SH*T externe harddisc net gevallen...

Had mijn vriend ook een maand geleden ofzo. hij bleef met zijn voet achter het snoer hangen, poinggggg, zelfde getik en hij heeft 'm niet meer aan de praat gekregen :frowning:

Gelukkig wel de meeste foto’s ook bij mij op de computer.

Hij heeft nu een nieuwe en we zijn bezig om alles te backuppen op zowel de externe van mij, als van hem.

Ikzelf heb zwangerschaps en babyfoto’s (en nog een heleboel andere die ik heel graag terug wil) op een gewone schijf die zich bijzonder moeilijk laat inbouwen op de één of andere duistere manier. We dachten dat ie samen met de computer was overleden tot m’n vriend een middagje aan het klooien was op de hele oude computer van mijn dochter et voilá, die las hem wél. Probleem is dat daar géén brander opzit, en geen usb aansluitingen.

Iemand daar nog goeie ideeën over? Wel al een andere ouwe computer (mét usb) bij de kringloop gekocht om daarmee te gaan proberen maar als er nog andere mogelijkheden zijn.

Er zit een vooroorlogse windows versie op en er is bijna geen schijfruimte, werd puur gebruikt voor dos spelletjes.

Groet,

Yvonne

Yvon, je kan als je een hotmail of live adres hebt, de foto’s van de oude pc uploaden naar skydrive met de nl erachter. Dan staan je foto’s online en kan je ze ook via andere pc bekijken en weer downloaden.

Je kan ook nog een harde schijf aanhangen als de oude pc daar ruitme voor heeft, en dan rechtstreeks van de ene schijf naar de andere schijf kopieren/verplaatsen.



Of als die oude pc een netwerkkaart heeft én je in het bezit bent van een netwerkkabel, kan je die oude pc aansluiten met de netwerkkaart op je nieuwe pc/laptop en zo ook kopieren.

Yvon, je zou ze kunnen mailen naar je zelf, kunnen uploaden en downloaden op de normale pc, een andere schijf er bij zetten om het over te zetten of via Netwerk.



Edit, Debbie had et al gezegd

@Judith75 wrote:

Als het western digital was geweest misschien wel.



Maar dan zou je even de behuizing los moeten schroeven en kijken wat er op de harde schijf staat.




Ik durf dat eigenlijk niet zo goed…



Verpest ik het dan niet nog meer?

Als je alleen de behuizing opent niet, pas als je de harddisk zelf echt opent.



Het tikken duidt ieg op een kapotte kop. Ws reddeloos verloren zoals ik al zei. Heel misschien is de elektronica stuk. Heel kleine kans. Als je dan exact zo’n harddisk terug koopt kun je de printplaat etc overzetten.

@Debbie & Lana wrote:

Yvon, je kan als je een hotmail of live adres hebt, de foto’s van de oude pc uploaden naar skydrive met de nl erachter. Dan staan je foto’s online en kan je ze ook via andere pc bekijken en weer downloaden.




Internet is ook een probleem met die ouwe computer, geen ingang die past op de box van de kpn namelijk, en geen usb om iets draadloos te proberen, wel bedankt voor het meedenken. Vriendje is nu ook bezig met proberen of het ding het toch op die ‘nieuwe’ ouwe doet, alsof ie het aanvoelde he :mrgreen:

@Sneeze wrote:

@Judith75 wrote:
Als het western digital was geweest misschien wel.



Maar dan zou je even de behuizing los moeten schroeven en kijken wat er op de harde schijf staat.




Ik durf dat eigenlijk niet zo goed…



Verpest ik het dan niet nog meer?




Alleen de behuizing open maken kan geen kwaad zoals Ruud ook al zegt.

Op de harddisk moet dan een etiket of plaatje zitten met het merk. :wink:

Toch aangedurft, maar helaas…



Ik zie op de ene sticker Seagate en op een andere kleinere sticker Tonka!

Seagate is het harddisk merk.

Seagate is het merk en Tonka het type volgens mij.



Maar helaas geen Western Digital dus.



Jammer, dan gaat mijn ideetje niet op. :shifty:

@yvon wrote:

@Debbie & Lana wrote:
Yvon, je kan als je een hotmail of live adres hebt, de foto’s van de oude pc uploaden naar skydrive met de nl erachter. Dan staan je foto’s online en kan je ze ook via andere pc bekijken en weer downloaden.




Internet is ook een probleem met die ouwe computer, geen ingang die past op de box van de kpn namelijk, en geen usb om iets draadloos te proberen, wel bedankt voor het meedenken. Vriendje is nu ook bezig met proberen of het ding het toch op die ‘nieuwe’ ouwe doet, alsof ie het aanvoelde he :mrgreen:




En nu ben ik dolgelukkig, het is gelukt! Joost mag weten hoe, maar ik het m’n foto’s weer, erg prachtig valentijnscadeautje!



Hoop dat er nog een wonder gebeurt met jullie externe harde schijf :pray:

Yvonne

Yvon, :dance:



Ennuh, die foto’s komen wel terug denk ik. Het wonder zou moeten zijn dat ze de staatsloterij winnen zodat ze de clean room kunnen betalen :lol:

Dat is echt een groot nadeel van die digitale foto’s.

Ze worden vaak niet meer afgedrukt.

Ik ben laatste een paar dagen bezig geweest om alles uit te zoeken en de mooisten af te laten drukken.

Ze kwamen via de pakketpost in een doos, haha.

Maar als mijn laptop op externe schijf nu crashed, dan heb ik altijd de afdrukken nog.



Nu moet ik ze alleen nog inplakken… :?

Dat is waar. En fotoalbum’s zijn eigenlijk veel leuker om in te bladeren dan ze op een scherm te bekijken.



Maar ik zou ze zowiezo ook op dvd branden. Het is heel erg duur om een afdruk van een afdruk te maken. Heb je altijd nog een backup als de pc crashed.

Als je zorgt voor een goede back up is afdrukken niet nodig.