Sex na de bavlling

Ja ja ja ik weet het ik moet zelfs nog bevallen hahahaha maar nu zeker 3-4 maanden zonder sex vanwege de bekken pijn vliegen we allebei toch echt tegen de muren op en hebben we het nu al over voorbehoedsmidellen en wanneer weer sex kunnen hebben.

Mijn vriend is er voor om er bij hem een knoop in te leggen maar tjee is we heel rigoreus meteen hahahahahaa. Ik zelf heb 14-16 jaar een spiraaltje gehad maar mijn vriend vond dat weer niet fijn met sex. Enne met een kondoom wilt hij weer niet want dat doet zo weinig voelen. Mennnn als of ik weer 15 ben hahahah zoooo grappig. De pil ben ik mee gestopt omdat ik niet tegen de hormonen kon in combinatie met mijn bloeddruk. Ik heb al eens zitten lezen op internet en ja ja er zijn wat vooruitgangen hahahahah.

Het tijdstip van sex na de bevalling is zoals ik heb gelezen natuurlijk erg afhankelijk hoe de bevalling is verlopen en ligt tussen de 3-6 weken aaaaaaaaaaaghhhh. Doe mij dus maar een kijzersnede dan wahahaha ze zien me hier al aankomen met dit excuse om een kijzedrsnede te willen.

Maar ok mijn vraag aan jullie:

• Wanneer had jij weer sex na de bevalling?
  • Welk voorbehoedsmiddel gebruik je en hoe bevalt het?

Ik weet niet of je dit wil horen maar dat was bij Juul denk ik 9 maanden… Was wel bijna volledig ingescheurd en had er ontzettend veel last van.

Bij Imme was het sneller ik denk een maand of 3…

Na 7 weken geprobeerd en toen was ik te gespannen of het wel “paste” :mrgreen:

Een paar weken weer een poging gedaan en toen ging het super.

Hier de nuvaring :thumbup:

Hier een ks, en geloof me dan wil je echt geen sex op dag 1, of 2, of 3… ik niet tenminste. No way! Denk een maand of 3…

bij de 1e 2 na een week of 5/6, bij de jongste later… vanwege aanhoudende bekkenpijn zag ik het toen ook echt nog niet zitten… heeft ook best lang geduurd voor het weer pijnvrij was.

En wij hebben het toch bij condooms gehouden.

@Supertubbie wrote:

Het tijdstip van sex na de bevalling is zoals ik heb gelezen natuurlijk erg afhankelijk hoe de bevalling is verlopen en ligt tussen de 3-6 weken aaaaaaaaaaaghhhh?
.

Oei dan weet ik niet van wie jij dat gehoord heb, van wat ik altijd hoor duurt het vaak langer hoor na een bevalling. maar dat ligt natuurlijk ook aan wat voor bevalling je hebt gehad en hoelang het vloeien duurt want dan kan ook zelfs 6 weken duren :wink:

@Supertubbie wrote:
- Wanneer had jij weer sex na de bevalling?
  • Welk voorbehoedsmiddel gebruik je en hoe bevalt het
Hier na de keizersnede na 2 maanden weer.

Hier na een zware vacuumbevalling + ingescheurd met tig hechtingen na 4 maanden

Hier na een zware bevalling + forse knip (die open gesprongen was in de kraamweek) na ruim 7 maanden pas weer…

eerder deed het echt te pijn…

Elke keer een condoom.

Hier het na vier weken voor het eerst weer geprobeerd. Wij zijn niet weer met anticonceptie begonnen, maar onze situatie is iets anders. Wij hebben eigenlijk geen kans op een spontane zwangerschap en we wilden graag een tweede, dus die gok durfden we wel te nemen. :wink:

Na 4 weken geprobeerd, uiteindelijk na 8 weken, en daarna niet meer zo regelmatig als toen.

Wij waren net als jij zoiets van ‘Ahhh! nee!!’, maar de gebroken nachten braken op, Mijn hormoonhuishouding was echt ver te zoeken, en inmiddels zitten we 2x (bijna wil ik zeggen maximaal), in de maand (Als R. geluk heeft…).

Wij hebben condooms gebruikt, leuk is het niet! Vooral als je de verkeerde koopt.

Ik was ook gehecht, en soms, heel soms is het nog gevoelig. Het ligt echt aan je bevalling. Ik dacht eerst weer met de pil te willen beginnen, maar toch afgekapt, Condoom voldoet nu even (ok nu niet meer), maar begin ook wel, Wat ik ook hoorde van mijn Gyn, is een condoom met extra glijmiddel voor de vrouw eerste paar keren echt wel prettig.

Hier wegens geloofsredenen 40 dgn moeten wachten…

Dag 41… ging prima… :thumbup:

@Sis wrote:

Hier een ks, en geloof me dan wil je echt geen sex op dag 1, of 2, of 3… ik niet tenminste. No way! Denk een maand of 3…

zou mijn antwoord kunnen zijn. Hier exact hetzelfde! (enne, Supertubbie, ik had liever geen KS, van een gewone bevallig herstel je vaak een stuk sneller hoor :wink: :-* )

Hier 6 weken, maar het is niet te voorspellen hoor.

Maar je kan nu toch ook op andere manieren sex hebben?

hier 6 mnd… ik had wat hechtinkjes binnen in gehad en daar heb ik best lang nog last van gehad.

maar nu gaat het weer prima :smiley:

hier na ks na 5 weken geprobeerd en wat deed dat pijn… na tien weken ging het enigzins.

Tjonge, wanneer weet ik niet precies meer, volgens mij best snel, na een week of 3 a 4 ofzo. En sinds die bevalling is mijn zin helemaal omhoog gegaan, dus als we ooit eens voor een 2e gaan zitten we niet met het probleem dat het ‘moet’ omdat we een 2e willen, maar hebben we ook echt nog eens best heel vaak zin :wink:

Ik heb een poosje de pil geslikt, maar ben ermee gestopt doordat ik er down van werd. Na het stoppen ging het stukken beter. Sindsdien wel condooms, of hij het nou fijn vindt of niet, ik heb de eerste tijd mijn best gedaan door de pil te slikken (ik had voor mijn zwangerschap nooit last van die hormonen), dus nu is het zijn beurt. En het werkt best hoor :mrgreen:

Hier na 2,5 week ofzo :oops: Maar ik heb echt een super bevalling gehad. Niet uitgescheurd enzo. We gebruiken nu nog condooms maar begin straks met de nuvaring.

Ik had bij de laatste bevalling een week erna alweer seks. :oops:

Vloeide toen al niet meer en had een kleine hechting aan de binnenkant maar dat deed geen pijn.

Ik heb daarna de prikpil gebruikt en als iks traks bevallen ben, ga ik die weer gebruiken, want vriendlief laat zich echt niet behandelen. :eh: :wink:

Hier 2 keizersnedes gehad en bij mij viel het mee hoor daarna! :wink: (ok, de eerste week wil je echt niet dan, buik doet nog echt te zeer).

Na de eerste na een week of 10 weer. Ik had wel eerder zin (bij week 7

was ik gestopt met vloeien en begon het wel weer te kriebelen), maar ik wlde eerst ongesteld geweest zijn zodat ik meteen weer aan de pil kon. Die menstruatie kwam maar niet… :eh: dus met week 10 zelf maar weer aan de pil begonnen zonder de ongi af te wachten.

Na de 2e keizersnede na een week of 3 alweer, ik herstelde super en het vloeien was ook zo over! :thumbup: (toen even condooms gebruikt totdat m’n mirena geplaatst werd).

Wat betreft de voorbehoedsmiddelen. Na de bevalling van nr 1 dus weer aan de pil gegaan, maar m’n libido daalde tot ver beneden het vriespunt. Toen de nuvaring een tijdje gebruikt, uiteindelijk hetzelfde probleem, door de oestrogeen neemt m’n zin in sex drastisch af. Toen gestopt met de nuvaring en meteen zwanger van nr 2. Na nummer 2 de mirenaspiraal genomen en we zijn allebei dik tevreden, heb nu zelfs meer zin dan voordat we kinderen kregen dus dat kan ook! :mrgreen:

En m’n man voelt niets van die mirena trouwens. Misschien hebben ze bij jou destijds de touwtjes/koordjes te lang gelaten ofzo? :think:

Pfffffffffff hahahah dat gaat nog wat worden. Mijn vriend keek me net heel bedenkelijk aan hahahahaha. :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue:

Ik vloeide bij allebei tot 9 weken na de bevalling (komt weinig voor hoor :wink: ) dus daarna pas weer (met condoom).

ik vloeide tot 6 weken na de bevalling maar had verder echt nog geen behoefte aan sex.

na 4 maanden een keertje geprobeerd maar nog erg pijnlijk door loads of hechtingen.

Zelfs nu 2 jaar na de bevalling kan het bij mij soms pijnlijk zijn.

Ik kan alleen maar zeggen, de een is er eerder aan toe dan de ander. En het ligt ook aan je bevalling.