Sex na de bavlling

Tjonge, wanneer weet ik niet precies meer, volgens mij best snel, na een week of 3 a 4 ofzo. En sinds die bevalling is mijn zin helemaal omhoog gegaan, dus als we ooit eens voor een 2e gaan zitten we niet met het probleem dat het ‘moet’ omdat we een 2e willen, maar hebben we ook echt nog eens best heel vaak zin :wink:

Ik heb een poosje de pil geslikt, maar ben ermee gestopt doordat ik er down van werd. Na het stoppen ging het stukken beter. Sindsdien wel condooms, of hij het nou fijn vindt of niet, ik heb de eerste tijd mijn best gedaan door de pil te slikken (ik had voor mijn zwangerschap nooit last van die hormonen), dus nu is het zijn beurt. En het werkt best hoor :mrgreen:

Hier na 2,5 week ofzo :oops: Maar ik heb echt een super bevalling gehad. Niet uitgescheurd enzo. We gebruiken nu nog condooms maar begin straks met de nuvaring.

Ik had bij de laatste bevalling een week erna alweer seks. :oops:

Vloeide toen al niet meer en had een kleine hechting aan de binnenkant maar dat deed geen pijn.

Ik heb daarna de prikpil gebruikt en als iks traks bevallen ben, ga ik die weer gebruiken, want vriendlief laat zich echt niet behandelen. :eh: :wink:

Hier 2 keizersnedes gehad en bij mij viel het mee hoor daarna! :wink: (ok, de eerste week wil je echt niet dan, buik doet nog echt te zeer).

Na de eerste na een week of 10 weer. Ik had wel eerder zin (bij week 7

was ik gestopt met vloeien en begon het wel weer te kriebelen), maar ik wlde eerst ongesteld geweest zijn zodat ik meteen weer aan de pil kon. Die menstruatie kwam maar niet… :eh: dus met week 10 zelf maar weer aan de pil begonnen zonder de ongi af te wachten.

Na de 2e keizersnede na een week of 3 alweer, ik herstelde super en het vloeien was ook zo over! :thumbup: (toen even condooms gebruikt totdat m’n mirena geplaatst werd).

Wat betreft de voorbehoedsmiddelen. Na de bevalling van nr 1 dus weer aan de pil gegaan, maar m’n libido daalde tot ver beneden het vriespunt. Toen de nuvaring een tijdje gebruikt, uiteindelijk hetzelfde probleem, door de oestrogeen neemt m’n zin in sex drastisch af. Toen gestopt met de nuvaring en meteen zwanger van nr 2. Na nummer 2 de mirenaspiraal genomen en we zijn allebei dik tevreden, heb nu zelfs meer zin dan voordat we kinderen kregen dus dat kan ook! :mrgreen:

En m’n man voelt niets van die mirena trouwens. Misschien hebben ze bij jou destijds de touwtjes/koordjes te lang gelaten ofzo? :think:

Pfffffffffff hahahah dat gaat nog wat worden. Mijn vriend keek me net heel bedenkelijk aan hahahahaha. :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue:

Ik vloeide bij allebei tot 9 weken na de bevalling (komt weinig voor hoor :wink: ) dus daarna pas weer (met condoom).

ik vloeide tot 6 weken na de bevalling maar had verder echt nog geen behoefte aan sex.

na 4 maanden een keertje geprobeerd maar nog erg pijnlijk door loads of hechtingen.

Zelfs nu 2 jaar na de bevalling kan het bij mij soms pijnlijk zijn.

Ik kan alleen maar zeggen, de een is er eerder aan toe dan de ander. En het ligt ook aan je bevalling.

na het vloeien, beide keren rond de 6 wkn… enne wij hebben dus 9 mnd niet gehobbyed op die manier… :wink:

weet je man ook dat sex nu de bevalling kan opwekken… hij blij… jij blij… :mrgreen:

na Luna hadden wij heel snel weer sex was een gewone bevalling en een klein scheurtje (geloof in de kraamweek zelfs al :oops: )

bij Odin had ik een keizersnede en dat heeft wel weken geduurd hoor voor we toen weer sex hadden

dus zou als je weer snel sex wil hebben dan toch niet voor een keizersnede gaan :wink: :mrgreen:

Na zo’n 6 weken ongeveer, toen nog met condoom, wilde nog niet terug aan de pil, omdat ik bv gaf. Na het stoppen hiermee, me eerste ongi afgewacht en weer terug aan dezelfde pil als voor me zwangerschap. Al heb ik wel, denk door de hechtingen, soms wat meer ongemak, maar dat heb ik ook af en toe als ik gewoon op de bank ga zitten.

oja vergeten… ik ben 2x ingeknipt en hebben bij de oudste geloof ik 2 mnd cd’s gebruikt… en toen gingen we voor nr 2… zou toch niet zo snel gaan … dachten we

en nu gewoon aan de cd’s, spiraaltje wel in huis (al meer dan n jaar) maar na de verhalen hier op kok… ligt ie nog goed. dus nog steeds cd’s… en tja hubbie heeft 2 keuze’s of gebruiken of nr 3 :wink:

Ik dacht voor de bevalling ook; "6 weken?! wat vreeeeeselijk lang!!! :shock: " Maar die tijd vliegt voorbij na de bevalling. Ik weet niet eens meer wanneer wij het weer deden voor de eerste keer… na 2 maanden ofzo? zoiets. Maar toen was het neit echt leuk, ook mede door de bekkenpijn. Die is niet 2 dagen na de bevalling al over. Eigenlijk is het nu pas echt weer 90% de oude…

Ik ben nu al een jaar of 7 zonder anti-conceptie-hormonen. Wij doen periodiek-met-condoom :mrgreen:

Bij ons duurde het wel een paar maandjes na iedere bevalling. Vanwege pijn, ‘trauma’ bevalling, gewoon moe, geen zin…

Geloof me, als je kinderen hebt zie je het vast anders, dan is 3-6 weken echt zo lang niet :lol:

Overigens begrijp ik het spiraaltjeverhaal niet. Dat zou je man helemaal niet moeten kunnen voelen is mij gezegd (dan moest ik zelfs terugkomen!). Ik vind het iig echt het ideale voorbehoedsmiddel en als we nog een vierde krijgen dan neem ik er daarna zeker weer een.

Hier ook ks en al heeeeeel lang geen sex meer voor de bevalling ivm bekkenklachten, maar het heeft bij mij na de bevalling nog minstens 3 maanden geduurd voordat mn bekkenklachten zover waren afgenomen dat ik het weer aandurfde. En zelfs dat is niet goed bevallen dus daarna weer 3 maanden gewacht. Ben toen weer gewoon aan de pil gegaan, maar ivm schildklier problemen daar ook weer vanaf gegaan, omdat ik zonder pil goed ingesteld wilde worden voor als we voor de 2e gaan.

Denk dat je even moet afwachten hoe je bevalling is, en volgends mij adviseren ze dat je moet wachten tot je stopt met vloeien en dan is het maar afwachten hoe je bekken en eventuele knip op dat moment voelt.

na een tangverlossing na een week of 7 weer en na mijn KS na 6 dagen weer :oops: op dat moment een met een condoom. Na 8 weken weer spiraaltje laten zetten.

Ik weet het niet meer helemaal precies. Hier volgens mij na 6-8 weken ofzo…heb nog wel een tijdje nagevloeid. En condooms vonden we niks en vanaf 7 weken begonnen met de minipil. Had een knip gehad en wat hechtingen binnenin. De eerste paar keer was het nog wat pijnlijk, maar nu nergens meer last van hoor!

Maar hier dus geen maanden zonder geweest…want hebben gewoon sex gehad tot de bevalling :thumbup:

Ik ben ook een giga doos hoor ik zal zo voor een KS gaan en zie giga tegen een natuurlijke bevalling op. Komt denk ik gewoon omdat ik al 12 operaties achter de rug heb waaronder een paar hele zware en ik KS als peanust zie hahahaha.

Ik denk dan jeee wat als ik een natuurklijke bevalling doe en te veel uitrek en dan niets meer met sex voel wahahahaha.

Maar pfffffffff ik hoop dat het snel weer kan want deze onthouding trek ik echt niet meer hahahahaha.

Sex kan nog gewoon hoor zolang je de (he hoe heet dat ding) nog niet verloren ben. Wij hebben ook gewoon sex gehad, geloof zelfs de dag voor de bevalling nog en mijn dochter kondigde zich aan op de uitgerekende datum. Wat het uitscheuren betreft, dat doen ze zo goed weer maken, dat ik hier het idee heb dat het zelfs strakker is als voor me bevalling.

@Supertubbie wrote:

Ik ben ook een giga doos hoor ik zal zo voor een KS gaan en zie giga tegen een natuurlijke bevalling op. Komt denk ik gewoon omdat ik al 12 operaties achter de rug heb waaronder een paar hele zware en ik KS als peanust zie hahahaha.

Ik denk dan jeee wat als ik een natuurklijke bevalling doe en te veel uitrek en dan niets meer met sex voel wahahahaha.

Maar pfffffffff ik hoop dat het snel weer kan want deze onthouding trek ik echt niet meer hahahahaha.

oh dat heb en had ik ook hoor

een ks is zoveel makkelijker als hier ooit een 3e komt en ik mag kiezen kies ik zo voor een ks :thumbup:

@Supertubbie wrote:

Ik was van tevoren best wel bang voor de bevalling, maar uiteindelijk is het met toch nog best wel meegevallen. Volgens hub voelt het nu nog steeds redelijk ‘strak’. Dus uitrekken hoeft blijkbaar niet.

Hier zijn we volgens mij na 6 weken weer begonnen. Ik had een kleine knip. Veel pijn aan gehad tot 1.5 week na de bevalling, maar daarna ging het vrij snel best goed. In het begin condooms gebruikt en later een spiraaltje laten zetten. Bevalt me prima. Wordt ook zo goed als niet meer ongi sindsdien. :dance: