'Serie 'Dexter' liet me mijn broertje doden'

We moeten echt geen serie’s meer kijken denk… :shock:







OHIO - Een Amerikaanse tiener die zijn broertje wurgde, deed dit naar eigen zeggen door het televisieprogramma ‘Dexter’.





De zeventienjarige Andrew Conley vertelde politieagenten dat hij geïnspireerd was door het personage Dexter Morgan, uit de Amerikaanse tv-serie Dexter.



In de serie is Dexter, gespeeld door acteur Michael C. Hall, een forensisch analist die ’s nachts ernstige misdadigers vermoordt.



“Ik wilde al jaren iemand vermoorden�, vertelde Conley aan de politie. De jongen was met zijn tienjarige broertje aan het spelen. Ineens begon hij zijn broertje te wurgen, aldus een verslag van de Britse krant The Daily Mail.



Daarna heeft Conley zijn broertje in een vuilniszak gestopt en deze in een nabijgelegen park verstopt. Vervolgens is hij naar een vriendinnetje gegaan en hebben de twee samen een film gekeken.





Volgens Conley had hij de “drang� om te moorden al jaren. Hij vergeleek het met een vorm van honger. De drang om te vermoorden, en vooral het tegengaan van die drang, is één van de belangrijkste thema’s uit de tv-serie Dexter.



In de rechtbank liet Conley weten dat hij zich “net als Dexter� voelde. Er staat hem een gevangenisstraf van vijfenveertig jaar te wachten. Sommige juryleden noemden de jongen “puur kwaad� en pleitten voor levenslange opsluiting.

Tjee… die is psychiatrisch natuurlijk helemaal niet normaal… Maar dat arme broertje… vreselijk.

ik probeer me voor te stellen wat er als ouders door je heen moet gaan, je ene kind dat je andere kind vermoord heeft…vreselijk

Nou… dan ben je eigenlijk gewoon twee kinderen kwijt he…



Ik vind het een beetje onzinnig om te stellen dat we dan maar geen tv meer moeten kijken. Als die jongen altijd al de drang had om te moorden, zoals hij beweerd, had hij het toch wel gedaan. Had hij geen Dexter gekeken maar bijv 60 jaar terug een of ander eng boek gelezen, had hij daar wel inspiratie opgedaan. Als er een draadje loszit komt die ‘inspiratie’ toch wel…