September 2012 stoppers

Dag meiden,



Na wat stiekem meelezen heb ik me toch maar aangemeld en viel me direct op dat er nog geen stoppers topic voor september is.



Bij deze!







Ik heb na 11 jaar op 24 september j.l. mijn laatste pil ingenomen, ik verwacht zaterdag of zondag mijn eerste menstruatie. En dan maar eens gaan kijken hoe mijn cyclus zich ontwikkeld. Ik vind het allemaal reuze spannend dat we deze stap hebben genomen.

Spannend hoor! Heel veel plezier en suc6 :inlove:

Hopelijk mag jullie kinderwens snel in vervulling gaan!

Dankjewel memmie!

Mijn moeder was beiden keren vrijwel direct zwanger, dus ik hoop dat mij dat ook gegund is. Ik heb ooit eens ergens gelezen dat hoe makkelijk je moeder zwanger werd en was dat dit voor de dochter ook goed zou zo kunnen zijn… Nu maar hopen dat het geen fabeltje is :smiley:



Jij zit al volop in je zwangerschap zie ik… ook heel erg spannend!

hoi hoi! hier ook een september stopper :slight_smile: 5 september de laatste ingenomen en nu maar afwachten of die cyclus van mij doet wat 'ie moet doen of nog in de war is :wink:

Hier een augustusstopper, veel succes gewenst meiden! :thumbup:

Gefeliciteerd met je zwangerschap D. :smiley: :smiley: :smiley:

Welkom puk! :slight_smile: spannend he?



Ik ben gisteravond voor het eerst weer ongesteld geworden. Dit heb ik echt niet gemist zeg! (slikte de pil altijd door). Dus ik kan gaan tellen voor mn cyclus. Ben nu al ongeduldig,haha :slight_smile: ik ga er niet vanuit maar wat zou het leuk zijn om aan het eind van oktober al een positieve test te hebben :slight_smile:



D: gefeliciteerd ! Wat zul je blij zijn :slight_smile:

Welkom puk! :slight_smile: spannend he?



Ik ben gisteravond voor het eerst weer ongesteld geworden. Dit heb ik echt niet gemist zeg! (slikte de pil altijd door). Dus ik kan gaan tellen voor mn cyclus. Ben nu al ongeduldig,haha :slight_smile: ik ga er niet vanuit maar wat zou het leuk zijn om aan het eind van oktober al een positieve test te hebben :slight_smile:



D: gefeliciteerd ! Wat zul je blij zijn :slight_smile:

Dankje :smiley:

ik zit nu op dag 21, wel erg benieuwd of deze cyclus langer duurt of toch niet. ik ga er wel van uit dat het langer duurt, kan het altijd mee vallen

:wink:



Ik slikte de pil bijna nooit door, alleen de laatste 2 maanden heb ik dat wel gedaan, ivm vakantie etc. Maar toen kreeg ik ineens klachten rond menstruatie die ik zonder doorslikken normaal niet had dus was blij toen ik de laatste innam haha. hoe lang heb je de pil geslikt?

Ja, ik heb ook echt geen flauw idee hoelang mijn cyclus duurt. Vroeger was ik altijd heel regelmatig en altijd op de 28e dag mijn menstruatie. Ik dacht ook altijd dat dit zo hoorde, had er toenertijd geen idee van dat dit bij iedereen verschillend kon zijn. Ik ben de pil op mijn 15e gaan slikken, dus nu alweer 11 jaar geleden. Pas de laatste 2 jaar ben ik hem door gaan slikken. Een jaar geleden ben ik van anticonceptie veranderd, omdat ik hem door mijn onregelmatige werktijden vaak vergat heb ik voor de mirena spiraal gekozen, maar deze heb ik na een half jaar alweer laten verwijderen omdat ik niet tevreden was. Dus toen gewoon weer terug naar mijn oude vertrouwde pil.



Heb jij de pil lang geslikt? Kan de duur van je pilgebruik invloed hebben op hoe snel je zwanger zal raken?

ik ben op m’n 16e ongeveer gaan slikken, ben nu 33…dus best lange tijd.

ik heb werkelijk geen idee of dat van invloed is eigenlijk.

Op de ene website lees ik dat de hormonen van de pil met een aantal dagen je lijf uit zijn, op een ander dat het een maand duurt…

k´zou het eigenlijk eens aan m´n huisarts moeten vragen. :slight_smile:



cyclus van voor de pil weet ik echt niet meer, hield het nooit bij eigenlijk.

Nu eerst maar eens aanzien of er nu regelmaat in komt voor dat d´r echt voor gaan…

Dat is inderdaad alweer een flinke tijd. Je hoort vaak genoeg dat het gebeurd dat vrouwen zelfs door de pil heen al zwanger worden. Maar inderdaad, precies wat je zegt; je hoort zoveel verschillende verhalen.



Om mij heen is iedereen vrijwel direct zwanger geraakt. Mijn moeder was ook beiden keren snel zwanger. Volgens mij is dat ook iets genetisch, dus ik hoop dat ik dat geluk ook mag hebben. Moeder worden is altijd mijn grootste wens geweest, en ben altijd heel erg bang geweest onvruchtbaar te zijn. Daar moet ik natuurlijk helemaal niet mee bezig zijn, zeker niet in dit stadium, maar ja… ik ben en blijf een vrouw he, altijd piekeren… haha :slight_smile:

hm, net nog maar even wat gegoogled, het zou niet van invloed moeten zijn op vruchtbaarheid hoe lang je de pil slikt. je lijf moet alleen ontwennen van die hormonen als je stopt met slikken…



nou, wie weet hoe het loopt, zit je binnenkort hier met goed nieuws :wink:



haha herkenbaar, ik zit ook met allerlei dingen in m’n hoofd en van meiden om me heen die kids hebben heb ik vernomen dat die dat ook hadden. zal er wel bij horen

:mrgreen:

Wat goed dat je hebt zitten googelen… Ontwennen dus, hoop dat mijn lijf daar niet al te lang voor nodig heeft. De eerste 2 puistjes hebben zich al wel weer aangemeld. Beetje jammer! Verder eigenlijk nog geen ontwenningsverschijnselen van de pil, ik heb geen hoofdpijn of andere klachten. Ik merk alleen dat mijn menstruatie nu veel heviger is en veel helderder bloed, dat had ik voorheen nooit toen ik nog de stopweek in laste.



Jij ontwenningsverschijnselen?



Ja, ik ben er toch continue mee bezig, fijn om te horen dat ik daarin niet de enige ben :slight_smile: Mijn vriend wordt er af en toe wel een beetje moe van. ‘gaaaaat ze weer’ zegt ie dan. Maarja, hij is ook de enige met wie ik het erover kan hebben :slight_smile: Hij heeft al een dochter uit zijn vorige relatie, dus ik stel continue vragen in de trant van; hoe ging dat toen bij jullie?



Ik zit er over te denken om misschien ovulatie testen aan te schaffen, omdat ik natuurlijk niet precies weet wanneer mijn eisprong is. Ik kan me niet herinneren dat ik dit vroeger altijd kon voelen of merken. En omdat ik heel onregelmatig werk heb en daarbij zomaar een week van huis kan zijn vind ik het fijn om hier een beetje zicht op te hebben, zodat ik eventueel mijn rooster kan aanpassen. Zonde als ik elke keer weg ben tijdens mijn eisprong. Ben jij met ovulatie testen bezig? of laat je het eerst even op zijn beloop?

eej Hope,



balen, puistjes! de clearasil weer uit de kast trekken :wink:

googlen is niet altijd goed, je komt soms echt mega rare (lees enge) dingen tegen, brrr!



ik zit op dag 22, gister de hele dag kramp in m’n buik gehad en gisteravond wat bruin gedoe, dus voor de zekerheid s’nachts maar voorzorgsmaatregelen genomen, maar het zette niet door. verder geen last ergens van eigenlijk.



alleen is er sinds gistermiddag nog al onverwachts een verandering in onze situatie ontstaan waardoor alle plannen voor onbepaalde tijd de ijskast in moeten. ik ben het ene moment boos, het andere moment verdrietig. tuurlijk komt er wel weer een oplossing en ik moet het ook niet te negatief zien maar het moet allemaal even bezinken…

Wat spannend! Ik heb ergens gelezen dat die kramp en de bruinige afscheiding ook de innesteling van het bevruchte eitje kan zijn, aangezien het nog niet door zet zou het kunnen…



Wat vervelend dat er onverwachts een verandering in de situatie heeft plaatst gevonden :frowning: Ik begrijp je boosheid en verdriet. Heb je zo’n mooie droom en dan wordt het abrupt stop-gezet. Ik hoop dat het niet al te ingrijpend is en dat je toch gauw de boel weer zou mogen/kunnen oppakken… Sterkte met de vervelende situatie. :hug:



Ik heb vandaag de ovulatietesten besteld. Misschien vanaf dag 10/11 mee beginnen.

Hey dames,



Succes met jullie wens…

Ik zou zeggen niet teveel op internet lezen.

Misschien een tip de app mbk (biologische klok) kan je je menstruatie en de dagen dat je geklust hebt bijhouden zo hou je een goed zicht…



Ga er vanuit dat het gemiddeld een jaar duurt dan valt het allemaal mee!!

Gezond eten… alvast foliumzuur slikken (pre fem is een goede multi voor de zwangerschap) en dan doe je er alles aan!!



Succes…

Hallo,

Ik ben Lenie en moeder van 2 prachtige jongens. Finley van 4 en Collin van 20 maanden. Beide zoons hebben wij wat hulp bij gehad. Bij beide hebben wij IUI behandelingen gehad.

Na de borstvoeding van de jongste ben ik weer aan de pil gegaan en had na een jaar nog last van bijwerkingen.

In september ben ik dus gestopt met die pil en we zien wel wat ervan komt. Een derde is welkom… de kans is klein maar niet afwezig. We klussen er niet echt om nog maar ben dus wel een officiele stopper.



Ik wens alle andere stoppers succes. Ik zal in ieder geval meelezen en af en toe meeschrijven.

Hier is het wel een beetje spannend…

Mijn borsten zijn gevoelig, raar gevoel in onderbuik en was miisselijk bij een poepbroek van een kindje. Dat laatste heb ik nooit want werk met peuters…ben wel wat gewent laat maar zeggen…

Volgens berekening weet ik niet precies wanneer ik ongestelld moet worden dus we wachten rustig af.

@lenie wrote:

Hier is het wel een beetje spannend…

Mijn borsten zijn gevoelig, raar gevoel in onderbuik en was miisselijk bij een poepbroek van een kindje. Dat laatste heb ik nooit want werk met peuters…ben wel wat gewent laat maar zeggen…

Volgens berekening weet ik niet precies wanneer ik ongestelld moet worden dus we wachten rustig af.
:pray: :pray: :pray: :-*