Ships, productiedipje..

Omdat Sem bijna een week flink verkouden is geweest en toen slecht dronk, heb ik nadat hij dronk vaak nagekolfd om de productie op gang te houden, soms kreeg hij die melk in een flesje bij.

Sinds dinsdag gaat het weer beter met hem, en is hij ook weer vaker wakker.



Normaal groeide hij 200-300 gram in 1 week :dance: En nu maar 165 in 2 weken :frowning: Maar goed, das logisch want hij dronk minder en spuugde veel.



Maar gisteren is hij bijna heel de dag onrustig geweest, 5 minuten lachen/spelen en dan weer “mopperen” , huilen. Soms wil hij dan wel drinken, maar andere momenten neemt hij een paar slokken, en word dan vreselijk boos :?

Gisteravond sliep hij eindelijk, en heb ik gekolfd om 23:00. Het was 4 uur geleden en normaal kolf ik uit mijn rechterborst dan zo 150 cc, links is altijd wat minder, meestal 75cc. Gisteravond waren mijn borsten nog erg slap, en kreeg er ook maar 75 uit recht, net zelfs maar 50 :shock:

Normaal zijn ze s’ochtends ook erg vol en gespannen, en nou voelde ik weinig.



Iemand tips? Ik ben niet van plan om te stoppen, maar ik drink al veel, eet goed en regelmatig en doe rustig aan. En vaker aanleggen lukt tot dusver niet omdat Sem dan erg boos word :frowning:



Groetjes Natascha.

bvthee…bij de natuurwinkeltjes te krijgen denk ik,hier haal ik het bij van de pigge.

het is losse thee.



oud bruin bier…cashewnootjes dat doe ik na iedere laatste voeding s avonds :thumbup:

ow en sterkte…

als je wat van de thee wil en je kan het niet vinden ik kan het opsturen…

X Sas

hrm.

mijn ervaring met te weinig melk:

  • nakolven na elke voeding , ook al komt er niets uit
  • borstvoedingsthee drinken van weleda. Of het helpt weet ik niet maar al helpt het psychologisch is het ook goed he
  • veel aanleggen



    en geduld hebben met deze maatregelen, met een paar dagen wordt het waarschijnlijk weer beter

Ik weet niet of je er iets aan hebt, maar mijn borsten voelen ook 's ochtends niet meer vol aan. Ik was eerst ook bang dat er minder in zou zitten, maar Leonie is er nog steeds tevreden mee. Je zegt dat hij boos wordt na enkele slokken. Had hij dan wel honger? Heeft hij misschien pijn bij het drinken? Je schrijft ook dat de verkoudheid over is, kan hij misschien nog last van zijn oren hebben? Als hij dan zuigt, geeft dat extra druk. Misschien dat hij daarom boos wordt?

@Biebels wrote:

Je zegt dat hij boos wordt na enkele slokken. Had hij dan wel honger?


Ik leg hem pas aan als hij zelf komt, dus op verzoek. Hij komt meestal om de 3,5-4 uur dus neem aan dat hij dan wel honger heeft.



@Biebels wrote:
Heeft hij misschien pijn bij het drinken? Je schrijft ook dat de verkoudheid over is, kan hij misschien nog last van zijn oren hebben? Als hij dan zuigt, geeft dat extra druk. Misschien dat hij daarom boos wordt?


Ik denk het niet, hij is erg aan het hoesten geweest, neus heeft nauwlijks dicht gezeten. Speentje pakt hij wel, daar zou hij dan ook pijn bij moeten hebben lijkt me?



Het is ook niet iedere voeding hoor, vanochtend om 6:00 1 kant 15 min 1 kant 10 min gedronken en daarna weer in bed gelegd. Toen dronk hij wel rustig en was tevreden. Daarna kwam hij om 8:30 alweer, weer aangelegd, redelijk gedronken, niet tevreden. Sindsdien heeft hij vandaag niet meer goed gedronken, enkel wat slokken, boos en weigeren uiteindelijk. Heb om 15:00 dus maar gekolfd na het aanleggen, en hij heeft toen 140 gedronken zonder problemen :roll:

Ik heb hetzelfde gehad met mn zoon ook nadat hij de griep had gehad, bij mij was het op een gegeven moment zo erg dat ik alle voedingen kolfde. De stuwing werd minder en het toeschietreflex duurde wat langer. Als ik dan wachte tot hij zelf kwam had hij geen geduld meer en werd boos tot hij de borst helemaal niet meer wilde. Ik kreeg toen de tip om hem eerder aan te leggen dus om de drie uur en terug naar speen 1 als hij de fles kreeg zodat hij dan harder moest werken. Ben begonnen met de 1e voeding weer live te geven want dan waren mn borsten het volst en zo langszaam weer alle voedingen. Mijn borsten voelen nog steeds niet vol aan maar hij krijgt weer alle voedingen live en zonder problemen.

Geef nu weer gewoon op verzoek.

En om de productie op te voeren zou ik toch proberen om na iedere voeding af te kolven. Ik hoop dat het lukt!

Groetjes Inge

Ik sluit me aan bij de laatste tips… :-*

Ik zou ook na elke voeding even kolven en geef het ook een beetje tijd. Bij Nynke heb ik eerst ook na elke voeding gekolft, en echt de bv moest van heel ver weer komen, borsten voelden ook zelfs 's ochtends erg slap, maar door veel na te kolven (heb nooit tussedoor gekolft) en idd, wat sneller aanleggen. Al drinkt hij dan wat vaker wat minder, het helpt wel. Het is hier ook weer helemaal goed gekomen, 's ochtends zijn ze weer lekker vol :wink: . En idd, dat is niet per se nodig, je kunt sowieso wel genoeg hebben, maar ik voel me dan toch zekerder!

ik moet eerlijkheidshalve zeggen dat ik nu al het gevoel heb dat mijn borsten niet meer zo vol aanvoelen… Toch drinkt Daan naar behoren hoor, en met kolven haal ik ook nog redelijk mijn quotum… ze hebben mij wijs gemaakt dat de volheid van je borsten niks te maken heeft met de productie…



Klinkt misschien heel gek hoor, maar kan het zijn dat Sem spruw heeft? de signalen die hij afgeeft klinken wel zo(vaak loslaten, boos worden), en je ziet bij mij dat hij dan geen witte vlekjes hoeft te hebben…



Vraag het gewoon ff na bij de huisarts… de mijne schreef gewoon daktarin voor , just in case, omdat ze het ook niet zeker wist.