Shelter of Bunker?

Beste mama’s



Voor ons tweede kindje wil ik graag een Lodger. Ik twijfel tussen de Shelter of de Bunker. Wie wil zijn ervaringen met mij delen? Ik hoop op serieuze reacties waarom de een wel en de ander niet.



Alvast bedankt.



Gr. Ellentje

Dat zijn 2 heel verschillende producten toch :think:

De shelter om te dragen en voor de MC, de bunker voor in de buggy/wandelwagen.

Ja dat klopt. Maar ik heb wel eens gehoord dat mensen de Bunker ook gebruiken in de Maxi Cosi (maar vraag me dan af of die niet veel te groot is).

En ben ook benieuwd tot welke leeftijd de Shelter bruikbaar blijft.



Ik heb wel het idee om 'm te gebruiken als wikkeldeken om ukkie 2 bijvoorbeeld uit de MC naar binnen te brengen zonder 'm uit z’n warme nestje te moeten halen. Maar als ik er dan na een paar maanden niets meer aan heb…

Kijk eens op de site bij veelgestelde vragen.

Daar staat ook dat de bunker niet geschikt is voor de MC, omdat je bij nood je kind niet snel genoeg uit de auto hebt dan.

De bunker lijkt mij veel te groot voor de MC. Wij hadden beide. De bunker eigenlijk pas gebruikt vanaf het moment dat hij in het zitgedeelte van de kinderwagen kon.

En pasgeboren baby vind je er niet in terug denk ik :mrgreen:

Nee dat denk ik ook idd! Wij hebben die en ik heb hem toevallig pas tevoorschijn gehaald om op mp te zetten (ik heb een paarse met bloemen en ben zwanger van een jongetje), mijn dochter pastte er zelfs toen ze vier was nog in!

Ik zou dat draagding nooit aanschaffen, draagt volgens mij helemaal niet fijn en is bovendien veel te warm.

Ben toch blij dat ik dit topic geopend heb, want ik lees toch wel de nodige ervaringen.



De Bunker dus te groot om in de MC te gebruiken. De Shelter wellicht te warm voor je uk.



Hmmm… maar het lijkt me zo fijn als je die kleintje niet uit hun warme nestje hoeft te halen als ze nog lekker liggen te slapen en zo. Dat hadden wij bij onze dochter wel, met de voetenzak van de MC. Vond het altijd zoooo zielig…

Je hebt ook slaapzakjes die in een MC passen.



En bij de Hema heb ik ooit eens een goedkope versie gezien :wink:

Geen idee of ze die nu nog hebben…

De shelter gebruikten wij wel in de MC en dat is idd fijn, omdat je baby er niet uit hoeft.

Heb hem wel eens gebruikt als ik even snel wat moest halen in een winkel en geen onderstel voor de mc mee had. Maar dat was hooguit 5 a 10 min, anders pakte ik een draagdoek.



Als we bv bij vrienden waren legden we hem in de shelter als hij bv in de box lag te slapen. Dan konden we hem zo in de mc leggen, dus voor dat doel ideaal.

Hoi Lu



Ja, wel ideaal, maar ook z’n geld waard? Want het is een behoorlijke aanschaf en ik denk dat ik 'm net zo zal gebruiken als jij hebt gedaan.



Gr. Ellentje

ik heb een shelter…er waren zelfs gaten in gemaakt voor de gordels maar ik vind het een onding :oops:

ik wil bij de volgende sowieso een bunker en een extra wrapper! die vind ik echt geweldig!

Als je er dan ook gaten in maakt kan je die toch ook gebruiken in de mc? :think:

Wij hebben de bunker en heb hem gewoon in de maxi cosi gebruikt. Ik vouwde de onderkant gewoon naar binnen en dat ging perfect. Vond het zelf zonde om de shelter te kopen dus vandaar gelijk de bunker omdat ze daar veel langer mee doen…



De wrapper heb ik ook gehad en heb daar gewoon gaten in gemaakt voor de maxi cosi (heb die gebruikt tot dat Indy 3 wkn was en daarna alleen in de box)

Ik heb de shelter en vindt het werkelijk een onding.

Hij zakte steeds van mijn schouder af, en ook onze zoon zakte helemaal naar onderen.

Ondanks dat de touwtjes helemaal waren aangesnoerd en ik hem met zijn hoofdje goed boven in legde.



Aantal maal terug gegaan naar de winkel voor advies, maar kreeg daar te horen dat onze zoon er te klein voor was en ik te tenger qua bouw… :roll:



Weet niet of je echt iets zoekt waarmee je ook kunt dragen? Zo niet dan zou je ook kunnen kijken naar de snoozebaby wikkeldeken, deze kan namelijk ook in de maxicosi en kun je er ook weer uit halen zonder je kleine wakker te maken.

Dragon, bedankt voor je reactie.

Of ik de baby ook wil gaan dragen, weet ik niet. Het gaat me echt om het overleggen van bijvoorbeeld de box naar de maxicosi zonder de baby uit z’n warme nestje te halen.



Ik heb even gegoogled naar de Snoozebaby. Ziet er goed/leuk uit!



Nog meer van dergelijke tips zijn zeer welkom!!



Gr. Ellentje