Sorry even snel een berichtje dat ik even afwezing ben ik ben namelijk ook webmaster op ******************* we hebben zonda een wandeling gehad en nu komen er honderden foto’s binnen die op de site moeten :doh: ik heb een gedeelte klaar maar moet alles in mijn kleine vrije uurtjes ( minutjes ) doen. dus ben ff niet dagelijks hier aanwezing.
Als alles klaar is lees ik alles wel weer bij
Edit: Link verwijderd
@Marieke_5000 wrote:
Dan blijf je toch lekker hier :mrgreen:
Ik steek inderdaad toch graag bij jullie bij. Ik was bij de augustusstoppers terechtgekomen, maar ben eigenlijk een echte septemberstopper (1e ronde begonnen op 4/9, eisprong 16/9 en NOD 30/9). Grappig dat er zoveel 30+ers zijn hier en dat bijna iedereen bezig is voor een 2e kindje.
Ik ben 35 jaar, heb een dochter Em (is niet haar echte naam, maar die begint met een M vandaar) van bijna 4 jaar en we zijn nu net begonnen met proberen zwanger te worden.
Ik heb een hele tijd geen behoefte gehad aan een 2e kindje. Ik was juist zo blij met elk stukje vrijheid dat ik terug kreeg; met name het eerste jaar vond ik best pittig achteraf gezien (ik heb er enorm van genoten, maar ik wilde er 100% voor mijn dochter zijn en kwam dus soms bijna niet aan mezelf toe).
Mijn vriend wilde al wel langer een 2e kindje, maar liet het helemaal aan mij over. Ik ging er eigenlijk vanuit dat er waarschijnlijk geen 2e zou komen, maar opeens…
We zijn net verhuisd, ik zit nog middenin een intensieve inwerkperiode van mijn nieuwe baan, dus de timing is echt super! :lol: Ik heb het idee dat ik nu meteen na één keer vrijen zwanger ben. :lol: :lol: Bij Em duurde het 4 maanden en ik weet nog hoe verbaasd ik was dat ik zonder voorbehoedmiddelen kon vrijen zonder meteen zwanger te worden. Naïef he? En nu dus wéér net zo naïef als toen… :oops:
Linda, Em gaat in januari naar school. Ze kan niet wachten en ik ben heel benieuwd hoe het zal gaan. Ze komt wel in de klas bij een vriendinnetje, dus dat is een geruststellend idee. Ging Thijs eerst naar een kdv / peuterspeelzaal? Ik hoop dat hij snel gewend is. Bij Em kwamen er tot voor kort nog regelmatig tranen als ik haar wegbracht naar het kdv. Ze vindt het afscheid nemen soms moeilijk, maar heeft het gelukkig wel erg naar haar zin op het kdv ('s middags krijg ik haar bijna niet mee naar huis zelfs :mrgreen:)
Nou Hupsakee welkom hier dan
Ik hoop voor je dat je voorgevoel uitkomt
Grappig, ik word door mijn vriendinnengroep ook altijd Em genoemd :mrgreen:
Ik ben toendertijd eind juli 2005 met de pil gestopt en Nathalie is op 1 juni 2006 geboren. Ik was 14 mei uitgerekend maar ze kwam dus 18 dagen te laat :evil: . Maar ik was toen vrij snel zwanger.
We zullen het nu wel zien.
Hupsakee: Van Harte Welkom bij de Septemberstoppers.
Wij hebben er 2 jaar over gedaan om zwanger te worden van Thijs, dus ik denk dat het bij mij niet zo snel loopt. Maar we zullen zien.
Bij ons heeft het ook wel even geduurd voordat we aan een tweede wilde beginnen. Wij zitten ook financieel in situatie waardoor er eigenlijk geen ruimte was voor een tweede kindje en ook ik vond de vrijheid die we hebben met 1 kind wel heerlijk.
Onze financiele situatie gaat bij beetjes vooruit en ik kreeg echt zin in een tweede kindje. Ook omdat iedereen om me heen zwanger werd. Op mijn werk wordt de een na de ander zwanger en nu wil ik ook.
Net Thijs weer naar school gebracht. Bij Thijs waren er nog genoeg tranen, moeders was wat sterker vandaag. Ik heb geen traan gelaten.
Hupsakee: Thijs is anderhalf jaar naar de PSZ gegaan en ook daar hadden we de eerste paar keer dat hij moeilijk afscheid kan nemen. Dat is nu ook het geval. Helaas zitten er geen kinderen van de PSZ of kinderen uit de buurt bij hem in de klas. Dat is natuurlijk ook heel moeilijk.
Zo, ga nu eens aan mijn was beginnen, Thijs had gisterenavond een beetje in bed geplast. Is natuurlijk van alle spanning.
Hee een nieuwe septemberstopper!! Welkom hier! Ik zat me net al af te vragen waarom er toch maar zo weinig septemberstoppers waren!
Deze maand nog niet om het eggie. Helaas… Maar we houden even vol hoor! Gisteren voor de allerlaatste keer veilig gevreeën. Mijn ei heb ik dinsdag al gehad dus vrijen kan geen kwaad nu. Dan ongie worden en dan aan de bak!!
Ik heb werkelijk geen idee wat ik verwachten kan. Aan de ene kant denk ik: het ging bij de meiden zo snel, zal nu ook niet zo lang duren. En dan aan de andere kant denk ik zelfs wel eens: misschien is een derde ons wel helemaal niet gegeven… Ik heb dus geen idee. We klussen gewoon gezellig en zien wel of en wat er op ons pad komt.
Zo denk ik er ook over Marjonneke (oeps macht der gewoonte :mrgreen: )
Als het ons gegeven is een tweede kindje komt het op ons pad.
Ik zit me ook weleens af te vragen hoelang het zal duren enzo.
Gek eigenlijk, dat had ik toendertijd helemaal niet.
Toen zat ik zelfs allerlei dingen te verzinnen wat het kon zijn toen ik niet ongesteld meer werd :mrgreen: . Zwangerschap was wel het laatste waar ik toen aan dacht. Ik heb toen op een gegeven moment een test gedaan onder het mom van: nou dan kan ik dat in ieder geval uitsluiten.
Tja, een mens kan gek denken afentoe :lol:
hoi allemaal
Mijn naam is marlies en ik ben gisteren naar de huisarts geweest en heb mijn spiraaltje laten verwijderen. Dus ik hoop zwanger te worden.
Ik heb al een mooie dochter van 4 jaar. Ze is geboren op 04-04-04 met 33.6 weken. Het was allemaal spannend maar het is helemaal goed gekomen.
Ik denk wel dat als ik nu zwanger raak mijn zwangerschap iets minder onbezorgt zal zijn. En ik hoop ook minder misselijk, aangezien ik vorige keer van het begin tot het eind van de zwangerschap misselijk ben geweest.
Ach eerst mijn lijf maar eens de kans geven om weer regelmaat op te bouwen en dan zien we wel weer veder.
groetjes
marlies
Marlies: Welkom bij de septemberstoppers.
En wat een prachtige geboortedatum. Ze heeft het er vast om gedaan.
Marieke: Dat had ik ook. Ik was zes weken over tijd, maar had op dat moment nogal veel stress. Ik wist dat stress je menstrutie kon tegenhouden, dus ik maakte me nergens zorgen om. Totdat mijn SM zei, zou je niet eens een test gaan doen. Op haar aanraden een test gedaan, ook met de gedachten het zal wel niet zo zijn, en toen bleek ik zwanger.
Was echt geweldig. Nu weet ik wel waar ik op moeten letten, dus ik zal het sneller door hebben.
Ga mijn kind op bed gooien en daarna even douchen.
Fijne avond allemaal.
Hoi allemaal,
Marion en Marieke, ik ga er ook niet echt van uit dat ik in 1 keer zwanger ben hoor. Maar de overstap van veilig naar ‘onveilig’ vrijen voelt voor mij gewoon zo megagroot. In al die jaren veilig vrijen lijkt het alsof het meteen raak zou zijn bij één gescheurd condoom. En om dan ineens ‘onveilig’ te vrijen… :shifty: :lol:
Het valt me trouwens wel opeens op dat ik last heb van droge ogen. Dat was destijds met de zwangerschap van Em al ruim voor mijn NOD het eerste teken. En nee hoor, ik ben helemaal niet obsessief in het letten op signalen :liar:…
Marlies, Em werd ook vroeg geboren (34 weken). Bij mij begonnen de weeën spontaan.
Best spannend, een volgende zwangerschap. Ik ben er nu niet meer zo mee bezig dat het weer een vroeggeboorte zou kunnen worden, maar de eerste twee jaar speelde dat best een rol als ik aan een volgende zwangerschap dacht.
Linda, 2 jaar dat was best lang wachten. Maakt dat het nu weer spannend vantevoren, of niet?
Hoi
Bij nienke braken mijn vliezen. Ze hebben nog geprobeerd het tegen te houden met 3 doses weeenremmers maar madam wilde perse komen. En achteraf maar goed ook. Ze bleek omhoog te liggen met de navelstreng om haar nekje. Als ze dus was blijven zitten tot 40 weken en ze was door mijn lichaam naar beneden gedrukt. Had ze het niet overleefd. Dus ik ben eigenlijk wel blij dat ze zo vroeg was.
En die datum had ik eerst niet eens door. Na een halve dag vertelde een zuster wat voor een dag het was.
groetjes
marlies
Hupsakee en Marlies, welkom hier! ik heb jullie op de lijst gezet… als jullie wijzigingen en/of aanvullingen hebben, stuur dan even een PB-tje
Ik heb ook wat…
Bij Nynke op school heerst sinds begin van dit schooljaar weer hoofdluis, na eerst een jaar helemaal hoofdluis vrij te zijn. Bij Nyn had ik tot op heden nog geen luizen of neten gevonden en met die lange haren van d’r bekijk ik toch echt vrijwel dagelijks haar haren… Vandaag in het zwembad klaagt ze ineens over jeuk op d’r hoofd, dus ook ik roep: laat me maar even kijken… misschien heb je hoofdluis! En ja… de beestjes kwamen me tegemoet. Wij dus direct weer naar huis, want ja, met hoofdluis toch maar niet zwemmen. Gelijk naar de drogist maar shampoo gehaald. Eenmaal thuis, gelijk ook m’n eigen haren maar eens goed gekamt met de luizenkam… en ook ik bleek er last van te hebben :? :? En tja… daar sta je dan… beiden met de kop onder de kraan en de haren maar eens goed behandelen met de luizenshampoo. Toen Arno eenmaal thuis kwam… hem ook maar eens z’n haren laten wassen met de shampoo. Bij Nynke zijn we ruim een uur bezig geweest om d’r haren met de luizen/neten kam te kammen… Pfffffff… de komende twee weken gaat me dat dus enorm veel tijd kosten om d’r haren een paar keer per dag te kammen met dat ding…
:think: :think: Toch maar d’r haren kort laten knippen?? :think: :think:
Hoi hoii!
Welkom nieuwe septemberstoppers!!! Ik wens jullie heel veel succes en hoop dat het vlug raak mag zijn!
Marlies, das best spannend bij een nieuwe zwangerschap ja. Maar elke zwangerschap is anders hè, of heb je nu wel een grotere kans op nog een vroeggeboorte?
Hupsakee, haha, ik herken het wel een beetje hoor. Letten op de symptomen van je lijf… Ik ben benieuwd of dat bij mij ook weer zo gaat. Stiekem hoop ik dat ik een beetje nuchter en relaxed kan blijven…
Ing, oef luizen… Ik heb er zo’n hekel aan. Sas heeft ook mega krullen dus ik hoop maar niet dat ze er vaak last van heeft…
Avond,
Hupsakee, ik vind het zeker weer spannend, maar heb mezelf voorgenomen me er niet al te druk om te maken. Zelf ben ik bang dat het weer langer duurt dan dat we willen. Daarom heb ga ik me eerst concentreren op het afvallen en mocht ik tussendoor zwanger raken, dan is dat alleen maar mooi meegenomen. Maaar soms denk ik dat ik de laatste van dit clubje ben die zwanger raakt. We wachten het gewoon rustig af.
Voor de situatie waarin wij verkeren zou het handig zijn als het nog even duurt, maar het kindje is van harte welkom.
Ingrid: oh bah, luizen. Ik ben erg blij dat Thijs lekker een kort koppie heeft. Ik zou ze zo zien zitten. Gelukkig op de PSZ nooit last gehad, ben benieuwd hoe lang het nu duurt.
Ik heb trouwens geen kind met luizen, maar een kat met vlooien. Zojuist hebben we de kat ingespoten met speciaal spul, morgen maar even een vlooienband halen, want meneer komt buiten tegenwoordig, dus lopen ze het sneller op. We hebben deze kat nu 5 jaar en dit is de eerste keer dat het beestje vlooien heeft. Ach en zo blijven we bezig.
Hebben jullie nog leuke plannen voor het weekend? Wij gaan morgen eerst de week boodschappen doen en daarna gaan we even richting Sneek. Ik heb echt een mega doos aan kleding gescoord via MP.
voor maar 30 Euro heb ik ruim 19 truien / longsleeves en wat broeken
Ik heb ook al een doos gereseveerd staan, die wordt opgestuurd zodra de KB gestort is. Dus Thijs heeft voorlopig geen kleding meer nodig. We moeten alleen nog even voor nieuwe schoenen gaan shoppen.
Hoi
ik weet niet of er kans is op een vroeggeboorte. Ze konden na de bevaling geen reden vinden waarom ze te vroeg was. Maar toen sprak 1 van de gyn de bemoedigende woorden :evil: ach mevrouw als de tweede nu ook te vroeg komt kunt u ervan uit gaan dat de derde ook te vroeg gaat komen. :twisted: Nu dat gaan we dus niet uitproberen.
Ik las trouwens dat een van jullie bijna dezelfde namen heeft in huis. Dochter nienke en man arno grappig
groetjes
@marlies wrote:
Ik las trouwens dat een van jullie bijna dezelfde namen heeft in huis. Dochter nienke en man arno grappig
Wat grappig idd Marlies. Heb jij toevallig nog meer namen dan alleen Marlies?
mijn man z'n tweede naam is Christiaan en mijn tweede naam is...... Christina :inlove:
@MamavanThijs wrote:
Hebben jullie nog leuke plannen voor het weekend? Wij gaan morgen eerst de week boodschappen doen en daarna gaan we even richting Sneek. Ik heb echt een mega doos aan kleding gescoord via MP.
Super heh, dat MP... daar vind je zulke leuke dingen!! Ik heb op die manier recentelijk nog een trekhaak en een aantal overtollige deuren verkocht..... en heb nu nog wat PC's erop staan.... nog iemand interesse :mrgreen:
Tja... en het herkennen van de eerste verschijnselen van zwangerschap.... Moet zeggen dat ik er meestal niet echt omheen kan.... ben direct misselijk en heb gelijk last van maagzuur. Ook heb ik direct "last" van mijn (.)(.) en mijn darmen..... En de misselijkheid is bij de zwangerschap van Nynke vrijwel de hele tijd gebleven. Moest ook al anderhalve week voor NOD spugen... :?
Dit weekend hebben wij niet zo heel veel tijd om leuke dingen te doen. Arno verzorgt het geluid bij ons in de kerk (gelukkig niet wekelijks) en daar is hij dan een gedeelte van de zaterdag al mee aan het voorbereiden en de zondag zit hij bijna de hele dag in de kerk.... dus tja.... veel tijd om leuke dingen te doen, is er niet.
nee ik heet alleen marlies en ben trouwens 33 was ik vergeten door te geven :oops:
Ik ga zo lekker
tot…
Als eerste Marlies welkom
En je dochter moet het er inderdaad om gedaan hebben zeg. 04-04-04 is een prachtige datum. Als Nathalie nu nog 5 dagen langer was blijven zitten was ze op 06-06-06 geboren. Hahaha ik ben blij dat ze dat niet gedaan heeft anders was ze 23 dagen te laat geweest, had ik echt olifantendracht :mrgreen:
Ach ben jij ook de hele zwangerschap misselijk geweest? Erg is dat he? Ik was het zo zat alleen al wat die misselijkheid betreft. Ben toen op het eind nog via de vk bij een klassiek homeopaat terecht gekomen. Kreeg toen druppels van het vrouwelijk geslachtsorgaan van de wilde anemoon :roll: maar het heeft wel iets geholpen. Het maagzuur bleef in ieder geval weg en de misselijkheid iets minder.
Jeetje als ik het zo lees is het inderdaad maar goed dat Nienke eerder geboren is. Gelukkig is het allemaal goed afgelopen.
Sandra dat is met honden neem ik aan? Wel leuk dat je je daar zo mee bezig houdt.
Linda hahaha mooi is dat dan he als je dan uiteindelijk toch een test doet. Ik stond er ook echt naar te kijken van nee, kan niet :mrgreen: Ik had net voordat ik zwanger raakte een ontsteking in de vagina ter grote van een pingpongbal. Huisarts heeft hem toen nog doorgeprikt. (AUW) dus ik dacht dat ik daarom niet ongesteld werd.
Jij ook een kat met vlooien, hier ook :? Isis is nu 6 maanden en loopt al een tijdje buiten maarja ook vlooien dus. Ze heeft nu van die druppels voor in haar nekje. Dan hebben we Jodie nog, een kater van bijna een jaar. Die zal ze vast ook wel hebben maar met Jodie kunnen we niks. Die is toendertijd als kleine kitten op straat gevonden door de dierenambulance en is teveel verwilderd. Oppakken of aaien kunnen we hem niet. Hij komt wel gewoon bij ons eten en slaapt bij slecht weer in de garage. En goede deal gedaan op MP :thumbup: En naar Sneek, das hier niet zo heel ver vandaan :mrgreen:
Hupsakee droge ogen herken ik wel, dat had ik in de zwangerschap van Naatje ook. Lenzen irriteerden toen ook vreselijk. Misschien toch een kansje? :mrgreen:
Ingrid he getsie luizen :sick: Heeft Nynke heel lang haar? Bij Nathalie nog niet meegemaakt. Ze gaat per 3 november naar de psz dus best kans dat ze het dan ook eens zal krijgen.
Wij hebben net een nieuwe pc dus helaas en een trekhaak mogen we niet onder de auto omdat we een hybride hebben
Marjonneke oei niet de haren van Sas kortknippen hoor als ze ooit luizen heeft, meiske heeft zulke mooie krullen :inlove: (ik kan het weten heb ze in het eggie aanschouwd :mrgreen: )
Plannen voor het weekend, hmm even denken :think: Romke is nu even naar Koudum iets ophalen dus die zal met een uurtje of 2 wel terug zijn denk ik. Dan vanmiddag even kijken voor pantoffeltjes voor Nathalie, die zijn te klein geworden en haarverf voor mezelf. Maandag komt de kapster lichtere plukjes maken dus kan ik het nog mooi even kleuren voor die tijd. Dan ook maar gelijk de boodschappen doen. Vanavond moet Romke optreden met zijn band dus heb ik de avond lekker voor mezelf :dance: En ik denk dat we morgen even lekker met ons drietjes naar het bos gaan. De andere meiden van Romke zijn er dit weekend niet dus lekker even tijd voor onszelf :dance:
En mijn dochter is een wandelende snotneus :lol: :lol:
Ik zal zo even een leuke foto van haar opsnorren, weten jullie ook hoe ze eruit ziet :inlove:
Mijn meisje :inlove: :inlove: :inlove:
:inlove: Wat een scheetje, Marieke!! :inlove:
Als we dan toch gaan showen…
Mijn mooie meissie :inlove:
dit is die van mij