terug gezien gelukkig.

zal dan wel van de vanish zijn. Normaal krijg je bloed door gewoon in koud water te leggen en dan te wassen er zo uit.

@dietske wrote:

zal dan wel van de vanish zijn. Normaal krijg je bloed door gewoon in koud water te leggen en dan te wassen er zo uit.




Klopt koud water ff goed met je handen het bloed er uit halen en laat maar weken en daarna laten drogen en wassen!!!



Maar ik vrees dat je het er niet meer uit gaat krijgen.

Bloed was er dus al wel uit na het weken in zout water dacht ik. Daarna omgespoeld en in de vanish voor de grasvlekken, maar blijkbaar is dat dus niet goed gegaan. Pech maar weer, wordt het een kdv shirt.